Gå till innehåll

NLT - Trn, LIVE 2005.1, Q5o på BB!


dlinder

Recommended Posts

Kom att tänka på den här handen när jag såg en liknande hand här i Turneringspoker. Det här var iaf situationen:

 

Jag har ca 27K i stacken, blinds 2.5K resp 5K. Jag postar BB och har efter det alltså kvar ca 22K. Det är 28 pers kvar i turneringen, 18 får pengar (för er som inte var där).

 

Det som jag gissar var turneringens stora chipleader har precis satt sej ner vid bordet till den här handen, med långt över 100K i stacken (exakt hur mycket vet jag inte). Övriga runt bordet har väl mellan 15K och 50K.

 

Alla foldar till chipleadern som satt två steg från knappen om jag inte minns fel. Han minihöjer till 10K. CO, knappen och SB foldar och jag steker för vad som känns som en evighet innan jag trycker in stacken.

 

Mitt resonemang för inställningen var att jag inte kunde folda till en miniraise i det här läget om jag ville ha mina blinds ifred i fortsättningen, samt att om jag synade så skulle jag vara i princip commited iaf. Pest eller kolera alltså. Jag hade väl inga direkta illusioner om en fold från honom (speciellt inte efter att ha tvekat så länge), men hade jag tur så ville chipleadern "känna" lite på bordet med en medelhand.

 

Iaf så tänkte jag i efterhand att jag borde synat, och sedan ställt in oavsett flopp. Det hade nog garanterat gett mer fold-equity än sättet jag spelade nu.

 

Kommentarer? All-in, fold? Syn, och hur spela isf?

 

EDIT: Glömde tillägga i texten att jag hade Q5o.

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror väl åtminstone litegrann på vad du har för kort. Eftersom du inte tror att han kommer folda för en all-in så måste du nog iaf ha nån slags chans att vinna när han callar.

 

Alltså vad du kan tänka dig är 2 överkort, ett samma kort och ett överkort eller pockets av något slag kan berättiga en all-in. 47o eller 27s och liknande kort är det nog tyvärr bara att bita ihop och folda.

 

Kanske bara jag som är blind, men du skrev aldrig vad du hade för kort va? Eller kollade du inte på dem innan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, jag ber om ursäkt, fick en direktlänk av herr dlinder så jag såg aldrig rubriken, läste inlägget 3 gånger för att se ifall jag missat vad han hade för hand dock. Jag skäms och ber om ursäkt.

 

Såna storstackar har ju en tendens att höja med lite vad som helst, men har han precis suttit sig vid bordet är det svårt att veta hur han spelar, jag skulle nog ha foldat Q5o, A5o skulle jag kunna tänka mig att ställa in med, men Q känns som ett för lågt highcard för att riskera utåkning såpass nära inpå ITM.

 

Känner jag att jag absolut måste få in degen den här handen skulle jag nog calla och ställa in på floppen oavsett kort, sitter man i BB är man ju i alla fall first to bluff :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner jag att jag absolut måste få in degen den här handen skulle jag nog calla och ställa in på floppen oavsett kort, sitter man i BB är man ju i alla fall first to bluff :)

 

Jo, jag tänkte det. Han hade ju heller ingen aning om hur jag spelat innan på bordet, varför han borde ge min all-in på floppen lite respekt tycker man.

 

Heh, sorry för missen med handen, skulle ju naturligtvis stått i texten också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...