Gå till innehåll

AI efter miniraise på bubblan


nms

Recommended Posts

Har funderat lite på om jag gjorde rätt här. Har postat den i ett annat forum och där tycker några st att den är felaktig.

 

Full Tilt Poker Game #1802602008: $6 + $0.50 Sit & Go (Turbo) (13360750), Table 1 - 200/400 - No Limit Hold'em - 14:32:49 ET - 2007/02/15

Seat 1: bestbudbob (2,625)

Seat 2: Kaiser1782 (4,480)

Seat 5: to daaaa riva (520)

Seat 6: goodgodimgood (5,875)

to daaaa riva posts the small blind of 200

goodgodimgood posts the big blind of 400

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to goodgodimgood [9d Qd]

bestbudbob raises to 800

Kaiser1782 folds

to daaaa riva folds

goodgodimgood raises to 5,875, and is all in

bestbudbob calls 1,825, and is all in

goodgodimgood shows [9d Qd]

bestbudbob shows [Qh Kh]

Uncalled bet of 3,250 returned to goodgodimgood

goodgodimgood: lol

*** FLOP *** [3h Th 7s]

*** TURN *** [3h Th 7s] [7h]

goodgodimgood: how can u call

*** RIVER *** [3h Th 7s 7h] [Qc]

goodgodimgood shows two pair, Queens and Sevens

bestbudbob shows a flush, King high

bestbudbob wins the pot (5,450) with a flush, King high

*** SUMMARY ***

Total pot 5,450 | Rake 0

Board: [3h Th 7s 7h Qc]

Seat 1: bestbudbob showed [Qh Kh] and won (5,450) with a flush, King high

Seat 2: Kaiser1782 didn't bet (folded)

Seat 5: to daaaa riva (small blind) folded before the Flop

Seat 6: goodgodimgood (big blind) showed [9d Qd] and lost with two pair, Queens and Sevens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, eftersom en kille vid bordet har 1,5BB kvar.

 

Jag har ingen aning om detta är korrekt. Vet att han får bra pot-odds men genom att pusha tvingar jag honom till ett svårt beslut.

 

Vill gärna veta om detta var fel, börjar väl luta åt att det inte var så bra hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar givetvis rätt aggro om jag har en så stor stack på bubblan men jag hade nog visat upp starka händer hela SNGn. Problemen är väl 1) Han är ganska commitad efter sin raise vilket gör min raise tveksam 2) Nivån var ganska låg vilket jag borde ha tänkt på eftersom de flesta där ser KQ som en bra hand på bubblan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första:

Har bordet varit tajt?

Har tidigare allin synats, och i så fall vilken CR har visats upp?

Den specifika Fi, har den varit tajt? Finns det någon read, borde det göra när du kommit till den här nivån.

Vad fick dig att tro att Fis miniraise inte innehöll ett monster?

 

Som du ser tycker jag det saknas information för att kunna bedömma om du spelat handen rätt.

 

Dock tycker jag att din push med den infon som finns inte var rätt spel.

 

EDIT: Fold mao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar givetvis rätt aggro om jag har en så stor stack på bubblan men jag hade nog visat upp starka händer hela SNGn. Problemen är väl 1) Han är ganska commitad efter sin raise vilket gör min raise tveksam 2) Nivån var ganska låg vilket jag borde ha tänkt på eftersom de flesta där ser KQ som en bra hand på bubblan

 

Precis mina tankar. Risken är inte så stor att han lägger handen när han redan lagt in en tredjedel av sin stack. Iom hans höjning så kanske man kan utgå ifrån att han inte tänker lägga handen. Kanske lite dumt att riskera nästan halva din stack med Q9 när du har en go ledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tänker helt rätt och ifall detta varit en $60+ så hade det oxå varit rätt :) Nu är det en $6 du spelar och spelarna vid bordet har inte en aning om ICM.

 

Om det varit på lite högre buy-in så ställer jag som sagt med ATC här, alla dagar i veckan. Allt annat är fel fel fel fel.

 

Jag e inte riktigt överens i det här fallet för eftersom du själv skriver att nivån är lägre så får man ta med det i beräkningen. Eftersom Fi miniraisat så kan man ge sig på att han/hon kommer att syna en AI och att Fi har ett eller två kort typ AKQJ eller pocket här tycker jag är tydligt. Så jag säger fortfarande fold.

 

Fi's syn är förresten EXTREMT JÄTTESUPERMEGADÅLIG. Fruktansvärt dåligt. Spyr nästan av det. Det värsta är att han förmodligen tror att du är fisken.

 

Det är vi däremot väldigt överens om. Och inte FÖRMODLIGEN utan Fi "VET" att du är fisken och troligen kommer nån i chatten att skriva wp och vår "vän" ty. DUBBELSPYA blev det nu. Men så är det faktiskt på den här nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag e inte riktigt överens i det här fallet för eftersom du själv skriver att nivån är lägre så får man ta med det i beräkningen. Eftersom Fi miniraisat så kan man ge sig på att han/hon kommer att syna en AI och att Fi har ett eller två kort typ AKQJ eller pocket här tycker jag är tydligt. Så jag säger fortfarande fold.

 

 

 

Det är vi däremot väldigt överens om. Och inte FÖRMODLIGEN utan Fi "VET" att du är fisken och troligen kommer nån i chatten att skriva wp och vår "vän" ty. DUBBELSPYA blev det nu. Men så är det faktiskt på den här nivån.

 

men han menade jue xakt det du skrev. på högre nivåer push på dne här nivån är nog fold oftast rätt.

 

 

orka SNGs förresten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för synpunkterna. Rätt intressant hand men min move är kanske inte lämplig när det är $6 dollar sngs det handlar om :-). Några andra har sagt att jag borde syna och sedan ställa oavsett flop, funkar kanske bättre? Annars är ju fold ett alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...