Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fråga innan jag ska iväg: Vad är inte för dyrt? När börjar det bli dyrt?

Är inte 4xBB dyrt att syna (även om det "bara" är 80 marker)?

Nu saknar jag bara svar från Cyntax, Conspiracy, Myssion och några fler så är det fullt hus här :-D .

Postad
80 av 1000 marker = 8% av stacken. Gör fyra sådan syner med halvbra/taskiga kort blir 4x8% = 32 % av stacken. Så räknade vi iaf när jag gick i skola, men det va förståss på stenåldern :lol: .

Man får ju välja när man gör dom här skumma synerna. Och dessutom så träffar man förhoppningsvis nån gång och vinner. ;-)

Postad

Nu saknar jag bara svar från Cyntax, Conspiracy, Myssion och några fler så är det fullt hus här :-D .

Jag tror inte man ska stirra sig blind på hur många ggr BB det är utan se till summan. 80 är inte så mycket när man har 1000 i stacken. Tror att många resonerar så.

Postad
Jag tror inte man ska stirra sig blind på hur många ggr BB det är utan se till summan. 80 är inte så mycket när man har 1000 i stacken. Tror att många resonerar så.

Fn, kommer aldrig iväg till elD som ni svarar. Men det gör inget.

Jag köper den förklaringen på de flesta spelarna. Men som jag skrev tidigare; många bäckar små osv. är min filosofi. Mao jag gillar inte det tänket, men som tur är får alla tänka olika (än så länge) i vårt land.

Postad
Fn, kommer aldrig iväg till elD som ni svarar. Men det gör inget.

Jag köper den förklaringen på de flesta spelarna. Men som jag skrev tidigare; många bäckar små osv. är min filosofi. Mao jag gillar inte det tänket, men som tur är får alla tänka olika (än så länge) i vårt land.

Din filosofi är helt ok. Men du bör ha i åtanke att andra kan resonera som mig så Fi's HD kan ju mycket väl vara mycket bredare än höga PP. Som i det här fallet så är det fullt möjligt att Fi har en hel drös med olika händer. Här handlar det ju om vad Fi synar pre-raiset med.

Postad
Fråga till alla som vill ställa på turn: Tror ni han synar en all in där med AQ? Vad synar han med? Vill vi han ska syna? Skrämmer inte ett all in bort honom?

Så som jag resonerar så tror jag att Fi sitter på AQ alternativt KQ eller QJ. Ett all in på turn tror jag hade fått honom att lägga sig och det hade inte jag velat. Tycker Hero's spel här är helt ok! Det enda är att jag hade raisat mer pre.

Jag tror de allra flesta synar med AQ, AK, AJ samt ev 1010+faktiskt. Men det är inte därför jag vill pusha utan för att om vi gör en bra bet på turn för att FI inte ska få ett allt för billigt kort så får vi så lite kvar och om vi ändå tror att vi kommer syna river kan vi lika gärna pusha turn. Vill vi ha syn? Njae vi vill inte åka ur dvs inte ge bort billiga kort som gör att FI slår oss.

Postad
Men du bör ha i åtanke att andra kan resonera som mig så Fi's HD kan ju mycket väl vara mycket bredare än höga PP. Som i det här fallet så är det fullt möjligt att Fi har en hel drös med olika händer. Här handlar det ju om vad Fi synar pre-raiset med.

Det kan du hoppa upp och sätta dig på. Tror ingen är så tajt som jag och därför VET jag att Fi´s HD är MYCKET vidare än mitt för en call preflopp.

Som du säger utgångsfrågan var: Vad kan Fi sitta på här och hur ska HEro göra.

Postad

imo så är 80 dyrt att syna med startstackar bara på 1000.

Fan själv får man ångest på stars med 1500 i startstackar när man förlorat 100 under de första 2 blindsperioderna :D

Postad
Det kan du hoppa upp och sätta dig på. Tror ingen är så tajt som jag och därför VET jag att Fi´s HD är MYCKET vidare än mitt för en call preflopp.

Som du säger utgångsfrågan var: Vad kan Fi sitta på här och hur ska HEro göra.

FI kan sitta på 99+, Axs, A8o, K10+ samt QJs ungefär. Det är min uppfattning, såna spelare har väääääldigt svårt att släppa om de synar floppbet.

Postad

Raise till 80 (4 times BB) är ett tillräckligt bet för att jag skulle lägga en medelhand som QJ, men det är inte att räkna med att fiskarna tänker så..

Postad

Fan själv får man ångest på stars med 1500 i startstackar när man förlorat 100 under de första 2 blindsperioderna :D

:-D

Man måste chansa lite. Det är ju Sng. Hmm... kanske spelat lite för mkt extreme turbo sng på sistone.

Postad
Raise till 80 (4 times BB) är ett tillräckligt bet för att jag skulle lägga en medelhand som QJ, men det är inte att räkna med att fiskarna tänker så..

QJ är inte en medelhand tidigt i en SnG. Det är en skithand som åker i mucken alla dagar i veckan de första nivåerna.

Postad
QJ är inte en medelhand tidigt i en SnG. Det är en skithand som åker i mucken alla dagar i veckan de första nivåerna.

Vilka händer du, jag eller Ängeln spelar är inte intressant här, det intressanta är vilka händer en genomsnittlig motståndare spelar och det vet rimligtvis den som spelar på sajten och nivån i fråga. Jag vet att jag gärna spelade händer som QJ i början på min karriär...

Angående hur mycket man ska höja först in tycker jag också beror på hur motståndarna i regel är på given sajt och nivå. Vi vill ju höja så mycket som möjligt utan att jaga bort allt utom premium-händerna. Får vi lika ofta syn om vi bettar 100 som om vi bettar 50 är det självklart bättre att betta 100.

Postad
Vilka händer du, jag eller Ängeln spelar är inte intressant här, det intressanta är vilka händer en genomsnittlig motståndare spelar .

Helt rätt. Mina kort vet jag. Det är Fi´s kort (= HD) jag försöker klura ut.

Jag vet att jag gärna spelade händer som QJ i början på min karriär...

Och även lägre än så, bara de va i färg eller i följd så var de ju kanon :lol: .

Postad

Ska avsluta denna tråd innan jag somnar in för natten.

Delade meningar, men de flesta menar att jag ska ställa senast på river. Eller som eury sa check-syna allt.

Mmm, ibland blir man kanske feg av att fundera för mkt. Iaf så gjorde så som eury sa, jag checka med tanke att syna allt. Fi checka med (du hade rätt där Macallan).

Jag vann potten och Fi muckade osett. När jag skrev ?? i chatten fick jag svaret - Jag jaga färgen. :shock: Men det å andra sidan tror jag inte en sekund på. Man kan inte på SvS se vad Fi har muckat för hand så det blir fördolt för alltid.

Tackar för alla synpunkter, men jag är inte säker på att jag kommer att spela så annorlunda nästa gång samma scenario utspelar sig.

Case closed, The End.

Postad

som nån tidigare sa, så ska du inte checka vilket är ett misstag, flytta allin då han troligen bara har par i Q, set och AA är inte så troligt för du hade nog fått en reraise preflop då ! vad gjorde du ? och vad hade han ?