Gå till innehåll

NLT - 4-table sit n go. 9 4s i sb:)


Recommended Posts

PokerStars Game #8523682936: Tournament #43417648, $10+$1 Hold'em No Limit - Level V (75/150) - 2007/02/19 - 17:46:40 (ET)

Table '43417648 3' 9-max Seat #9 is the button

Seat 1: erille (1845 in chips)

Seat 3: redpimpNL (3440 in chips)

Seat 4: wild freak (2265 in chips)

Seat 5: DRDOOM04 (1565 in chips)

Seat 6: ChumleyH (2350 in chips)

Seat 7: deception10 (7880 in chips)

Seat 8: chet343 (2937 in chips)

Seat 9: NebHusk1 (1796 in chips)

erille: posts small blind 75

redpimpNL: posts big blind 150

*** HOLE CARDS ***

Dealt to erille [3s 9s]

wild freak: calls 150

DRDOOM04: folds

ChumleyH: folds

deception10: folds

chet343: folds

NebHusk1: folds

erille: ????

 

Bordet har varit ganska aggressivt. Har velat steala en massa, men inte kunnat p.g.a höjningar innan. Äntligen ingen som höjer, fast dock en limper utg. Hade det endast varit jag och bb hade jag ställt varje dag i veckan, men nu??? Fortfarande lätt push, eller lätt fold? Blindsen går snart upp till 200.

 

Ska tilläggas att jag inte har någon read, då jag gjort massa annat skit under tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo syn är ju ett alternativ, kostar bara 75. Kan bli dyrt med fel flopp, dock:P Men frågan är ju om jag bör pusha, eller om det bara är dumdristigt?
öööh? Push? Tror du inte att du har större edge att spela ut dom med bättre kort och större blinds senare?

Push är uteslutet.

Bordet har varit agressivt = jag lägger mig här.

Ingen panik ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

öööh? Push? Tror du inte att du har större edge att spela ut dom med bättre kort och större blinds senare?

Push är uteslutet.

Bordet har varit agressivt = jag lägger mig här.

Ingen panik ännu.

 

Ingen panik? Knappt 10bb och dom höjer varje varv? Det var 1 eller 2 min till blindshöjning med vilket = mindre än 10 bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja. Jag var frustrerad, tryckte klockan och tänkte 30 sek. Tänkte vafan han skulle ha egentligen. Kom på något sätt fram till att han hade ett låg pocket och skulle vika mot en all in. Så jag pusha. Han tänker ett tag och synar med aq. Jag sätter dock 2 par och vinner potten. Åker sedan ut 2 häner efter vi är itm:/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, så här ser jag det:

 

1. Kort - vilka kort har jag

 

2. Läge, hur många är kvar att agera efter mig. Vad har hänt innan mig. Stackstorlekar.

 

Läge är det inte säkert att vi hittar ett bättre.

Du har en poäng. Jag gillar 2'an.
Aja. Jag var frustrerad, tryckte klockan och tänkte 30 sek. Tänkte vafan han skulle ha egentligen. Kom på något sätt fram till att han hade ett låg pocket och skulle vika mot en all in. Så jag pusha. Han tänker ett tag och synar med aq. Jag sätter dock 2 par och vinner potten. Åker sedan ut 2 häner efter vi är itm:/
Så, i det långa loppet kommer han att vinna på detta. Du gjorde fel och han rätt.

 

Klart man har gjort så många gånger. Shit happens lixom.

 

Jag ser inget fel i att pusha iofs. Men majoriteten av gångerna foldar jag här, mest med tanke på att jag vill ha bättre kort för att kunna dubbla vid en syn, eller om jag synar en annans all-in.

Thats just me!

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...