Frippo Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 Jag håller på att byta sida, sidan jag spelar på för tillfället har ingen cash out till visa eller bank. En del hade jag tänkt föra över till en ny sida och en del till banken (Nordea). Föra över till den nya sidan gör jag givetvis via neteller, men nu är frågan hur jag får ut resten med så lite avgifter som möjligt. Dessa alternativ finns på min nuvarande sida: Click2Pay NETeller (non US only) Moneybookers (non US only) Check by Mail Check by Courier Min tanke hittils har varit ta ut till neteller sedan sätta in på nya sidan som tillåter visa cash outs, men jag frågade supporten om detta och de sa att jag måste ta ut samma belopp via neteller som jag satt in... säger de bara så för att hindra att man ntnyttjar de eller blir det verkligen så strängt när jag ska ta ut? Jag tänker spela seriöst på den här sidan så det är inte tal om att bara "tvätta" pengar. Nu har jag 3 alternativ: 1. använda nån av min nuvarande sidas alternativa uttags metoder, är inte alls insatt i click2pay, moneybookers och checkar. 2. använda neteller för att föra över till mitt bankkonto (försöka få de att skicka USD till nordea så de får växla, nån som vet nordeas växlingsavgifter?) 3. deposit på min nya sida från neteller (rednines troligtvis, väntar på svar från de om deras licensering), sen göra uttag därifrån till mitt visa som är kopplat till ett nordea konto. Hur är växlingsavgifterna där? Billigare eller dyrare i relation till de andra alternativen. Låter som att göra ett visa uttag från rednines är lättast om det är lika billigt eller billigare som de billigaste alternativen. Tror ni rednines tillåter det? Kan spela några veckor innan så de ser att jag är seriös. Vill absolut inte heller ha nåt tjafs med skatteverket, nu spelar jag ju på EU sidor men orkar ändå inte med tjafs så vilket sätt är minst misstänksamt? Tacksam för lite hjälp. Citera
pettaN_- Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 sätt in allt på din nya sida, ta ut till visa, sätt in de mängd du vill sätta in igen. Om du nu inte vill ta ut från NETeller. Blir nog ingen bonus etc om du gör som ovan men. Citera
Frippo Postad 19 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2007 handlar inte så mkt om vad jag "vill", tolkade ditt svar som att du bara uteslöt de mer okända alternativen och i stort sett sa gör som du vill. Utan att jämföra kostnader, säkerhet och dylikt. Vet att det finns ett dussin trådar om detta men det verkar som om man är inne på lite olika linjer här och var, vissa vill göra genom neteller och skicka i USD så banken växlar, andra ska ha valuta konto, vissa anv visa eller bankwire direkt från sidan osv... verkar liksom inte finnas någon ordentlig jämförelse. Spelar inte så stor roll att det är lite jobbigare att sätta in på ny sida och sen ta ut till visa. Läst att neteller tar 1.9%+$1, också läst att visa är ca 1,65% (antar att det skiljer ganska mkt från bank till bank, tyckte jag såg 1,48% på nordea som är min bank), läste nånstans att moneybookers är omkring 0,8%. Icabanken och GEMoneybank ska tyligen vara 0% växlingsavgift? Hur kommer det sig då att så många väljer neteller och låter sin bank växla istället för att skaffa kort och konto där? Nån som vet nordeas växlingsavgifter om man låter neteller skicka USD direkt? Tacksam för hjälp. Citera
Recommended Posts