ronnagangstern Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 Annez_H har stats 30/15 och en AF på 3. Har spelat 75 händer mot honom och har inte skaffat mig någon uppfattning förutom ovanstående stats. Hold'em NL ($0.50/$1) - 2007/02/16 - 16:57:09 (CET) Table "Hints" Seat 3 is the button. Seat 1: Randori ($98.25 in chips) Seat 2: Slotti ($216 in chips) <---Button Seat 3: Is24 ($98.50 in chips) Seat 4: HERO ($140.25 in chips) Seat 5: Annez_H ($75.25 in chips) Seat 6: MarcPolo ($82.50 in chips) HERO: posts small blind $0.50 Annez_H: posts big blind $1 ----- HOLE CARDS ----- dealt to HERO [Jh Kh] MarcPolo: folds Randori: folds Slotti: folds Is24: folds HERO: raises to $4 Annez_H: raises to $12 HERO: calls $8 ----- FLOP ----- [4d Jc 5h] HERO: checks Annez_H: bets $15 HERO: calls $15 ----- TURN ----- [4d Jc 5h][8c] HERO: checks Annez_H: bets $48.25 and is all-in HERO: ? Nå kära expert, vad göra, syn/fold? Citera
widde_f Postad 17 Februari , 2007 Rapport Postad 17 Februari , 2007 Solklar fold enl mig iaf..Vänta in mer info om killen.. Citera
Jerico Postad 17 Februari , 2007 Rapport Postad 17 Februari , 2007 Folda mot hans 3bet preflop med så grunda stackar. Citera
oknytt Postad 17 Februari , 2007 Rapport Postad 17 Februari , 2007 Instafold. Håller dessutom med om att det är fold redan pre, om ingen read finns. Citera
aminking Postad 17 Februari , 2007 Rapport Postad 17 Februari , 2007 Ganska klar fold, killen indikerar redan preflop på en väldigt stark hand + att du inte vet om han är tajt eller lös spelare, du är troligen uppe mot något högt pocket par !!! vad gjorde du ? Citera
Kissemissen Postad 17 Februari , 2007 Rapport Postad 17 Februari , 2007 Ähh, syna. Battle of the blinds mot en kille med stats 30/15/3 och som inte reloadat. Han kan ju inte vara bra ^^. Citera
Sansrom Postad 17 Februari , 2007 Rapport Postad 17 Februari , 2007 Syna som spelat. Folda mot 3-beten preflop. Citera
ronnagangstern Postad 17 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2007 Anledningen till att jag synade pre var att jag tyckte chansen var hyfsad att killen slog om som bluff. Men detta rättfärdigar inte synen, jag skulle slängt. Om jag ville spela och satte honom på bluff så är det nog bättre att jag fyrbetar pre. Med djupare stackar stackar kanske synen hade varit lämplig? Vad anser ni om det? Citera
jackbalsam Postad 17 Februari , 2007 Rapport Postad 17 Februari , 2007 Skithand mot trebet utan read på honom som en riktig åsna. Men om du synar tre gator verkar det ganska kallt att lägga sig på rivern. När jag tänker på det är nog så man skulle spela om man vill spela så dåligt som möjligt. Citera
Jerico Postad 17 Februari , 2007 Rapport Postad 17 Februari , 2007 Anledningen till att jag synade pre var att jag tyckte chansen var hyfsad att killen slog om som bluff. Men detta rättfärdigar inte synen, jag skulle slängt. Om jag ville spela och satte honom på bluff så är det nog bättre att jag fyrbetar pre. Med djupare stackar stackar kanske synen hade varit lämplig? Vad anser ni om det? Ju djupare stackarna är desto mindre dålig blir ju synen pre (implicita odds). Tycker i övrigt att du måste ta ditt beslut redan preflop, är denna kille ute på äventyr med en lufthand eller inte? Om ditt beslut är att han är FOS så är det bara att syna alla gator när du träffar TP, annars är den en solklar fold PF och en fold på alla gator. Citera
ronnagangstern Postad 18 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2007 Ju djupare stackarna är desto mindre dålig blir ju synen pre (implicita odds). Tycker i övrigt att du måste ta ditt beslut redan preflop, är denna kille ute på äventyr med en lufthand eller inte? Om ditt beslut är att han är FOS så är det bara att syna alla gator när du träffar TP, annars är den en solklar fold PF och en fold på alla gator. Ja, och om jag vill spela handen mot denna kille så måste jag nog fyrbeta pre. Bluffar han så viker han ju då, synar jag bara får han chansen att träffa floppen och jag torskar ändå. Citera
ronnagangstern Postad 18 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2007 Ganska klar fold, killen indikerar redan preflop på en väldigt stark hand + att du inte vet om han är tajt eller lös spelare, du är troligen uppe mot något högt pocket par !!! vad gjorde du ? Jag foldade Citera
Recommended Posts