Gå till innehåll

FBI fryser amerikanska Neteller-konton


Kape

Recommended Posts

Jag noterar att FBI fryst överföringar till USA från Neteller till ett värde av $55.000.000.

 

Spontant känns det som att nu har jänkarna "skitit i det blå skåpet"! Det är illa nog att de ofta får för sig att de är någon form av "Världs-poliser" och ska in och medla/avgöra tvister runt om i världen. Gärna då på ställen som den genomsnittlige amerikanen skulle kunna peka ut i Jönköping eller liknande. Nu har de alltså gett sig in och konfiskerat pengar av folk som inte bevisats utfört något brott.

 

http://www.pokernews.com/news/2007/2/neteller-confirms-funds-seized.htm

http://poker.expressen.se/fbi-fryser-amerikanska-netellerkonton.jsp

 

Är det dags att börja med andra typer av överföringar till/från pokersiter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NETeller varslar 250

Publicerad: 2007-02-17 18:07:21

 

 

Efter den senaste tidens debakel tvingas NETeller att göra sig av med ett par hundra anställda.

 

Det är inte alltid lätt att vara världens största e-plånbok för tillfället. Först förbjuder den största enskilda marknaden - USA - sina medborgare från att använda tjänsten till och från spelsidor, sedan blir två ex-chefer anhållna, och just nu är dessutom stora summor pengar frusna av FBI för att användas som bevis i kommande rättegång. Även aktiekursen i London är låst, medan historien nystas ut.

 

Med detta i åtanke är det kanske inte så konstigt att lönsamhet och omsättning minskat något, och nu varslar NETeller 250, nästan samtliga av dessa i Calgary i Kanada, av sina ungefär 675 totala anställda. Bolaget räknar med att spendera miljontals dollar på att omstrukturera, och kommer att se över hela sin personalfördelning närmare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man börjar ju bli lite orolig nu :-(

 

Kanske bäst att föra alla pengar man har på neteller till party eller stars och vänta för att se vad som händer, känns ju säkrare att ha de där än på neteller!

 

Vägrar du ta hem pengarna till din bank i sverige????:roll:

Annars kan ju det också vara ett alternativ!!!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha!

Bra tänkt där!!!

Men är inte meningen att man ska gå med vinst och endast ta ut de pengar man inte kommer behöva använda till pokern igen!!!

 

Det gör jag ju redan. Jag syftar så klart på de pengar jag använder till poker ;)

 

Känns inte så smart att ta ut $7K genom neteller för att sedan sätta in de igen.

 

Hoppas någon kommer på en smart lösning snart så att man kan förflytta sina $ till någon annan nätbank genom en pokersajt, det hade ju varit det bästa =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite motsägelsefull i mitt resonemang...

 

Vad jag har lyckats läsa mig till ligger allas pengar på något som kan jämföras med svenska klientmedelskonton. Det skall alltså inte vara någon fara med att Neteller eventuellt skulle gå i KK eller något liknande. Men å andra sidan är det inte Svenska lagar som gäller och det skulle inte vara första gången man förvånas över att sin "svenska" syn på saken var aningen, naiv.

 

Men, oavsett om pengarna är säkrade eller inte så ser jag det som onödigt, jag hittar inget bättre ord, att använda sig av Neteller just nu. Jag tar hellre det säkra före det osäkra och använder mig av andra alternativ i den utsträckning det är möjligt.

 

Sen pratar man ju om riskspridning ibland och just det kan man ju tänka på här. Inget säger ju att man måste ha hela rullen liggandes och skvalpa på Neteller. Men man kan ju använda sig av Neteller på siter där inget bättre alternatvi erbjuds om det enbart handlar om att föra över pengar från en sida till en annan eller för att ta ut dem.

 

Men återigen, jag skulle inte låta tusentals $ ligga och vila på Neteller för tillfället, det känns onödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...