Max Cady Postad 15 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2007 Jag o max spelar på samma nivåer så lyssna på oss, de ä inte så kassa som ni tror. Iaf reraisar de inte med skit. De kan dock gå all-in med skräp men sällan på tidiga blindsnivåer. Äntligen är vi helt överrens om nåt MacDaddy! Hallå! Vi spelar 20+2 kr, med QQ funderar vi aldrig på call eller fold pre-flop. All-in är det som gäller! På den här nivån kommer Fi att vika upp kort som AT, 88 och KQ oftare än vi springer in i AA-KK - alltså +EV att pusha med QQ. Njaaa ännu en gång! Fattar inte varför alla envisas med att fiskarna på min nivå skulle raisa med och syna en reraise preflop motsvarande 7BB med AT, KJ, KQ, 77+ och allt vad det är? Jättekonstigt faktiskt? Och, problemet här är ju att det är TVÅ FI, inte en! Fördelen med en syn skulle ju vara att man kan vika på floppen om ett A eller K kommer och pusha om dessa inte kommer. Att folda preflop finns inte på kartan, det håller jag absolut med om. Som ni ser ovan så tyckte jag dock att det bästa var att pusha. Mycket därför att jag faktiskt inte trodde att BÅDA skulle syna! Hur stor är förresten sannolikheten att det kommer ett A eller K på floppen? Nån som kan räkna åt mig? Citera
Gäst Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 Äntligen är vi helt överrens om nåt MacDaddy! Njaaa ännu en gång! Fattar inte varför alla envisas med att fiskarna på min nivå skulle raisa med och syna en reraise preflop motsvarande 7BB med AT, KJ, KQ, 77+ och allt vad det är? Jättekonstigt faktiskt? Och, problemet här är ju att det är TVÅ FI, inte en! Fördelen med en syn skulle ju vara att man kan vika på floppen om ett A eller K kommer och pusha om dessa inte kommer. Att folda preflop finns inte på kartan, det håller jag absolut med om. Som ni ser ovan så tyckte jag dock att det bästa var att pusha. Mycket därför att jag faktiskt inte trodde att BÅDA skulle syna! Hur stor är förresten sannolikheten att det kommer ett A eller K på floppen? Nån som kan räkna åt mig? Att det är två fiender gör bara att jag vill pusha ännu mer eftersom det ligger mer marker i potten. Citera
Max Cady Postad 15 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2007 Jo det är klart att det ligger fler marker i potten men chansen att vinna dessa minskar ju när det är fler spelare som är all in om den! Är ju större chans att vinna mot en FI än mot två! Citera
eurythmech Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 Jo det är klart att det ligger fler marker i potten men chansen att vinna dessa minskar ju när det är fler spelare som är all in om den! Är ju större chans att vinna mot en FI än mot två! Såg du alls det jag skrev till dig? Vilka två händer ska dom ha som är så mycket värre än en hand att möta? Citera
Ängeln17 Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 Jo det är klart att det ligger fler marker i potten men chansen att vinna dessa minskar ju när det är fler spelare som är all in om den! Är ju större chans att vinna mot en FI än mot två! Jo men det var inte så länge sedan jag spelade där och nog fn reraisa de med allt mellan 22-AA, AK-A10. Tror inte det ändrat sig såå mkt på 6 månader. Måste vara en jättepusch i det här läget. Skulle inte förvåna mig om bägge sitter på något A och på så vis även tar ut varandra. Citera
Max Cady Postad 15 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2007 Nu är det bra rörigt i mitt långhåriga huvud!? I den här tråden har det ju pratats om att FI'na kan sitta på typ A8, K8, 77+ eller nåt. Alltså är man rädd för A8, A9, AT, AJ, AQ, AK, AA, K8, K9, KT,KJ, KQ och KK. Näe, ska jag vara allvarlig så har denna tråd blajjat iväg lite. För att avsluta snacket här så var jag alltså lite orolig för AA, KK och AK hos åtminstone en av FI'na. Men, har nu förstått att det enda rätta var att pusha vilket jag också gjorde. Tänkte konstigt nog inte på när handen utspelade sig att FI'na faktiskt med stor sannolikhet satt på samma kort (tex båda ett A eller K) vilket minskade deras chanser. Bra point där eury! Kommer veta hur jag ska spela nästa gång! Tack alla! Citera
jojje2k Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 Jag avslutar diskussionen, ALL-IN, PUSH, SÅSEN SKA FLYTA, OCH KERAMIK SKA FLYGA. Citera
Recommended Posts