Gå till innehåll

Spela poker med distraktioner runt omkring?


eurythmech

Recommended Posts

Fan vad jag hatar att spela poker emellanåt när det sker i terminalsalar...

 

Lirade FL 7CS nyss och såg till min glädje en hyfsad starthand - (QQ)Q -, men då jag är inbegripen i ett intressant samtal med folk runt omkring, märker jag inte detta förrän det är för sent. Och ljudet är ju redan avstängt av hänsyn till andra...

Saatana!

 

Nu visade det sig att nån nisse vann handen på en färg, så med lite "tur" så hade den alternativa verkligheten då jag hunnit spela handen slutat med att jag inte förbättrade utan hade torskat multum...

 

* RP, lite kortare - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar säga att det svåraste som finns är att spela mot såna som inte kan spela poker, men på senare tid har jag fått avfärda det. Det absolut svåraste när det gäller poker är att koncentrera sig när flickvännen dammsuger eller pratar med en om ovidkommande saker. Det har hänt att jag motvilligt gått all-in med 45o i en turnering tack vare att jag inte kunde tänka i bruset av en dammsugare.

 

Dessa stunder önskar man att man hade en laptop med wlan att låsa in sig på muggen med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar säga att det svåraste som finns är att spela mot såna som inte kan spela poker, men på senare tid har jag fått avfärda det. Det absolut svåraste när det gäller poker är att koncentrera sig när flickvännen dammsuger eller pratar med en om ovidkommande saker. Det har hänt att jag motvilligt gått all-in med 45o i en turnering tack vare att jag inte kunde tänka i bruset av en dammsugare.

 

Dessa stunder önskar man att man hade en laptop med wlan att låsa in sig på muggen med.

 

så sant så sant.

ja har haft samma problem. och av nån anledning ska ens bättre hälft alltid berätta om helt ointressanta saker när ja gör nått viktigt. Sitter ja still på en stol å tittar i väggen, surfar runt på datorn eller det är reklam på tvn under favoritprogrammet säger hon inte ett ljud. men spelar ja poker, CS eller som sagt nått riktigt intressant är på tv så jävlar va de ska pratas. varför gör dom så dom små liven? är de bara för att göra mej alldeles galen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uhu!

Jag har två goa kids och en fru som försöker sig på alla möjliga trix när jag skall lira. Nu snackar vi inte litet sorl i bakgrunden utan snarare:

 

(Exempel)

Pappa, pappa, pappa , PAAAAAAPPA!

Puh, titta puh, titta puh. Puh borta....

 

 

(Visar sig efter koll att inte bandet var i)

 

Oops! Någon spelare på Expekt blev förbannad för att jag drog ut på tiden.

 

Struntar jag faktiskt i.

 

Spelar vidare....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också märkt att spelet blir lidande av sakerna omkring.

En två-åring och tvillingar på snart 1 år plus en karl som hänger över axel för att kolla och kommentera spelet.

 

spelade tre NL 25$ bord för att hora in lite bonus snabbt och det blev för mkt med allt omkring.

Max 2 bord igång när barnen är vakna :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...