Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Annez_H har stats 30/15 och en AF på 3. Har spelat 75 händer mot honom och har inte skaffat mig någon uppfattning förutom ovanstående stats.

Hold'em NL ($0.50/$1) - 2007/02/16 - 16:57:09 (CET)

Table "Hints" Seat 3 is the button.

Seat 1: Randori ($98.25 in chips)

Seat 2: Slotti ($216 in chips) <---Button

Seat 3: Is24 ($98.50 in chips)

Seat 4: HERO ($140.25 in chips)

Seat 5: Annez_H ($75.25 in chips)

Seat 6: MarcPolo ($82.50 in chips)

HERO: posts small blind $0.50

Annez_H: posts big blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to HERO [Jh Kh]

MarcPolo: folds

Randori: folds

Slotti: folds

Is24: folds

HERO: raises to $4

Annez_H: raises to $12

HERO: calls $8

----- FLOP ----- [4d Jc 5h]

HERO: checks

Annez_H: bets $15

HERO: calls $15

----- TURN ----- [4d Jc 5h][8c]

HERO: checks

Annez_H: bets $48.25 and is all-in

HERO: ?

Nå kära expert, vad göra, syn/fold?

Postad

Ganska klar fold, killen indikerar redan preflop på en väldigt stark hand + att du inte vet om han är tajt eller lös spelare, du är troligen uppe mot något högt pocket par !!!

vad gjorde du ?

Postad

Anledningen till att jag synade pre var att jag tyckte chansen var hyfsad att killen slog om som bluff. Men detta rättfärdigar inte synen, jag skulle slängt. Om jag ville spela och satte honom på bluff så är det nog bättre att jag fyrbetar pre.

Med djupare stackar stackar kanske synen hade varit lämplig? Vad anser ni om det?

Postad

Skithand mot trebet utan read på honom som en riktig åsna.

Men om du synar tre gator verkar det ganska kallt att lägga sig på rivern.

När jag tänker på det är nog så man skulle spela om man vill spela så dåligt som möjligt.

Postad
Anledningen till att jag synade pre var att jag tyckte chansen var hyfsad att killen slog om som bluff. Men detta rättfärdigar inte synen, jag skulle slängt. Om jag ville spela och satte honom på bluff så är det nog bättre att jag fyrbetar pre.

Med djupare stackar stackar kanske synen hade varit lämplig? Vad anser ni om det?

Ju djupare stackarna är desto mindre dålig blir ju synen pre (implicita odds). Tycker i övrigt att du måste ta ditt beslut redan preflop, är denna kille ute på äventyr med en lufthand eller inte? Om ditt beslut är att han är FOS så är det bara att syna alla gator när du träffar TP, annars är den en solklar fold PF och en fold på alla gator.

Postad
Ju djupare stackarna är desto mindre dålig blir ju synen pre (implicita odds). Tycker i övrigt att du måste ta ditt beslut redan preflop, är denna kille ute på äventyr med en lufthand eller inte? Om ditt beslut är att han är FOS så är det bara att syna alla gator när du träffar TP, annars är den en solklar fold PF och en fold på alla gator.

Ja, och om jag vill spela handen mot denna kille så måste jag nog fyrbeta pre. Bluffar han så viker han ju då, synar jag bara får han chansen att träffa floppen och jag torskar ändå.