Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Nästan samma sak som tidigare men senare in i SnGn och hur ska jag spela denna hand? Är lite osäker på "rätt" spel här. Höjde 3x BB i UTG1 med pocket 9 och fick reraise från Utg2 mot mig. Han har varit medeltajt men ett par gånger visat typ QJs, KQs när han reraisat andra. Även AK och QQ har han visat vid tidigare. Frågor:

1. Skulle jag pushat istället för att raisa 3x?

2. Skulle jag foldat direkt?

3. Vad gör jag mot reraisen?

PokerStars: $30+$3 Hold'em No Limit - Level VI (100/200) - 2007/02/13 - 06:22:10 (ET)

Table '42903221 1' 9-max Seat #2 is the button

Seat 1: CO (775 in chips)

Seat 2: Buttom (1330 in chips)

Seat 3: SB (2175 in chips)

Seat 7: BB (2015 in chips)

Seat 8: UTG1 Hero (3475 in chips)

Seat 9: UTG2 (3730 in chips)

McCleans: posts small blind 100

bean1020: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero :9d::9s:

Hero: raises 400 to 600

UTG2: raises 400 to 1000

CO: folds

Buttom: folds

SB: folds

BB: folds

Hero ????

Postad
1. Nä

2. Nä

3. Jobbig fiskraise. Push, why not du har en bra hand! Fold, why not eftersom du endå kommer att ha 12bb kvar. Push - med tanke på vad han visat innan. Så jag hade nog pushat!

//Matte

Håller med Matte här...

Postad

t500 pre är mkt bättre. 3xBB är onödigt på 100/200. 2,5BB ger exakt samam effekt och det kostar mindre att vika nu när den andra storstacken fiskhöjer.

Hade det varit någon annan än UTG+2 som höjt så hade jag ställt in.

För övrigt så är inte openpush särskilt fel. Hade UTG+2 varit lite kortare så är push jättejättestandard.

EDIT: Med ante hade jag openpushat btw.

Postad
t500 pre är mkt bättre. 3xBB är onödigt på 100/200. 2,5BB ger exakt samam effekt och det kostar mindre att vika nu när den andra storstacken fiskhöjer.

För övrigt så är inte openpush särskilt fel. Hade UTG+2 varit lite kortare så är push jättejättestandard.

500 eller 600 gör det någon skillnad om vi ska eller inte ska vika oss? Marginellt tycke rjag.

Det är just det att det är UTG2 och att har mig täckt som gör att jag funderar över hur jag ska spela.

Postad
500 eller 600 gör det någon skillnad om vi ska eller inte ska vika oss? Marginellt tycke rjag.

Det är just det att det är UTG2 och att har mig täckt som gör att jag funderar över hur jag ska spela.

Det påverkar inte huruvida du ska vika eller inte men OM du viker så har du sparat t100.

Postad

Men vad gör du nu?

Postad
Viker.

Jo, skulle nog gjort det men tyvärr så pusha jag med tron om att han inte hade pocket högre än 88 eller typ A10+.

Fick blixtsyn och han vände upp KK å så va den SnGn slut.

Är dock inte säker på att jag skulle göra annorlunda nästa gången för det är ju så att Fi kan ha totalt 30 olika kombinationer (om jag räknat rätt) från 1010till AA som gör mig till stooor underdog.

Alla andra händer han kan tänkas ha är jag favorit mot om än knappt på vissa av dem så utan att ha kontrollräknat måste det finnas EV+ i en push här tror jag.

Måste nog fundera på det här ett tag.