Gå till innehåll

NLT - QQ i SB som blir set!


esed

Recommended Posts

Kör NL på ladbrokes, 5pers bord.

Håller pocket Q, är i SB. Spelarna är fiskar, så det är ganska lätt att vinna pengar där.

Jag höjer iaf till 3$ innan floppen, 4pers synar (!)

 

FLOP: Ac 2c Qs (mina Q är c och h)

 

Jag höjer 5 dollar (räknar med några syn av essen). Killen efter mig, som är BB, reraisar till 20, button synar.

Jag går all in med resterande 35 (dvs jag hade 40 i början)

BB som höjde synar, och button synar. Både jag och button är all in, så korten kommer upp på bordet (potten är 117$)

 

Turn: Kc

River: rag

 

Jag har triss i damer, räknar med att vinna. Killen som höjde mig visar upp en flush med 3c 8c.. button gick all in på straightdraw (han hade KJ, behövde T).

 

Vad ska man göra i en sån situation? Jag är övertygad om att jag spelade rätt, men ni knakse har invändningar!

 

Mvh p

 

* Ändrar rubriken enligt nya PHH guiden - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstagen du gjorde var att höja för stort innan floppen. 6bb är lite out-of-line för en öppningsraise. Dock inget stort misstag och bättre än att höja för lite. Nästa misstag var däremot väldigt stort och det var att bara beta $5 i en $15 pott mot fyra motståndare med färg- och stegdrag på brädan. Det kunde lätt kostat dig på potten och var i det närmaste katastrofalt, du gav väldigt vettiga odds åt färgdrag och till och med gut-shots.

 

Så visst gjorde du stora misstag i den här handen, dock hade du antagligen ändå förlorat om du istället betat korrekt. Vilket antagligen varit att betta pott eller ställa in på en gång, jag är lite osäker på vilket som är bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, all in innan flop är för riskabelt i cashgames. har hänt några gånger att jag gått all in med AA och KK osv, och förlorat mot riktiga skitkort. Visst, i längden lönar det sig kanske, men att sitta o behöva jobba tillbaka 3-4 dagars vinstpengar bara för att en idiot synade är lite småjobbigt :) Iofs är AA och KK bra händer att gå all in med, fast när man lirar .25/.50 så synar folk som har AT o såna händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag är inte riktigt säker på vad Johan är ute efter egentligen när han menar att 6xBB är en för kraftig höjning även om jag själv förmodligen skulle luta mer åt 4 kanske. Limpar sällan med damerna från tidig position själv men alla är vi lite olika.

 

Hur som helst. Efter floppen. Betta ordentligt. $15 upp på bordet, inget snack. Vill de dra till en stege eller en färg så får måste de betala för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att du nästan får utgå från att en av dem har flushdraget... Hade jag varit du hade jag inte räknat med att vinna, utan snarare med att förlora till just en flush. Tycker inte det är nå´t fel på ditt spel i övrigt faktiskt. 6x bb är väl bra om folk vill betala när du har QQ... och lillbet på floppen kanske kan få någon med ett ess att slå om lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, all in innan flop är för riskabelt i cashgames. har hänt några gånger att jag gått all in med AA och KK osv, och förlorat mot riktiga skitkort. Visst, i längden lönar det sig kanske, men att sitta o behöva jobba tillbaka 3-4 dagars vinstpengar bara för att en idiot synade är lite småjobbigt :) Iofs är AA och KK bra händer att gå all in med, fast när man lirar .25/.50 så synar folk som har AT o såna händer.

Känner du så bör du inte lira så hög limit. AA lägger jag aldrig preflop i cashgame. Inte ofta man har 80% vinstchans ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...