Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Som Doyle Brunson sa så skulle jag lätt sätta mina livsbesparingar på en 80%are. Gäller dock att man är självsäker på att man kan vinna tillbaka det mesta igen.

På tal om att gambla med sina livsbesparingar så gick det en dokummentär på femman för nått år sen med en kille som sålde av allt han ägde och satte det på rouletten!

Postad
Som Doyle Brunson sa så skulle jag lätt sätta mina livsbesparingar på en 80%are. Gäller dock att man är självsäker på att man kan vinna tillbaka det mesta igen.

På tal om att gambla med sina livsbesparingar så gick det en dokummentär på femman för nått år sen med en kille som sålde av allt han ägde och satte det på rouletten!

det är iofs ett otroligt dumt resonemang. det finns ju en gräns för hur mycket pengar de flesta människor har nytta av och det kan ta låång tid att tjäna ihop sina livsbesparingar igen.

Postad

såg också det programmet, nåt britt tror jag det va.

undra om dom sänt programmet om han förlorat :P

på tal om downswings så ligger jag back nästan 14 inköp på 1 vecka nu :P

vad man än gör så går det inte att vinna.

men är bara att bita ihop o vänta på att det vänder. ligger dock allt som allt back 1 inköp denna månaden.

Postad

Hmm, ska jag tolka det som att man har 80% chans att vinna på roulette :D

Om man tycker att poker suger så ska man ge fan i poker ett tag och ägna sig åt sin partner. :D

Postad

i söndags tappade jag +3k till -3k, har inte kunnat spela poker sen dess, sjukt motigt, o ja, POKER SUGER, inte direkt man gör för att ha kul

tur dock att man fortfarande är på +2k för månaden

Postad

Robster: Du är ju gammal i gemet och borde inte tilta ur för att du är back några inköp.

För övrigt så ligger jag också back än sålänge i månaden, hör inte till vanligheterna.

Men det är bara att bita ihop och spela bra poker.

Postad
det jobbiga med att tilta under en längre tid är att man spelar sämre o sämre, o man förväntar sig att förlora varge pot typ vilket resulterar i att man tiltar mer:P extremt psykologiskt

Det funkar också motvänt: man tycker "jag har fan förlorat alla händer hittils, han kan ju inte ha dragit ut mina ess nu också!".

När man börjar växla mellan dessa två tänkesätt är det dags att ta en paus.

Postad
Det funkar också motvänt: man tycker "jag har fan förlorat alla händer hittils, han kan ju inte ha dragit ut mina ess nu också!".

När man börjar växla mellan dessa två tänkesätt är det dags att ta en paus.

mycket sant :)

Postad

Det verkar vara populärt att ha en downstreak den här månaden :). Själv ligger jag c:a 18 inköp back trots att jag har spelat flera månader vinnande på den här nivån. Badbeatsen haglar och inte spelar man direkt bättre pga. det.

Men men, det vänder nog, skönt att höra att man inte är ensam iallafall.

Postad
Robster: Du är ju gammal i gemet och borde inte tilta ur för att du är back några inköp.

För övrigt så ligger jag också back än sålänge i månaden, hör inte till vanligheterna.

Men det är bara att bita ihop och spela bra poker.

Haha, så sant. Jag har inga vänner som spelar poker och jag kan inte heller ta ut mina badbeats på flickvännen så det blir till att gnälla på pokerforum. :-)