Gå till innehåll

Räcker det med $100?


Swedish-Hero

Recommended Posts

Hej alla! Jag undrar om det räcker med 100$ som start deposit och var kan man spela med en BR på 100$, vilken nivå osv! eller ska man spara så man får mer? Vad är bäst tycker ni! Jag har spelat förut och satt in 50$ åt gången, men det känns inte bra vill ha några fler inköp!

 

Om jag lagt denna tråd fel ber jag om ursäkt!

 

Men QoS mannen fixar biffen :)

 

* Antar att det är THe det handlar om, flyttar den till THe-gruppen. :) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med en satsing på totalt 100 dollar, så rekommenderar jag den 0.05 / 0.1.

Alltså nivån med 10-dollars inköp, det är inga problem att få ut 50 dollar om dagen om du spelar flera bord där, förutsett att du är en hyfsad lirare.

 

Bara börja bygga därifrån, jag hade inte bytt upp till 0.25 / 0.50 förrän runt cirka 700$.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade 20dollar igår på kontot, haft det ett bra tag! Men igår bestämde jag mig för att spela lite, tänkte att jag skulle fixa upp br till 100-150 på den kvällen, så det var mycket gammbal på alldels höga bord. Men kvällen sluta med en vinst på 700dollar på ca5 timmar;> eheh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade 20dollar igår på kontot, haft det ett bra tag! Men igår bestämde jag mig för att spela lite, tänkte att jag skulle fixa upp br till 100-150 på den kvällen, så det var mycket gammbal på alldels höga bord. Men kvällen sluta med en vinst på 700dollar på ca5 timmar;> eheh.

 

Får ja fråga på vilken limit du byggde från 20$ till 700$ på? du måste ha haft grymt mycke flyt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilka jävla svar grabben fick, nån snubbe inleder med nån konstig metafor om att skall han spela med alla pengar samtidigt skall han ha mer(?). En annan tycker att mörkarna skall minsann kännas, annars spelar man för lågt!! En snubbe säger att det är en baggis att snitta 500BB per dag om man lirar microlimit. Däremellan en massa "dagbokstöntar" som tycker det är förbaskat relevant att de minsann gjorde 10$ till $1500 på en vecka eller nåt sånt. Är glad att inte detta forumet fanns när jag började spela, inte för att det på något sätt är dåligt men om man som ny har svårt o sortera ut allt jättebra som faktiskt finns här från alla dessa människor som ger helt värdelösa/irrelevanta svar kan pokern säkert bli en jävligt otrevlig upplevelse som ny. Känns som oggekings korta koncisa 'korrekta' svar blev översköljt av strunt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ayecappy, du är fan roligare än Ector! :)

 

Tyvärr är det sant att många svar i denna tråd är fullständigt irrelevanta. Skryt om era egna framgångar får ni ta någon annanstans, här försöker vi diskutera om det verkligen räcker med $100 på kontot.

 

Kan tipsa om den här tråden för lite riktiga diskussioner om spel med begränsad bankrulle.

 

/Kubo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, ja, ayecappy har helt rätt.

 

Själv skulle jag säga till dig som några andra, spela där du känner dig bekväm, och till skillnad från några andra skulle jag också säga, spela INTE på partynätet där de bara har 50xbb i buyin.

 

Beror väl även på lite vad du är ute efter. Spela in pengar? Lära dig mer av spelet? Om du vill spela in pengar kanske du skulle sätta dig på 3-4 bord på ladbrokes minsta nivå (0.1/0.2) med maxinköp, alltså $20 på varje bord. Bluffa inte för mycket då det finns mycket synstationer som synar ner med vilken skit som helst.

 

Men tycker du spelet är roligt och är mer ute efter det psykologiska momentet bör du ju hålla dig till ett bord och då kan du ju köra snäppet högre nivå.

 

Men jag tror inte direkt nåt svar här kommer ändra hur du kommer göra, då du förmodligen ändå kommer köra det du är bekväm med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att syftet med spelandet är det mest relevanta. Har du tänkt dig att göra ditt uppehälle på poker tycker jag nog $100 är i klenaste laget... men det inser du nog själv! ;) Ska du spela för att ha kul så kan du väl sätta in precis så mycket som du är beredd att förlora, eller hur? Vilken typ av spel och limit vet du nog själv bäst vad som känns bekvämt för dig. Men att sätta sig vid ett bord med minimi buy-in brukar sällan sluta väl då man aldrig har pengar nog när man väl träffar nötterna....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela på Poker Champs och kör fyra bord á $.02/$.04 till $.10/$20. Då komemr du kunna bygga upp en rulle hyffsat snabbt. Se bara till att inte bränan pengarna för det finns fortfarande folk som kan spela på de här nivåerna. Jag utgår från att du inte har spelat så mycket förr och då är det viktigt att du får in känslan för hur en flopp skall värderas och lär dig gränssnittet. Jag missade att höja med nötstegen på rivern en gång för att jag pillat fel med knapparna och det var lite tråkigt.

 

Jag rekomenderar Poker Champs för att de har ett bra interface, de var väldigt instabila för ett tag sen men verkar han fått de problemen under kontrol och jag har inte blivit utkastad på ett tag nu. Annars kanske du skall testa att bonushora till dig en större bankrulle...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du sätter in så mycket pengar som du själv känner du har råd med från din kassa. Om du inte kan avvara mer än $100 utan att det svids till så är $100 alldeles ypperligt!

 

Du ska spela på en nivå där du inte känner att det gör ont att förlora en del eftersom du kommer behöva ta en hel del risker i pokern för att vinna i slutändan.

 

Men om du känner du otrygg och känner att du inte vill förlora så mycket, testa då 0,25-0,5 FL eller 0,5-1 FL. Det ger mycket mindre svängningar och känns faktiskt riktigt tryggt. Skillnaden är väl i stort att man spelar mer mot korten än spelarna i FL jämfört med NL. Det är åtminstone den uppfattning jag skapat mig.

 

Men lyssna absolut inte till de som påstår att du kommer tjäna flera hundra dollar på en dag som ny och på de låga borden, för det kommer du med största sannolikhet inte att göra. Om du gör det har du haft enorm flyt och kommer sannerligen förlora det nästa dag ;)

 

Att skapa falska förhoppningar är aldrig bra, och hur många tror du någonsin skulle arbeta om de kunde plocka hem ett par hundra dollar "skattefritt" per dag?

 

Så sammanfattningsvis:

Om du tycker att $100 känns lagom för din kassa (dvs, den ger ingen som helst skillnad i ditt vardagliga liv) så tycker jag du ska köra på $100. Du kommer garanterat att klara dig finfint på det och du kommer egentligen aldrig behöva förlora det på så låga bord. Det jag känner är viktigast med att bestämma insättning osv är att det absolut inte påverkar ditt liv utanför pokern. Det är då det kan börja gå riktigt illa. Om du förlorar pengarna (som vi alla hoppas att du INTE gör :P) så ska du känna "Nä jäsiken du va trist..." och inte "Nej helvete, jag MÅSTE vinna tillbaka pengarn! Hur ska jag annars betala tele-räkningen?!"

 

Du förstår vinken iaf ;p Så lyssna inte på vad andra anser vara ett bra startkapital, utan kör efter vad DU tycker du kan avvara för pokern. Och använd ditt sunda förnuft också, så du behöver ju inte klämma in $6 liksom... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag började med 50$ på 0.25-0.50 och har nu efter 1,5 mån kommit upp ca 1700$ ...lirar nu iförsig på 1-2 men det går helt klart att bygga upp din rulle ganska snabbt på 0.25-0.5 om du lirar på flera bord samtidgt...och är duktig dvs.

 

/

shiver

 

Jo, men du behöver tur i början, eller snarare brist på otur! 100xBB är alldeles för liten bankrulle för att man ska kunna gå plus med en rimlig sannolikhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilka jävla svar grabben fick, nån snubbe inleder med nån konstig metafor om att skall han spela med alla pengar samtidigt skall han ha mer(?). En annan tycker att mörkarna skall minsann kännas, annars spelar man för lågt!! En snubbe säger att det är en baggis att snitta 500BB per dag om man lirar microlimit. Däremellan en massa "dagbokstöntar" som tycker det är förbaskat relevant att de minsann gjorde 10$ till $1500 på en vecka eller nåt sånt. Är glad att inte detta forumet fanns när jag började spela, inte för att det på något sätt är dåligt men om man som ny har svårt o sortera ut allt jättebra som faktiskt finns här från alla dessa människor som ger helt värdelösa/irrelevanta svar kan pokern säkert bli en jävligt otrevlig upplevelse som ny. Känns som oggekings korta koncisa 'korrekta' svar blev översköljt av strunt.

 

 

hahahahahahh :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...