Gå till innehåll

88 och 3 spelare kvar till pengarna.


Recommended Posts

Följande hand utspelade sig i en 100+10 turnering på SvS ikväll.

 

23 spelare kvar, 20 får money. Hero har ca 1k över medel och ca hälften av CL.

 

Precis kommit till bordet, inga som hellst reads på någon av de andra. Plockar upp 88 på CO och följande händer.

 

500.00/1000.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 19 februari 2007 23:03:16

Texas Holdem (Vanlig /Turnering )

Plats 1: Fi2 (10840.00)

Plats 2: CO Hero (14140.00)

Plats 3: Knappen (2025.00)

Plats 4: SB (10187.00)

Plats 5: BB (5530.00)

Plats 6: UTG (1185.00)

Plats 7: UTG+1 (16335.00)

Plats 8: Fi1 (24905.00)

SB Lägger 500.00

BB lägger 1000.00

 

** Giv **

 

Hero [:8c::8s: ]

 

*** Bet Runda 1 ***

UTG Lägg

UTG+1 Lägg

Fi1 Lägg

Fi2 Lägg

CO Hero Höj till 3000.00

Knappen Lägg

SB All-in 10187.00

BB Lägg

Hero ????

 

Vad skulle Hero gjort innan???

1. Allin

2. Fold

3. Syn

4. Som gjort

 

Vad gör hero nu???

1. Syn

2. Fold

 

Motivera gärna varför ni tycker som ni gör.

 

Tycker dessa mellanpockets är svåra i det här läget i turneringarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska pusha direkt. Om du hade haft 10xBB så hade de ju varit PUSH, och nu i och med att den med mest marker efter dig har 10xBB. Så tycker jag du kan pusha direkt.

 

 

Och som spelat, så hade jag gärna tagit synen. I och med att du höjer från CO, och det är nära pengarna, kan din raise lika gärna tolkas som steal.

 

Sen i och med att prisstrukturen är som den är på Svenska Spel, så ger ju plats 10-20 knappast några bra pengar! Därför hade jag pushat rakt av. Som spelat nu, SYN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här ställer jag i första läget, en bidragande orsak till detta är att hero täcker alla som är kvar att prata, vilket gör att hero överlever en förlust, samt att det blir svårsynat för motståndarna. Dock känns en fold inte så långt borta och hade blindsen varit 400-800 istället skulle jag slängt korten.

 

Som spelat: Fold, du har antagligen som bäst coinflip här och det är en onödig risk att ta så nära bubblan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I detta läge har jag svårt att syna marginella situationer, speciellt från en rr med pocket 8. Pusha före floppen istället. Visst kan din raise tolkas som steal, men med en rr just före pengarna tolkar jag inte hans hand som marginell, specillt inte efersom du har honom täckt och kan överleva en syn.

 

Jag skulle lägga handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med blinds på 1000/500 så har du ett M strax under 10 dvs du överlever mindre än 10 varv. du sitter i bra steal position jag skulle preflop Folda eller ställa.

 

Personligen skulle jag ställt med 88 de enda som troligen vågar syna är ju JJ+ i det läget men med din höjning så bjuder du in i princip alla pocket par.

 

På bublan är chansen stor att du vinner med en all-in, nu ger du ju någon annan möjlighet att trycka ut dig ur potten med AQo eller vilket Pocketpar som helst.

 

Jag skulle nog luta åt syn på denna med ett odds på 1,4:1. Lilla blinden är dessutom i en desperat situation med ett M på 6,5 (efter att ha postat lilla blinden) han kan (med rätta) göra detta spel med alla Ax alla två klädda kort och alla pocketpar. Om han inte visat upp en historik av att vara väldigt tight så är syn bra men om han trotts dåligt med marker ändå bara visar upp bra händer så fold. (nu hade du ju ingen read här)

 

Men med tanke på att det är bubbel spel är det nog ev + att folda och vänta på ett bättre läge men du har då reducerat din M till strax under 8 och då är du på jakt efter en all-in hand efter det helt enkelt. Men M8 kan gott och väl räcka för att ta dig ITM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter inte särskilt attraktivt.

 

Jag ställer först in här. Som spelat så orkar jag npg inte vika.

 

Väntade på den. ;-)

 

Allvarligt - håller med dig. Speciellt som det bara är de första 5-6 platserna som räknas. All in eller syn i det här fallet.

 

Men å andra sidan så - sitta och spela i ett antal timmar för att åka ut med 88 i bubblan känns inte heller så attraktivt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, avslutar denna nu då jag inte vet när jag kan tala om upplösningen annars.

 

Jag har förstått att de flesta tycker jag(hero) spelade fel och istället för raise som kan uppfattas som stödförsök så skulle jag pushat. Nu tucker de flesta att jag ska syna sb allin.

Jag är tydligen för vek för MTT men jag vek ner mig och folda för jag inte hade någon read på FI och därför inte visste var jag skulle vara upp emot.

Därpå visade Fi upp sin hand som var AKo. Mao skulle jag varit favorit med 55 mot 45 ungefär.

 

Och jag håller med alla att det var dåligt spel av mig. Men nu tar jag till mig era råd och lägger till det spelet i min arsenal.

 

 

Case closed - Tack för er medverkan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...