dekutree Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 Såvida inte UTG+1 är en nit som bara höjer därifrån med stål/händer som han inte tänker vika så pushar jag. Äktenskapskris eller allvarlig sjukdom?? Tycker UTG+1:s chipstack talar emot att han skulle vika. Varför investera så stor andel av stacken för att vika när man öppnat i så tidig position? Citera
eurythmech Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 Tycker UTG+1:s chipstack talar emot att han skulle vika. Varför investera så stor andel av stacken för att vika när man öppnat i så tidig position? Märker allt mer hur folk spelar upp högre med sämre händer, av nån tomteanledning. Men det är så klart en jättesvag read. Jag pushar alltså den här med motsvarande stackdjup om jag ligger sämre till jämfört med övriga. Kan vara värt att tillägga. Citera
Ängeln17 Postad 19 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2007 När nattens mörker falnar å stillar sig till ro Då kryper jag intill dig som så många gånger förr Jag har en vän att älska å att dela livet med Ifrån tårar och förtvivlan till att alltid vara glad Att............... Så låt de sista ljuva åren bli de bästa i vårt liv Å när jag kommer fram till dagen då mitt hjärta slutar slå då ska du tänka på de stunder som var vackrast i vårt liv Det är känslorna vi har :cry: :cry: Frugan hälsar och tackar för den. Citera
Ängeln17 Postad 19 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2007 w00t skolkar ängeln, trodde han hade 24/7 jour på forumet. ??????? Citera
Ängeln17 Postad 19 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2007 Såvida inte UTG+1 är en nit som bara höjer därifrån med stål/händer som han inte tänker vika så pushar jag. Äktenskapskris eller allvarlig sjukdom?? Se min dagbok lite senare ikväll Citera
Ängeln17 Postad 19 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2007 Jaha ja, kul med handanalyser som skapar lite debatter om hur man ska göra. Så här blev det iaf: Hero foldar, tyckte inte att det va värt att "offra" så stor del av stacken ÄVEN om de implicita var bra. Jag kommer ju inte att slå ut någon om jag träffar och med min spelstil -supertajt- så tror jag inte jag skulle fått betalt mot dessa två¨spelare om jag träffat settet. I efterhand kan man säga att det va tur det för floppen kom AK7 regnbåge och bägge spelarna ställde och visade AK - delad pott mao. Men som några påpekat, om det inte varit de bägge storstackarna så kanske jag pushat. Case closed - Tack för er medverkan. Citera
teddybeahr Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 Syn för 1/8 av stacken för setvalue? lol! Man kan ju gå all in, men det är ju lite brant och onödigt. Citera
greywolf Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 Syn för 1/8 av stacken för setvalue? lol! Man kan ju gå all in, men det är ju lite brant och onödigt. två rader var allt som behövdes sägas i den här tråden. Citera
Kape Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Jaha ja, kul med handanalyser som skapar lite debatter om hur man ska göra.Så här blev det iaf: Hero foldar, tyckte inte att det va värt att "offra" så stor del av stacken ÄVEN om de implicita var bra. Jag kommer ju inte att slå ut någon om jag träffar och med min spelstil -supertajt- så tror jag inte jag skulle fått betalt mot dessa två¨spelare om jag träffat settet. I efterhand kan man säga att det va tur det för floppen kom AK7 regnbåge och bägge spelarna ställde och visade AK - delad pott mao. Men som några påpekat, om det inte varit de bägge storstackarna så kanske jag pushat. Case closed - Tack för er medverkan. Det gick ju bra då... Tänk om floppen kommit AK9? Då hade du fått in allas marker i mitten, men man kan lätt vara efterklok. Jag hade som sagt var också lagt mig. Citera
Ängeln17 Postad 20 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2007 Det gick ju bra då...Tänk om floppen kommit AK9? Då hade du fått in allas marker i mitten, men man kan lätt vara efterklok. Jag hade som sagt var också lagt mig. Och turn en K eller ett A . Skämt å sidor, ALLTID bäst i världen på poker när alla fem korten ligger på brädan. Citera
DaPine87 Postad 22 Februari , 2007 Rapport Postad 22 Februari , 2007 Kan väl vara värt en syn om de andra har stora stackar.Hur svårt kan det vara? Fit or fold lixom, kostar ju bara 200 att se floppen =) Och "no one remember a chicken" alltså, du vet inte hur roligt detta inlägget är va? Citera
Poperick Postad 22 Februari , 2007 Rapport Postad 22 Februari , 2007 Behöver ju 7,5 ggr pengarna för att floppa en triss (om vi räknar med att det är det som krävs för att vinna potten). Vi får ju inte dem oddsen här även om dem implicita oddsen är goda. Men vi är ju inte i direkt behov av marker här, så varför gambla i detta läget? Citera
SoderKrippa Postad 22 Februari , 2007 Rapport Postad 22 Februari , 2007 Kastar. HERO synar bara för set enligt mig här. Annars kan det bli onödigt dyrt som sagt. Onödingt när du har så bra position... /SK Citera
Danssa Postad 24 Februari , 2007 Rapport Postad 24 Februari , 2007 -99 och syna med 1/8 av stacken mot en 4*BB raise, tveksamt jag hade nog kastat, men jag spelar sällan som jag lär.................... -samma som ovan + ytterligare 1 st fi, syn finns inte på kartan, slå om lockar men lite tidigt, nää fold blir det för mig hur gick det?? jajaja nu har läst hela............... Citera
Gahlster Postad 25 Februari , 2007 Rapport Postad 25 Februari , 2007 Tyckte syn lät kallt innan det påpekades att vi sitter i BB. Nu känns det som det är högst marginelt. Har folk helt missat att vi sitter i BB, förresten? Vi behöver ju bara investera 1/10 av stacken för att se en flopp. Citera
eurythmech Postad 25 Februari , 2007 Rapport Postad 25 Februari , 2007 Har folk helt missat att vi sitter i BB, förresten? Vi behöver ju bara investera 1/10 av stacken för att se en flopp. Nejdå, inte missat det. Känns kallt att lägga en sjundedel av våra marker på att checkfolda en flop. Citera
Recommended Posts