Lolle Postad 18 Februari , 2007 Rapport Postad 18 Februari , 2007 Plockar upp AK och raisar och synar en reraise preflop mot en kille, inga reads. Floppar perfekt och när han betar tar jag bara synen då jag vill ha betalt om han sitter på qq eller jj. När turn kommer Q och han checkar tar jag checken också, bör jag beta här? ... vill ha betalt av min träff helt enkelt. På rivern kommer ässet och jag sitter med högsta två, när han går all in på direkten säger jag högt till migsjälv att han sitter på set i damer så som han spelat innan men att jag måste ta synen då han också kan sitta på aq och ak, river är väl en given syn trots hans reraise preflop? Så undrar helt enkelt över spelet överlag på alla gator hur mina beslut helt enkelt är. Texas Hold'em $2-$2 NL (Real Money), #1,894,305,951 Table Windhuk, 18 Feb 2007 10:58 AM ET Seat 3: lanjosta ($121.20 in chips) Seat 5: illi69 ($31.20 in chips) Seat 6: Emilia1986 ($205.20 in chips) Seat 9: lazytrout ($257.20 in chips) ANTES/BLINDS lazytrout posts blind ($1), lanjosta posts blind ($2). PRE-FLOP illi69 folds, Emilia1986 bets $8, lazytrout folds, lanjosta bets $24, Emilia1986 calls $18. FLOP [board cards KH,9C,3S ] lanjosta bets $25, Emilia1986 calls $25. TURN [board cards KH,9C,3S,QD ] lanjosta checks, Emilia1986 checks. RIVER [board cards KH,9C,3S,QD,AC ] lanjosta bets $70.20 and is all-in Här är det en given syn misstänker jag? Citera
jojje2k Postad 18 Februari , 2007 Rapport Postad 18 Februari , 2007 Du lär ju vara uppe mot set men du måste ju syna på river. Citera
DocLame Postad 18 Februari , 2007 Rapport Postad 18 Februari , 2007 Syn, tycker jag. Du har fina pottodds, och du har en betydligt bättre hand än vad ditt spel rakt igenom handen har visat. Klart att han har triss ibland, men tillräckligt ofta bör det vara så att han bara försöker representera trissen eller att han har t.ex. AQ för att synen ska vara EV+. Citera
Lolle Postad 22 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 22 Februari , 2007 Mm kände som så själv att han har triss i damer sa det högt till farsan som stod brevid med sa jag va tvungen att syna pga pottoddsen, tar synen och han visar korrekt upp QQ. Men det va inte det jag undra så mycket över, funderade mer på resten av spelet i handen hur jag bör göra på floppen och turn? Citera
jojje2k Postad 22 Februari , 2007 Rapport Postad 22 Februari , 2007 Ligger ju inga speciella drag ute så jag tycker du spela handen bra. Citera
Hap Postad 22 Februari , 2007 Rapport Postad 22 Februari , 2007 Floppar perfekt och när han betar tar jag bara synen då jag vill ha betalt om han sitter på qq eller jj. Hrm? Tror du han bluffar igen med QQ eller JJ här? Det är väl okej att bara syna för att hålla pottstorleken nere men ditt argument varför känns lite konstigt. Check på turn är okej. Bet är också okej. Fi är ju halvstackad, så det finns ingen chans att du kommer undan den här handen efter den floppen såvida inte river är en till Q och ni checkade turnen och Fi pushar typ. WP, UL! Citera
Recommended Posts