Ängeln17 Postad 18 Februari , 2007 Rapport Postad 18 Februari , 2007 Alltså, jag vet att man ska spela dessa två godingar även tidigt i en SnG och även i tidig pos på bordet. Riktigt sååå tajt är jag inte så jag foldar dem. Men vad jag vill ha är råd på hur jag ska få ut maximalt av dem. Jag tycker att jag får i bästa fall betalt för raisen preflopp. Sen foldar FI. Jag tycker jag provar med olika storlek på bet. Någon som har något konstruktiva tankar om detta. Eller är det för enkel fråga? PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t20 (8 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) saw flop|saw showdown Button (t3280) SB (t1380) Hero (t1600) UTG (t1350) UTG+1 (t1180) MP1 (t1470) MP2 (t1590) CO (t1650) Preflop: Hero is BB with A, A. UTG calls t20, UTG+1 calls t20, 3 folds, Button calls t20, SB completes, Hero raises to t120 (ville inte va 5 till floppen), UTG folds, UTG+1 folds, Button calls t100, SB folds. Flop: (t300) 3, 6, 3(2 players) Hero bets t200, Button folds. För stor bet?? 2/3 av pott Detta kanske är självklart för er men jag är lite villrådig. Citera
AbuseYourDNA Postad 18 Februari , 2007 Rapport Postad 18 Februari , 2007 Är inköpet 24$+ spelar du korrekt nu. Är det en billigare SnG tjänar du på att ställa rakt av preflop. Citera
illerrre Postad 18 Februari , 2007 Rapport Postad 18 Februari , 2007 Är inköpet 24$+ spelar du korrekt nu.Är det en billigare SnG tjänar du på att ställa rakt av preflop. är detta rätt? Det kan jag aldrig tänka mig:/ Citera
eurythmech Postad 18 Februari , 2007 Rapport Postad 18 Februari , 2007 är detta rätt? Det kan jag aldrig tänka mig:/ inte jag heller. finns så många som synar med säg...KJ, och stackar med parträff Citera
Ängeln17 Postad 18 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2007 Är inköpet 24$+ spelar du korrekt nu.Är det en billigare SnG tjänar du på att ställa rakt av preflop. Det var +24USD ja. Fråga: Men varför ställa pre i billigare? Vill man inte ha betalt för godingarna när man väl får dom? Uttalande från mig och min bror : Jag menar höja för att få bort draghänder, ja, men samtidigt vill man ha syn så man får betalt , snacka personlighetsklyvning. Citera
Weedobooty Postad 18 Februari , 2007 Rapport Postad 18 Februari , 2007 Nämen det där är väl alldeles utmärkt spelat. Jag tycker man ser massor av exempel på folk som slowspelar stora par och drar på sig problem av alla de slag. Ett par är ju bara ett par och i en familjepott är det en svajig hand. Att pusha all in preflop tycker jag är ett dåligt spel, men jag har ingen erfarenhet av nivåerna som nämns. Det närmaste jag kommit är rebuyturneringar och dom där step-turneringarna dom hade på Party poker, där tre-fyra spelare ställde in på första handen, men att överhuvudtaget diskutera sån poker är ju som att diskutera vilka siffror som är i form på Lotto. Citera
Ängeln17 Postad 18 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2007 men att överhuvudtaget diskutera sån poker är ju som att diskutera vilka siffror som är i form på Lotto. Den e go. Jag gillar den liknelsen. Kanske knycker den som ny signatur framöver, vem vet. Citera
kalas_F Postad 18 Februari , 2007 Rapport Postad 18 Februari , 2007 Nämen det där är väl alldeles utmärkt spelat. Jag tycker man ser massor av exempel på folk som slowspelar stora par och drar på sig problem av alla de slag. Ett par är ju bara ett par och i en familjepott är det en svajig hand. Att pusha all in preflop tycker jag är ett dåligt spel, men jag har ingen erfarenhet av nivåerna som nämns. Det närmaste jag kommit är rebuyturneringar och dom där step-turneringarna dom hade på Party poker, där tre-fyra spelare ställde in på första handen, men att överhuvudtaget diskutera sån poker är ju som att diskutera vilka siffror som är i form på Lotto. Han hade 2 par... Citera
eurythmech Postad 18 Februari , 2007 Rapport Postad 18 Februari , 2007 Han hade 2 par... ban pls Citera
TKG-90 Postad 18 Februari , 2007 Rapport Postad 18 Februari , 2007 Jag tycker du gjorde ett helt korrekt beslut, både före och efter floppen, trots att jag hade varit lite mer aggressiv utav mig o betat mera men det är bara jag =P Citera
AbuseYourDNA Postad 18 Februari , 2007 Rapport Postad 18 Februari , 2007 Jag har över ett sample på över 5k QQ+ i 11$ sng på party fått en mycket större vinst per hand jämfört med ett lika stort sample där jag spelar samma händer normalt. Anledningen är att folk kan syna AI med KJo ganska ofta. Citera
Ängeln17 Postad 18 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2007 Anledningen är att folk kan syna AI med KJo ganska ofta. OK. Men då börjar det likna lotto och det e inte mitt favoritspel. Citera
Ängeln17 Postad 19 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2007 Jag förstår att det är svårt att spela de två godingarna annorlunda. Trodde väl det. Case closed - Tack för er medverkan. Citera
Recommended Posts