Ph0ny Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Hallå! Frågan rör NL25 eftersom det är det jag spelar. Vet inte hurvida det gäller högre nivåer men kan inte tänka mig det inte skiljer sig så mycket mot NL50 och NL100. Till frågan! Hur mycket skall man beta? Jag betar normalt 3BB och jag tycker ändå få med mig fler personer än jag vill ha (tycker mig torde kunna ha en han värd att calla med) med i de händer jag spelar. Är det bara jag som tycker att detta är jobbigt? Bör jag kanske beta 4BB? Citera
Kenan83 Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Hallå! Frågan rör NL25 eftersom det är det jag spelar. Vet inte hurvida det gäller högre nivåer men kan inte tänka mig det inte skiljer sig så mycket mot NL50 och NL100. Till frågan! Hur mycket skall man beta? Jag betar normalt 3BB och jag tycker ändå få med mig fler personer än jag vill ha (tycker mig torde kunna ha en han värd att calla med) med i de händer jag spelar. Är det bara jag som tycker att detta är jobbigt? Bör jag kanske beta 4BB? Varför inte testa? Det berör på vilekn position du sitter i, hur dina motspelare spelar, om det är SH eler FR, men man brukar säga 4bb + 1bb för varje limpare. Men det bästa är ju att testa sig fram lite. Citera
Ph0ny Postad 13 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2007 Jag vill ju gärna dryfta ämnet med någon innan kanske? Frågan gör ju gällande hur mycket mer en extra BB har på dem här nivåerna? Citera
Kenan83 Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Jag vill ju gärna dryfta ämnet med någon innan kanske? Frågan gör ju gällande hur mycket mer en extra BB har på dem här nivåerna? Man brukar ju säga 4bb + 1 bb för varje person som har limpat in. Allså om du höjer först in på NL25 så höj till $1. Om 2 personer har limpat före dig så höjer du till $1,5. Citera
Jerico Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 På de flesta bord är 4bb+1bb/limper en bra formel. Går att variera sig dock om man känner att man får för lite/mycket action på ett visst bord. Citera
lallaren Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 På everestpoker har de en bekväm bet pot-knapp. Citera
Sansrom Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 På everestpoker har de en bekväm bet pot-knapp. Bekväm, men ack så jävla tiltande. Citera
sorkenkk Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 På everestpoker har de en bekväm bet pot-knapp. Lite OT kanske? Citera
Ph0ny Postad 13 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2007 Överlag så verkar kontentat vara 4bb + 1bb/limp då mao. Hur har ni exprimenterat med blindsen? Kan ni se någon skillnad mellan NL10 och 100? Citera
cluelessrookie Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Vilka händer och vilka positioner betar du vad? I och för sig kan du maskera in absurdo genom att beta allting alltid lika mycket, men då förfelar du andra syften. Med tex AA, KK så vill du ha med max två personer på floppen - inte hela bordet. Så då måste du anpassa beten därefter. Vilket skiljer från bord till bord. Med låga pocket så vill man gärna ha med många som fyller potten före floppen och ger dig bra odds redan före floppen för att rättfärdiga ditt set-jagande. Att vara rädd för att flera klonkar set kan man bara inte vara. På knappen kan man stöka runt lite mera beroende på bord och huruvida alla före knappen limpar eller inte. Sedan så vill man variera för att förvirra FI - ibland trycka 5BB med 77 - ibland trycka 3BB med AA (kanske). Ovan beskriver jag bara om man är förste höjare in. Har man höjare före sig så får man flera parametrar att jobba med. Tänk bara på att det kan vara ok att FI inser att du sitter på QQ, KK eller AA - men du får för allt smör i småland inte ha ett betmönster som visar att det är AK / AQ du sitter med. ( I och för sig så är det nog få på låga nivåer som gör den analysen före floppen) Cluelessrookie Citera
Iceberg80 Postad 18 Februari , 2007 Rapport Postad 18 Februari , 2007 Pre flopp är 3 BB ingen orimlig höjning, men vet du att du sitter på ett borde med många lösa spelar så måste man ta hänsyn till detta. Det finns bord du kan höja 10ggr BB och ändå alltid få med dig folk. Du bör bete utifrån den information du samlat in kring spelarna vid bordet. Citera
ogmac9 Postad 18 Februari , 2007 Rapport Postad 18 Februari , 2007 finns mkt fisk på den nivån, å när jag väl har en stark hand så vill jag verkligen visa de å brukar rejsa 5ggr BB..låter mkt men de räcker för att sila bort alltför lösa synar...å får man en syn är man nästan alltid uppe mot en jämbördigt stark hand, å då får man spela ut motståndaren på floppen! Citera
Recommended Posts