Gå till innehåll

Allt om Cryptologic-moddar!


lfx

Recommended Posts

Mästaren på att förstöra redan fula klienter har varit framme igen. Jag har börjat spela på crypto-nätverket och dom har ju som alla säkert vet helt hemsk grafik (och buggig programvara i övrigt).

Har inte orkat hålla på och göra massa nytt, utan har bara fixat om bordet och runtliggande saker så det ser ut som 24h-modden och Party-modden..

 

Så här ser den ut (klicka för större bild):

crypto_mod_thumb.jpg

 

Eftersom Interpoker, William Hill och PokerPlex har svarta bokstäver över sina action buttons och UK Betting och Totalbet har vita finns det två olika versioner med olika actionknappar.

 

Spelar du på Interpoker, William Hill eller PokerPlex, klicka här för att ladda ner

Spelar du på UK Betting eller Totalbet, klicka här för att ladda ner

 

Nu till det roliga. Det tycks som om mina modifierade bilder skrivs över av de gamla varje gång man stänger av programmet, så man måste lägga in bilderna i img/-mappen varje gång man ska starta programvaran. Jobbigt? Ja, men vi löser det såhär:

Öppna notepad.

Skriv

copy "c:\Program\Interpoker\img\mod\*.jpg" "c:\Program\interpoker\img\"

Men byt självklart ut Progrma\Interpoker mot den sökväg du har till bilderna och din mapp för pokerklienten.

Skriv sedan

cd "c:\Program\Interpoker\"

Men byt ut c:\program\... mot den sökväg du har till klienten

Till sist skriver du

"launcher.exe"

Sedan tar du och väljer Arkiv-menyn > Spara som

Välj alla filer och döp filen något i stil med InterPokerMod.bat och spara den på skrivbordet. När du sedan ser att det fungerar som det ska tar du bort din vanliga länk till klienten och kör enbart med denna. Klart!

 

Frågor? Ja, men det är ju det den här tråden är till för!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det skinnet. Orginalet var nog något av det fulaste jag sett på länge.

 

Ett liten modifiering av .bat lösningen (så att det ser bättre ut på skrivbordet :))

 

Öppna notepad och skriv

 

copy c:\Program\Interpoker\img\mod\*.jpg c:\Program\interpoker\img\

launcher.exe

 

Spara filen som interpoker.bat i katalogen "c:\Program\Interpoker"

 

Skapa en genväg till interpoker.bat genom att högerklicka på interpoker.bat och håll knappen nere samtidigt som du drar ut "filen" till skrivbordet. Släpp upp högerknappen och välj "Skapa genvägar här"

 

Högerklicka på den skapade genvägen och välj egenskaper.

Tryck på "Byt Ikon" och bläddra dig fram till "c:\Program\Interpoker\img" där du väljer "icon.ico"

 

Ta bort ursprungsgenvägen som Inter Poker skapar och döp om "Genväg till interpoker.bat" till "Inter Poker"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Efter att ha spelat lite med modden så har jag uppmärktsammat att markervärdet som visas inte stämmer så bra.

 

Här är ett screenshot hur det ser ut för mig.

http://www.bojn.net/~xl/interpoker.jpg

 

Någon annan som haft samma problem?

 

Jag har drabbats av exakt samma problem nu idag. Har lirat med modden i två månader utan detta fenomen. Kanske är någon uppdatering som Crypto gjort som gör att modden inte blir helt synkad.

Jag lirar via Ukbetting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Efter att ha spelat lite med modden så har jag uppmärktsammat att markervärdet som visas inte stämmer så bra.

 

Här är ett screenshot hur det ser ut för mig.

http://www.bojn.net/~xl/interpoker.jpg

 

Någon annan som haft samma problem?

 

* BP - QoS *

 

Det är nog för att när de nya nivåerna började så behövdes nya markervärden. Se till så att filen "p_chips.jpg" är orginalfilen så ska det nog visas rätt igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Tack nu funkar det.. skitskön modd.. Bara ett problem chipsen funkar inte som dem ska.. ser bara ena halvan av chipsen hela tiden.. lite störigt.. nogon mer med det problemet eller?

 

 

Vore skoj om du kunde lägga upp en bild på partymodden osso.. står att sökta inlägget inte finns när jag klickar länken på första sidan..

 

Ps. filerna råka försvinna, finns det någon länk som fortfarande funkar till interpoker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...