eurythmech Postad 17 Februari , 2007 Rapport Postad 17 Februari , 2007 Om vi kollar in alternativet syna push i SNGPT (vilket är i stort sett samma som vår situation) så hittar jag en likhet mellan fold och syn nånstans vid 20%. Dvs vårt EV är positivt för syn från ca 19% och uppåt. 19% är inte jättemycket, om knappen istället höjer 40% får vi en övervikt 16.7% mot 15.4%, och för 100% får vi 19.1% mot 15.4%. Så helt klart kan vi inte passa 77 om knappen är väldigt lös här. MEN, SNGPT undervärderar skarpt värdet av att vi är bättre, mycket bättre, på att stjäla blindar än övriga motståndare. Svårt att avgöra hur stor den faktorn är dock. Citera
vetgirig Postad 17 Februari , 2007 Rapport Postad 17 Februari , 2007 Om vi ändå bestämt oss för att pusha så ser jag inte hur en Stop n Go skulle va sämre än en push preflop. Som MacDaddy säger finns det ju tomtar som inte fattar att det är autosyn oavsett flop och är beredda att vika om dom inte får träff. Fi är potcommitted efter en flopp - det finns i praktiken ingen flopp som kan få Fi att vika sina kort. Det kommer då ligga 4*24 + 200 + 1200 + 1200 = 2696 i potten. Att betta 660 i en 2996 pott och tro att Fi viker på floppen är fullkomligt ologiskt! En stop-n-go funkar inte i denna situation! Citera
MacDaddy Postad 17 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2007 Ja de är väldigt sällsynta de personerna som skulle släppa här för en stop n go, framförallt när man aldrig försökt. Då förstår jag att du aldrig lyckats med detta. Jag har försökt. Jag har lyckats flera ggr att få motståndaren o folda. Sen kan du göra hur många beräkningar du vill över hur dåligt det är för dem o folda. En tumregel: Ge motståndaren så många möjligheter som möjligt o göra ett misstag. Jag nickar eurythmech, jag är man, och jag har jävligt rätt i det mesta jag sagt i den här tråden. Du har så sjukt många fel på lite text. Nytt pf-rekord? -Ja du hade ju rätt med att folda 77 här Att SNGPT motsa dig spelar ingen roll när vi ändå kan säga att den har fel. -Sen ger jag dig tummen upp för att förklarat för oss varför push och inte syn-push är så ofantligt mkt bättre. Tydligen så gav det samma resultat enligt dig men det var ändå viktigt att pusha direkt då alla pokerspelare kan allt om odds och går till sängs med SNGPT varje kväll. Citera
eurythmech Postad 17 Februari , 2007 Rapport Postad 17 Februari , 2007 Okej, du är en dåre. Det finns liksom ingen idé med att käfta emot. Jag har givetvis hela tiden varit öppen med att jag varit osäker på om det här är ett vik eller inte. Och slutsatsen med SNGPT är ju minst sagt tvetydig. Gråskalor är kanske inte din kopp te dock. Och sluta dra din smutsiga harang om odds och SNGPT, du spelar ett jättefiskspel och har bara tur om du nånsin får vik. Jag gör inte en typen av idiotspel själv, men däremot är man ju ofta i lägen då man pushar med en ministack, och kan iakkta Macdaddyfiskarna vid bordet, och därigenom bilda sig en uppfattning om hur ofta det här funkar. Citera
MacDaddy Postad 17 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2007 Att överskatta motståndet o inte göra spel som funkar pga att man vägrar tro att fok är så dåliga är fiskigt enligt mig. Du kallar mig dåre. Varför? Allt jag säger är att vissa foldar för en stop n go här. Ska jag då sluta med det så jag vinner mindre men inte behöver bli kallad dåre av en riktig dåre? Citera
illerrre Postad 17 Februari , 2007 Rapport Postad 17 Februari , 2007 Ah, här har vi en stor utmanare. 1. Jag är fortfarande man 2. Du stavar mitt nick fel 3. Du tror att fånig South Park-lingo bör användas i vardagligt språkbruk 4. Jag förolämpar en person då denne med mycket svårt sargad uttrycksförmåga gör sig lustig över att jag är smartare än denne, och personen i fråga fortsätter att stenhårt hävda att hans ohyggligt dåliga strategiförslag är något att ha. 5. Jag spenderade inte många år i grundskolan efter -95 6. Du är bevisligen MacDaddys nya gimmickkonto Martin, jag vet inte exakt hur lågt MacDaddy spelar, men den typen av spelare är ohyggligt sällsynta. Och i vilket fall behöver vi få ganska stor vikprocent på flop för att allvarligt ändra vårt ICM-värde jämfört med prefloppush. Fi är potcommitted efter en flopp - det finns i praktiken ingen flopp som kan få Fi att vika sina kort. Det kommer då ligga 4*24 + 200 + 1200 + 1200 = 2696 i potten. Att betta 660 i en 2996 pott och tro att Fi viker på floppen är fullkomligt ologiskt! En stop-n-go funkar inte i denna situation! Jag har varit med om värre läggningar... Det kostade 50 att syna eller något i en 2000ish pot och han foldar:/ Det är rare, men det händer. Absolut. Citera
eurythmech Postad 17 Februari , 2007 Rapport Postad 17 Februari , 2007 Att överskatta motståndet o inte göra spel som funkar pga att man vägrar tro att fok är så dåliga är fiskigt enligt mig. Du kallar mig dåre. Varför? Allt jag säger är att vissa foldar för en stop n go här. Ska jag då sluta med det så jag vinner mindre men inte behöver bli kallad dåre av en riktig dåre? "Dåre" är en direkt kommentar till ditt tankesätt. Trånga cirklar. Det funkar inte i närheten av ofta nog. Citera
petla Postad 17 Februari , 2007 Rapport Postad 17 Februari , 2007 Tänkte på denna tråden inatt när detta hände, inte riktigt samma läge, kanske man lärt sig nåt . PokerStars Game #8482055104: Tournament #43215305, $25+$2 Hold'em No Limit - Level VII (100/200) - 2007/02/17 - 06:58:37 (ET) Table '43215305 1' 9-max Seat #3 is the button Seat 3: ajmaster333 (7150 in chips) Seat 4: Springteufel (925 in chips) Seat 6: pjotrr (2175 in chips) Seat 9: daswings (3250 in chips) ajmaster333: posts the ante 25 Springteufel: posts the ante 25 pjotrr: posts the ante 25 daswings: posts the ante 25 Springteufel: posts small blind 100 pjotrr: posts big blind 200 *** HOLE CARDS *** Dealt to pjotrr [8h 8d] daswings: folds ajmaster333: raises 400 to 600 Springteufel: folds pjotrr: raises 1550 to 2150 and is all-in ajmaster333: calls 1550 *** FLOP *** [5h As Qh] *** TURN *** [5h As Qh] [Ad] *** RIVER *** [5h As Qh Ad] [4h] *** SHOW DOWN *** pjotrr: shows [8h 8d] (two pair, Aces and Eights) ajmaster333: shows [Kh Qs] (two pair, Aces and Queens) ajmaster333 collected 4500 from pot *** SUMMARY *** Total pot 4500 | Rake 0 Board [5h As Qh Ad 4h] Seat 3: ajmaster333 (button) showed [Kh Qs] and won (4500) with two pair, Aces and Queens Seat 4: Springteufel (small blind) folded before Flop Seat 6: pjotrr (big blind) showed [8h 8d] and lost with two pair, Aces and Eights Seat 9: daswings folded before Flop (didn't bet) Citera
illerrre Postad 17 Februari , 2007 Rapport Postad 17 Februari , 2007 I ditt exempel är ju folden glasklar Citera
SuckItOrMuckIt Postad 17 Februari , 2007 Rapport Postad 17 Februari , 2007 vänta nu här, ställer man pree så kommer han syna ställer man flop kommer han syna. Alltså spelar det ingen roll när du ställer. Eller är ja totalt ute och cyklar? Citera
hobbq Postad 17 Februari , 2007 Rapport Postad 17 Februari , 2007 vänta nu här, ställer man pree så kommer han syna ställer man flop kommer han syna. Alltså spelar det ingen roll när du ställer. Eller är ja totalt ute och cyklar? Ska man bubbla kan man ju lika gärna försöka gör det med stil Citera
MacDaddy Postad 17 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2007 P8 måste du släppa här. Ingen foldE och för låga blinds och du har för stor stack för o gambla på bubblan. Citera
gladdrkim Postad 17 Februari , 2007 Rapport Postad 17 Februari , 2007 Ja de är väldigt sällsynta de personerna som skulle släppa här för en stop n go, framförallt när man aldrig försökt. Då förstår jag att du aldrig lyckats med detta. Jag har försökt. Jag har lyckats flera ggr att få motståndaren o folda. Sen kan du göra hur många beräkningar du vill över hur dåligt det är för dem o folda. Men vilka lägen är det han viker då? Givetvis BARA när vi har honom slagen! Och om vi har honom slagen vill vi inte att all deg ska in? Eller jag helt ute o cyklar? Citera
eurythmech Postad 17 Februari , 2007 Rapport Postad 17 Februari , 2007 Men vilka lägen är det han viker då?Givetvis BARA när vi har honom slagen! Och om vi har honom slagen vill vi inte att all deg ska in? Eller jag helt ute o cyklar? För att vi ska vilja att han synar flop ska han nog ha < 5% vinstchans, liksom. Citera
MacDaddy Postad 17 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2007 Men vilka lägen är det han viker då?Givetvis BARA när vi har honom slagen! Och om vi har honom slagen vill vi inte att all deg ska in? Eller jag helt ute o cyklar? Ja, han har odds o syna med vad han ens har egentligen, dock inte ett lägre PP men då han inte vet våra kort måste han syna med det oxå så klart vi vill att han ska folda. Med 2 överkort har han odds o syna redan då potten är på 1800, nu är den 3200. Citera
Recommended Posts