Ängeln17 Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Sorry, det va onödigt. Särskilt mtp din situation . Folk får mer än gärna ifrågasätta det jag säger och det ska dom oxå eftersom jag säkert ofta har fel. Däremot blir jag vansinnig när en person som föreslår extremt dåliga spel är dryg. Men men, fortsätt gärna föreslå fiskspel. Hoppas folk tar efter och följer råden så man kan fortsätta göra pengar på nätpoker. keep it up! Miniraise ftw! Ursäkten accepteras. Och ja, jag menade inte att man inte ska ifråga sätta det du säger, det gör jag oxå ibland. Och jag tycker inte heller om dryga människor, vare sig de har rätt eller fel. Jag föreslår inte att fiskspel är rätt utan ville ha en diskussion om detta med att bara syna istället för att raisa. Jag har inte sagt att det är rätt spel snarare så att enligt alla konstens "regler" är det tvärt emot hur man ska spela. Har dock insett efter alla inlägg att jag nog är fel ute och ska nog avsluta det kapitlet i min vidareutbildning . Dessutom är jag helt emot miniraise om det inte är som Myssions anledning. Citera
Gäst Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Ursäkten accepteras. Och ja, jag menade inte att man inte ska ifråga sätta det du säger, det gör jag oxå ibland. Och jag tycker inte heller om dryga människor, vare sig de har rätt eller fel. Jag föreslår inte att fiskspel är rätt utan ville ha en diskussion om detta med att bara syna istället för att raisa. Jag har inte sagt att det är rätt spel snarare så att enligt alla konstens "regler" är det tvärt emot hur man ska spela. Har dock insett efter alla inlägg att jag nog är fel ute och ska nog avsluta det kapitlet i min vidareutbildning . Dessutom är jag helt emot miniraise om det inte är som Myssions anledning. Jag syftade inte på dig utan på vrakman eller va han heter när jag pratade om att föreslå fiskspel. Äh, ja e virrig nu. Lägger ner i den här tråden Citera
Ängeln17 Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Jag syftade inte på dig utan på vrakman eller va han heter när jag pratade om att föreslå fiskspel. Äh, ja e virrig nu. Lägger ner i den här tråden Aha, missuppfattade dig alltså . Då kan mitt försök fortsätta. Lol, nä har insett att man kan ha fel ibland och den här gången hade jag det. Å virrig har du aldrig varit mig veteligen. Citera
Myssion Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Å virrig har du alltid varit mig veteligen. FYP Citera
Cyntax Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 Jo, det är min anledning . Nä, skämt å sida. Och med all respekt för allt kunnande i SnGspel som alla här har tillsammans. Jag vet att det gängse är att det ska "kosta" att dra till färgen, men är det såååå fel att bara syna för att om färgen inte sitter få Fi att försöka stjäla potten hela vägen? Jag säger inte att det är helt korrekt spel, men är det så helt fel spel då? Detta förutsätter ju att han har färgdraget. Han kan ju ha floppat ett högre set eller vad fn som helst egentligen. Vad jag försöker säga är att ibland kanske man ska tänka annorlunda än man alltid gjort. Tur ibland att några gör det. Han den där spanjoren som sa att jorden va rund tex. Jag tycker att det är helt fel det du skriver. Och har han han högre triss så... shit happens. Det börjar en ny sng om 2 minuter. Låt oss säga att följande kort kommer: Du har; *** FLOP *** *** TURN *** *** RIVER *** Slow-spelar jag inte på turn, så göra jag det på rivern. Fel eller rätt - är potten stor och jag har blivit ner synad till rivern och jag har spelare bakom mig så checkar jag för att inducera en bluff om han inte har något. Att 2-3 spelare inte har en är obefintligt. Det finns ett ganska bra kapitel om slow-play i HoH.2. Citera
Ängeln17 Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 Jag tycker att det är helt fel det du skriver. Och har han han högre triss så... shit happens. Det börjar en ny sng om 2 minuter. Det finns ett ganska bra kapitel om slow-play i HoH.2. Allstå, 1. Jag ville inte slowspela pga en ev högre triss. Som du säger SH. 2. Helt korrekt att det börjar en ny strxt. 3. Det nya scenariot blev ju ett fyrtal och då e man fn dum om man inte slowspelar och försöker uppmuntra till bluff/bet förhoppningsvis från 4. Jag har redan erkännt att jag var fel ute när jag ville prova slowspel för att uppmuntra till bluff/bet tom river på den brädan. Har redan sagt att jag ger mig för all samlad kunskap här på forumet och lägger ner det försöket. 5. Ska köpa den där boken, för den finns inte översatt va?, för det är en bok va? även om jag inte gillar att läsa på utrikiska. Måste ju tänka då! Men jag gillar att sticka ut och påstå saker för att få igång diskussioner om saker och ting. Citera
Nojjby Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 5. Ska köpa den där boken, för den finns inte översatt va?, för det är en bok va? även om jag inte gillar att läsa på utrikiska. Måste ju tänka då! Du kan andas ut, den finns översatt. Citera
Vrakman Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 Alltså,om han nu sitter med 9 eller om han bluffar så lär du inte få mer betalt av honom än det han redan stoppat in i potten genom att raisa. Bara om han har färgdraget eller ett set/tvåpar, eller har jag fel? Om du istället synar så är väl chansen stor att han fortsätter beta på turn och då kan du ju syna igen om inte färgdraget sitter där, då får man ju ta nytt beslut där och då. Då kanske vi kan få Fi att beta även på river alternativt åtminstone syna en cb från oss om han inte betar. Detta är en tanke jag börjat leka med och praktisera sen en tid, för tidigare har jag ofta raisat och sedan inte fått mer betalt. Men så här så brukar jag faktiskt få Fi att betala även på turn och även på river. Ska oxå tillägga att jag gör inte samma sak jämt utan lite beror det på hur spelet varit tidigare. Håller helt med! Jag spelar lite olika i de här lägena men gör nog oftast som du gjorde. Annars är det väl fiskstandard att syna floppen och raisa turn. Håller med, förutom det sista. Fiskstandard är att raisa oftare än man synar. Med allra största respekt för Cyntax kunnande och duglighet som Sngspelare så vill jag ändå diskutera mitt resonemang (rätt eller fel?). Till saken hör ju att om han har färgdraget så tror jag inte han släpper det oavset om man raisar eller inte. Vi får ta ställning till ev färg om den kommer. Frågan är om man kan få ut mer av Fi om man synar och färgdraget inte går in än om man reraisar om han inte har färgdraget. Tycker nog att det betalar sig oavsett nivå. Men, men, jag e bara en gammal halvsenil gubbe som försöker utveckla mitt spel med nya influenser. . Helt rätt, ditt spel måste varieras för att inte bli sönderläst. Vet inte om det har nån särskilt stor betydelse på 10-20 bord, men på 100-500 får det det iom att det oftast är samma spelare som återkommer. Ja, vi är rätt grymma faktiskt. EDIT: Är du helt jävla dum i huvudet förresten? Vilken tur då, det är väl därför du lirar 30 dollars...Och din sista fråga tycker jag mest är...patetisk, så ta du och ring några stackare som antagligen är jättesugna på dina erbjudanden, Citera
Cyntax Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 Allstå,1. Jag ville inte slowspela pga en ev högre triss. Som du säger SH. 2. Helt korrekt att det börjar en ny strxt. 3. Det nya scenariot blev ju ett fyrtal och då e man fn dum om man inte slowspelar och försöker uppmuntra till bluff/bet förhoppningsvis från 4. Jag har redan erkännt att jag var fel ute när jag ville prova slowspel för att uppmuntra till bluff/bet tom river på den brädan. Har redan sagt att jag ger mig för all samlad kunskap här på forumet och lägger ner det försöket. 5. Ska köpa den där boken, för den finns inte översatt va?, för det är en bok va? även om jag inte gillar att läsa på utrikiska. Måste ju tänka då! Men jag gillar att sticka ut och påstå saker för att få igång diskussioner om saker och ting. 2. Vad gör du om han går all-in då? Lägger du din mellantriss för du tror han sitter med den större? 3. Skit i mitt nya scenario. Det kanske var ett kasst exempel som inte hör hemma här. 4. Jag trodde du var ironisk 5. Väl investerade pengar! Men, kom ihåg att många exempel han tar upp är för MTT's + att han spelar turneringar med mycket större inköp, iaf. större än mina sng's. Många av hans trix funkar inte på idioterna som spelar sng's på internet. Citera
Gäst Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 Vilken tur då, det är väl därför du lirar 30 dollars...Och din sista fråga tycker jag mest är...patetisk, så ta du och ring några stackare som antagligen är jättesugna på dina erbjudanden, Jag har inte sagt att jag är bättre än dig, däremot om man tittar på dina inlägg i de senaste trådarna så är det ganska obv att du kommer bli uppäten om du sätter dig på ett $225-bord på Stars. Jag vet inte riktigt var du har spelat tidigare men jag tror att nivån skiljer lite om du spelar SnGs på Boss/Ongame/Everest (eller var du nu har spelat) jämfört med Stars där de bästa spelarna i världen spelar. Ska bli kul att se dig krossa en $225 SnG med z32, bigjoe, rainkahn och pudge...GL! Citera
Ängeln17 Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 2. Vad gör du om han går all-in då? Lägger du din mellantriss för du tror han sitter med den större?3. Skit i mitt nya scenario. Det kanske var ett kasst exempel som inte hör hemma här. 4. Jag trodde du var ironisk 5. Väl investerade pengar! Men, kom ihåg att många exempel han tar upp är för MTT's + att han spelar turneringar med mycket större inköp, iaf. större än mina sng's. Många av hans trix funkar inte på idioterna som spelar sng's på internet. 2. ALDRIG i livet synar till dödsbädden om det behövs. (Sen e min ganska liten, säger frugan, men naggande god ) 3. Tyckte väl det inte var relevant. 4. Försöker nog att vara så lite ironisk som möjligt (även om jag ibland slår över jag med) då jag vill ha en givande och konstruktiv diskussion istället för sandlådenivå. 5. Gick precis upp för mig när jag tänkte fråga vad boken heter att det är Harringtons slutspel du menar, eller hur. Har bägge delarna och har inte förknippat dem med SnG utan MTT. Trodde den du nämnde var någon annan om SnG-spel. PS. Gillar ditt sätt att argumentera och diskutera saker och ting. Du har alltid konstruktiv kritik med förslag på alternativ och inte bara Folda, Pusha etc. Citera
Vrakman Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 Jag har inte sagt att jag är bättre än dig, däremot om man tittar på dina inlägg i de senaste trådarna så är det ganska obv att du kommer bli uppäten om du sätter dig på ett $225-bord på Stars. Jag vet inte riktigt var du har spelat tidigare men jag tror att nivån skiljer lite om du spelar SnGs på Boss/Ongame/Everest (eller var du nu har spelat) jämfört med Stars där de bästa spelarna i världen spelar. Ska bli kul att se dig krossa en $225 SnG med z32, bigjoe, rainkahn och pudge...GL! varför ska jag spela med dem om de är så bra? Jag möter hellre dig:lol: Citera
Gäst Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 varför ska jag spela med dem om de är så bra? Jag möter hellre dig:lol: lol, ok Ärligt nu, jag orkar inte tjafsa mer. Jag tycker du ger dåliga råd och du tycker obv samma sak om mig. Anyway, lycka till. Citera
Vrakman Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 lol, ok Ärligt nu, jag orkar inte tjafsa mer. Jag tycker du ger dåliga råd och du tycker obv samma sak om mig. Anyway, lycka till. Vet jag iofs inte om jag tycker att du gör. Tycker bara att du var väl kategorisk när ni säger att det är så himla fiskigt spelat. Jag tycker att man ska växla upp sitt spel där båda sätten faktiskt är okej, bara man inte alltid spelar likadant. Hursomhelst, GLU2! Citera
MacDaddy Postad 14 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2007 När du säger att man ska variera sitt spel så förutsätter du att vi spelar mot samma spelare hela tiden och dessutom att de är så bra att de ska börja se mönster. Jag kör PO när jag spelar och det är jättesällan jag möter en jag spelat mot tidigare så varför variera sitt spel då. Citera
Gäst Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 När du säger att man ska variera sitt spel så förutsätter du att vi spelar mot samma spelare hela tiden och dessutom att de är så bra att de ska börja se mönster. Jag kör PO när jag spelar och det är jättesällan jag möter en jag spelat mot tidigare så varför variera sitt spel då. Håller med. Däremot så spelar ju Vrakman rätt högt och vad jag har förstått på lite mindre sajter. Utan någon som helst vetskap så kan jag tänka mig att det i stort sett alltid sitter samma folk på exempelvis Ongames och Everest höga SnGs . Och då kan det vara tanke att variere sitt spel lite. Däremot är det generellt sett grymt överskattat och oftast är det rätt att spela på samma sätt jämt, typ. Särskilt på låga buy-ins. Citera
elvis77 Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 Jag älskar spelare som slowplayar, när man själv är utsatt för en setup så kostar det 1/4 av stacken, när man själv har monster med den andra strax efter tar man hela stacken....glufs glufs Citera
Max Cady Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 När du säger att man ska variera sitt spel så förutsätter du att vi spelar mot samma spelare hela tiden och dessutom att de är så bra att de ska börja se mönster. Jag kör PO när jag spelar och det är jättesällan jag möter en jag spelat mot tidigare så varför variera sitt spel då. Hur många bord kör du samtidigt med PO (Livetracker förmodar jag?) igång och hur funkar det tycker du? Blir det inte rörigt? Citera
MacDaddy Postad 14 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2007 Hur många bord kör du samtidigt med PO (Livetracker förmodar jag?) igång och hur funkar det tycker du? Blir det inte rörigt? 4 bord, ej rörigt. Citera
Max Cady Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 På Stars? Jag tycker fan det har varit rörigt med två bord och Livetracker igång! Vilka stats har du på bordet och i fönstret som man kan använda? Citera
MacDaddy Postad 14 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2007 På Stars? Jag tycker fan det har varit rörigt med två bord och Livetracker igång! Vilka stats har du på bordet och i fönstret som man kan använda? Ja på Stars. Du vänjer dig. På bordet har jag VPIP, PreFlop raise och även hur ofta de ser turn men den använder jag inte så ofta då den kräver ett par hundra händer för att få ett bra värde. I fönstret kollar jag aldrig. Tror max är 5 bord för PO. Citera
Max Cady Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 Tack! Har för mig att jag har saw flop, cb, vpip på bordet. Vad jag har i fönstret minns jag inte, kolla inte där så ofta. Citera
Recommended Posts