Gå till innehåll

SvS - 2,5/5 - Nötfärgen på ett fyrfärgsbord

AbuseYourDNA

Recommended Posts

Fi är duktig men synar ner lite väl ofta, han verkar vara paranoid mot att bli bortbluffad. Speciellt om han har kommandot och man sedan vaknar upp på river. Planen var att utnyttja det när jag satte färgdraget.

I vanliga fall betar jag eller CR floppen med färgdrag men jag valde att check-syna dels för att mixa upp lite och för att utnyttja Fis bluff paranoiditet. Jag synar bara turn för att låtsas bluffa med ett potbet på river.

När fyrfärgen sitter på river betar jag ut 211 i 340 potten. Jag ville inte beta så mycket eftersom jag hoppades få syn av ett halvdassigt hjärter som han måste syna med för att det kanske står eller tror att jag är helt tom.

Det känns kallt att checka river eftersom många händer som kommer betala av ett bet kommer checka bakom, typ :9h:

HERO - 2237 - :8h::Kh:

Fi - 1762

Fi lägg LM 5

HERO lägg SM 10

Fi Höj till 30

HERO Syna 30

:5c::3h::4h:

HERO Passa

Fi Satsa 40

HERO Syna 40

:5c::3h::4h::Jh:

HERO Passa

Fi Satsa 100

HERO Syna 100

:5c::3h::4h::Jh::Ah:

HERO Satsa 211

Fi Syna 211

Synpunkter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första gillar jag inte synen så jättemycket preflop. Iofs lite speciell situation då fi är en synstation så det kanske är ok. Jag gillar flop extremt mycket mot en synstation då man ofta har dålig FE med en raise och du är OOP dessutom vilket omöjliggör gratiskort. På turn gillar jag en raise då du har andranötterna och fi är en synstation. På river gillar jag en överbet på 1.5x pot då du har (andra)nötterna och fi är en synstation.

Länk till kommentar

Glömde skriva det men FI höjer 40% av händerna från knappen. Då kan vi omöjligt vika K8s? Jag synar med mycket sämre händer.

Han är ingen synstation, då har jag formulerat mig fel. Han är bara paranoid mot stora riverbluffar vilket gör att han synar dem väldigt ofta. Men på flopp och turn har han inga synstationstendenser. Nu kanske jag borde ha överbetat river eftersom han är synstation där men även riktiga synstationer brukar fatta att man värdebetar om man överbetar fyrfärgsbrädor.

Länk till kommentar

Om fi öppnar för en raise med 40% av sina händer från knappen skulle jag föreslå ett 3-bet med efterföljande cbet på alla floppar. Det är det bästa sättet att handskas med denna typ av fi, en syn ger dig bara problem med att vara OOP mot en extremt bred HD.

Och om fi inte är en synstation och du nu bara synar PF, skulle jag föreslå ett rejält bet-3bet på floppen, med tillhörande andra-tredjetunna på turn och river om han bara synar.

Länk till kommentar