Gå till innehåll

NL200 - River syn lr fold.


Recommended Posts

Wow, den här typen av spelare; anonyma och bottenlösa web-bankomater, trodde jag faktiskt inte var människor av kött och blod. Men så får man se en på ett forum - med argument, tankar och känslor. Kul!

 

Horribelt spelat. HORRIBELT. For starters, att inte höja AJs preflop där är en lucka i klass med att tro att stege slår färg eller att anse att man har rivernöten för att hålkorten i Omaha visar AAAA.

 

Det här är någonting på hög nivå. Kan inte sätta fingret på exakt vad dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte hans preflop syn var menad som en personlig förolämpning mot dig mjorich även om du verkar vilja ta den så. Att du haft en skitdag/har peniskomplex/whatever är knappast ops fel.

Att du känner dig tvingad att skriva dom poster du gör säger mer om dig som person än ops limp i sb med aj säger om honom som pokerspelare imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du orkar se igenom den raljerande attityden

Nej det orkar jag inte, din jävla attityd borde du se till att förbättra, annars kan du gott knipa.

 

kanske orkar hitta ett uns av självkritik

Jag hade inte klippt in handen om jag inte undrade vad folk överlag gör, så självkritik har jag mycket väl om folk tycker jag fattat fel beslut att folda river. Nu verkar ju inte folk tycka det, så jag anser jag fattade rätt beslut.

 

så kan du åtminstone ha en liten chans att förstå varför frågan du ställer inte är adekvat

Frågan, som STÄLLD och korten som SPELADE, är mkt mkt mkt mkt mkt mkt väl adekvat. Jag VET varför jag hamna i situationen från början och det är inte vad frågan gällde.

 

Det finns helt enkelt inget intressant eller relevant att lära för en ambitiös pokerspelare

Det är för mig helt ointressant om du finner något att lära eller inte av frågan. Jag ville ha en allmän uppfattning om hur folk agerar i en sådan situation. Min uppfattning verkar stämma överens med resterande.

 

ambitiös pokerspelare (är du det?)

Nä jag gillar ge bort pengar online.. på tal om adekvata frågor.. suck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte hans preflop syn var menad som en personlig förolämpning mot dig mjorich även om du verkar vilja ta den så. Att du haft en skitdag/har peniskomplex/whatever är knappast ops fel.

Att du känner dig tvingad att skriva dom poster du gör säger mer om dig som person än ops limp i sb med aj säger om honom som pokerspelare imo.

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte hans preflop syn var menad som en personlig förolämpning mot dig mjorich även om du verkar vilja ta den så. Att du haft en skitdag/har peniskomplex/whatever är knappast ops fel.

Att du känner dig tvingad att skriva dom poster du gör säger mer om dig som person än ops limp i sb med aj säger om honom som pokerspelare imo.

 

Nja, egentligen värmer det mitt hjärta varmt och gott. Att den här typen av resonemang ens uppkommer på midstakes talar emot allt vad utfiskning heter.

 

Alltså borde jag rent intuitivt sitta och mysa åt det. Men jag antar att jag agerade ur någon form av irrationell medmänsklighet, när jag tipsade. Ledsen för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oväntat att det ska komma från en stockholmare i göteborg.. kort och gott, håll dig borta från att kommentera mina händer i fortsättningen, eller kom med något konstruktivt..

 

Tja, jag kommenterade dig åtminstone med utgångspunkten beteende och inte attribut.

 

Jag är konstruktiv när jag hävdar att frågan inte är adekvat. Du ska inte hamna i läget helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...