AbuseYourDNA Postad 17 Februari , 2007 Rapport Share Postad 17 Februari , 2007 Fi är duktig men synar ner lite väl ofta, han verkar vara paranoid mot att bli bortbluffad. Speciellt om han har kommandot och man sedan vaknar upp på river. Planen var att utnyttja det när jag satte färgdraget. I vanliga fall betar jag eller CR floppen med färgdrag men jag valde att check-syna dels för att mixa upp lite och för att utnyttja Fis bluff paranoiditet. Jag synar bara turn för att låtsas bluffa med ett potbet på river. När fyrfärgen sitter på river betar jag ut 211 i 340 potten. Jag ville inte beta så mycket eftersom jag hoppades få syn av ett halvdassigt hjärter som han måste syna med för att det kanske står eller tror att jag är helt tom. Det känns kallt att checka river eftersom många händer som kommer betala av ett bet kommer checka bakom, typ HERO - 2237 - Fi - 1762 Fi lägg LM 5 HERO lägg SM 10 Fi Höj till 30 HERO Syna 30 HERO Passa Fi Satsa 40 HERO Syna 40 HERO Passa Fi Satsa 100 HERO Syna 100 HERO Satsa 211 Fi Syna 211 Synpunkter? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 17 Februari , 2007 Rapport Share Postad 17 Februari , 2007 För det första gillar jag inte synen så jättemycket preflop. Iofs lite speciell situation då fi är en synstation så det kanske är ok. Jag gillar flop extremt mycket mot en synstation då man ofta har dålig FE med en raise och du är OOP dessutom vilket omöjliggör gratiskort. På turn gillar jag en raise då du har andranötterna och fi är en synstation. På river gillar jag en överbet på 1.5x pot då du har (andra)nötterna och fi är en synstation. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 17 Februari , 2007 Rapport Share Postad 17 Februari , 2007 Dessutom är det bra att även om fi kastar på nån gata etablera en image där du håller på och överbettar och beter dig allmänt konstigt för att få betalt senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AbuseYourDNA Postad 18 Februari , 2007 Författare Rapport Share Postad 18 Februari , 2007 Glömde skriva det men FI höjer 40% av händerna från knappen. Då kan vi omöjligt vika K8s? Jag synar med mycket sämre händer. Han är ingen synstation, då har jag formulerat mig fel. Han är bara paranoid mot stora riverbluffar vilket gör att han synar dem väldigt ofta. Men på flopp och turn har han inga synstationstendenser. Nu kanske jag borde ha överbetat river eftersom han är synstation där men även riktiga synstationer brukar fatta att man värdebetar om man överbetar fyrfärgsbrädor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 18 Februari , 2007 Rapport Share Postad 18 Februari , 2007 Om fi öppnar för en raise med 40% av sina händer från knappen skulle jag föreslå ett 3-bet med efterföljande cbet på alla floppar. Det är det bästa sättet att handskas med denna typ av fi, en syn ger dig bara problem med att vara OOP mot en extremt bred HD. Och om fi inte är en synstation och du nu bara synar PF, skulle jag föreslå ett rejält bet-3bet på floppen, med tillhörande andra-tredjetunna på turn och river om han bara synar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sylwester Postad 18 Februari , 2007 Rapport Share Postad 18 Februari , 2007 Få in mer pengar på turn. Edit: Jaha det var HU. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AbuseYourDNA Postad 18 Februari , 2007 Författare Rapport Share Postad 18 Februari , 2007 Om Fi höjer 40% av sina händer från knappen, hur många händer ska jag trebeta med preflop? Han har ju ändå en ganska stor fördel iom att han har position i en stor pot om han synar. 25%? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts