Ängeln17 Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 Följande hand utspelade sig i en 100+10 turnering på SvS ikväll. 23 spelare kvar, 20 får money. Hero har ca 1k över medel och ca hälften av CL. Precis kommit till bordet, inga som hellst reads på någon av de andra. Plockar upp 88 på CO och följande händer. 500.00/1000.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 19 februari 2007 23:03:16 Texas Holdem (Vanlig /Turnering ) Plats 1: Fi2 (10840.00) Plats 2: CO Hero (14140.00) Plats 3: Knappen (2025.00) Plats 4: SB (10187.00) Plats 5: BB (5530.00) Plats 6: UTG (1185.00) Plats 7: UTG+1 (16335.00) Plats 8: Fi1 (24905.00) SB Lägger 500.00 BB lägger 1000.00 ** Giv ** Hero [ ] *** Bet Runda 1 *** UTG Lägg UTG+1 Lägg Fi1 Lägg Fi2 Lägg CO Hero Höj till 3000.00 Knappen Lägg SB All-in 10187.00 BB Lägg Hero ???? Vad skulle Hero gjort innan??? 1. Allin 2. Fold 3. Syn 4. Som gjort Vad gör hero nu??? 1. Syn 2. Fold Motivera gärna varför ni tycker som ni gör. Tycker dessa mellanpockets är svåra i det här läget i turneringarna. Citera
dddanne Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 Tycker man ska höjja från CO me pocket-åttor men med ett omslag efter lär man ju max ha en coinflip så de känns som en fold efter. Kanske syn om det är en väldigt brant prisstruktur.. Citera
svint0 Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 Jag tycker du ska pusha direkt. Om du hade haft 10xBB så hade de ju varit PUSH, och nu i och med att den med mest marker efter dig har 10xBB. Så tycker jag du kan pusha direkt. Och som spelat, så hade jag gärna tagit synen. I och med att du höjer från CO, och det är nära pengarna, kan din raise lika gärna tolkas som steal. Sen i och med att prisstrukturen är som den är på Svenska Spel, så ger ju plats 10-20 knappast några bra pengar! Därför hade jag pushat rakt av. Som spelat nu, SYN Citera
okocha Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 Här ställer jag i första läget, en bidragande orsak till detta är att hero täcker alla som är kvar att prata, vilket gör att hero överlever en förlust, samt att det blir svårsynat för motståndarna. Dock känns en fold inte så långt borta och hade blindsen varit 400-800 istället skulle jag slängt korten. Som spelat: Fold, du har antagligen som bäst coinflip här och det är en onödig risk att ta så nära bubblan. Citera
eurythmech Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Jättepush först in. Jag kan inte hitta vik mot push från sb. Citera
edsf Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 japp, rättså klar syn. Jag skulle villja föreslå att om du har mycket problem med sådana här lägen som i den andra tråden så kan du trycka allt-in med fler BB än vad som anses rätt. Citera
glah07 Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 I detta läge har jag svårt att syna marginella situationer, speciellt från en rr med pocket 8. Pusha före floppen istället. Visst kan din raise tolkas som steal, men med en rr just före pengarna tolkar jag inte hans hand som marginell, specillt inte efersom du har honom täckt och kan överleva en syn. Jag skulle lägga handen. Citera
Gäst Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Limp - fold. Låter inte särskilt attraktivt. Jag ställer först in här. Som spelat så orkar jag npg inte vika. Citera
Ängeln17 Postad 20 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2007 .Sen i och med att prisstrukturen är som den är på Svenska Spel, så ger ju plats 10-20 knappast några bra pengar! Därför hade jag pushat rakt av. Som spelat nu, SYN Den e knappast intressant före 5-6 plats till och med. Citera
grebgokz Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Med blinds på 1000/500 så har du ett M strax under 10 dvs du överlever mindre än 10 varv. du sitter i bra steal position jag skulle preflop Folda eller ställa. Personligen skulle jag ställt med 88 de enda som troligen vågar syna är ju JJ+ i det läget men med din höjning så bjuder du in i princip alla pocket par. På bublan är chansen stor att du vinner med en all-in, nu ger du ju någon annan möjlighet att trycka ut dig ur potten med AQo eller vilket Pocketpar som helst. Jag skulle nog luta åt syn på denna med ett odds på 1,4:1. Lilla blinden är dessutom i en desperat situation med ett M på 6,5 (efter att ha postat lilla blinden) han kan (med rätta) göra detta spel med alla Ax alla två klädda kort och alla pocketpar. Om han inte visat upp en historik av att vara väldigt tight så är syn bra men om han trotts dåligt med marker ändå bara visar upp bra händer så fold. (nu hade du ju ingen read här) Men med tanke på att det är bubbel spel är det nog ev + att folda och vänta på ett bättre läge men du har då reducerat din M till strax under 8 och då är du på jakt efter en all-in hand efter det helt enkelt. Men M8 kan gott och väl räcka för att ta dig ITM. Citera
Snabelguy Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Låter inte särskilt attraktivt. Jag ställer först in här. Som spelat så orkar jag npg inte vika. Väntade på den. Allvarligt - håller med dig. Speciellt som det bara är de första 5-6 platserna som räknas. All in eller syn i det här fallet. Men å andra sidan så - sitta och spela i ett antal timmar för att åka ut med 88 i bubblan känns inte heller så attraktivt... Citera
Ängeln17 Postad 20 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2007 Okey, avslutar denna nu då jag inte vet när jag kan tala om upplösningen annars. Jag har förstått att de flesta tycker jag(hero) spelade fel och istället för raise som kan uppfattas som stödförsök så skulle jag pushat. Nu tucker de flesta att jag ska syna sb allin. Jag är tydligen för vek för MTT men jag vek ner mig och folda för jag inte hade någon read på FI och därför inte visste var jag skulle vara upp emot. Därpå visade Fi upp sin hand som var AKo. Mao skulle jag varit favorit med 55 mot 45 ungefär. Och jag håller med alla att det var dåligt spel av mig. Men nu tar jag till mig era råd och lägger till det spelet i min arsenal. Case closed - Tack för er medverkan. Citera
Recommended Posts