Gå till innehåll

NLT SnG - AKs första handen


Recommended Posts

Varför spelar du där för då? inte för att vara dryg, men jag spelar helst där jag vinner så mycket som möjligt, och om det betyder sämre motståndare för mer pengar, dubbel bingo!8-)

 

Bra fråga faktiskt. Spelar främst där för att det är den enda sajten (vid sidan av FTP) där man kan 9-tabla vilken tid som helst på dygnet.

 

Drömmen vore ju om en europeisk sajt hade samma trafik som stars...Funderar på att byta tillbaka till Party igen. Spelade ett par $109 och $215 där igår natt och de höll utan tvekan sämre klass än Stars $60 som jag körde tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Högt och högt: 50-500$ numer mestadels fullring, har inte hittat så många större bord på den klient jag spelar på...

 

Då är vi väl överens om att det fiskiga är att vika ner om vi är så övertygade om att fi bluffar;-)

 

Nu får du ta och kamma dig, jag la faktiskt 5+ minuter på att skriva ett inlägg som belyste mycket av dyngan du spridit här, och så kommer du med det där tramssvaret.

 

Du tillför verkligen inte forumet någonting, men för all del, du är välkommen att börja dela med dig av din kunskapsskatt. Vi har ju redan sett glimtar av tramsandet, men vem vet, kanske det döljer sig lite kunskap bakom slöjan också.

Men tills dess är du mest en massa brus, som jag (verkar det som) helt i onödan lagt min tid på.

 

För till och med du måste väl fatta att fi är oändligt mycket svagare då han checkar flop än då han höjer oss?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte läst igenom hela, utan bara handhistoryn.

 

Men min comment är följande, bluffa aldrig första perioderna om du inte av nån anledning är commited i potten.

 

Att du re-raisar pre är möjligen ok, går även att syna. Efter flopp gillar jag att endast betta vid träff, klart om du har re-raisat så finns det värde i cb men i mina ögon onödigt att utsätta sig för sånt så här tidigt. Med syn hade du hållt ner potten tills du verkligen har en hand. Och du hade enkelt kunnat lägga dig utan träff. Har han Ax kommer du ju ofta ändå få betalt om ni träffar A.

 

Som handen utspelat sig är fold hur som helst rätt tycker jag, du har fortfarande marker att jobba med.

 

Äntligen en vettig post i denna sörja av dåliga råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock: :shock: :shock:

 

Har svårt nog att spela 4 med min simultanförmåga. :oops:

 

Är du utbildad Pilot eller Hjärnkirurg, de lär ha sån simultanförmåga har jag hört. :lol:

 

Är varken pilot eller hjärnkirurg. Dock arbetat i restaurangbranschen och där har man oftast mycket att göra samtidigt. :-D

 

Det är mycket en vanesak. Spelade länge 4 bord som sedan blev 8, 10 och 15. Sen att jag spelar på Stars där det är lätt att multitabla underlättar också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under gällande förutsättningar i denna hand

- första handen (alla fiskar kvar)

- Låg nivå $33

- Utg raise pre.

- gällande flopp

 

så är jag övertygad att du sänker ditt ROI med ett CB här.

 

För att vi är slagna så ofta, eller för att fi kommer syna/höja för ofta med marginella händer och ställa till med besvär för oss?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får du ta och kamma dig, jag la faktiskt 5+ minuter på att skriva ett inlägg som belyste mycket av dyngan du spridit här, och så kommer du med det där tramssvaret.

 

Du tillför verkligen inte forumet någonting, men för all del, du är välkommen att börja dela med dig av din kunskapsskatt. Vi har ju redan sett glimtar av tramsandet, men vem vet, kanske det döljer sig lite kunskap bakom slöjan också.

Men tills dess är du mest en massa brus, som jag (verkar det som) helt i onödan lagt min tid på.

 

För till och med du måste väl fatta att fi är oändligt mycket svagare då han checkar flop än då han höjer oss?

 

Tror faktiskt att det är du själv som bestämmer dig för vad du svarar på och vad du inte svarar på. Om jag visste att du ställde krav mina inlägg skulle jag aldrig förbrukat din tid (nåt som jag aldrig bett om heller):shock:

Den sista meningen säger väl det mesta... "Oändligt mycket svagare när han checkar flop", för att därefter raisa. Spela du på som du gör, jag ska sluta att ge dig råd, så sätt på spamfiltret på mig:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror faktiskt att det är du själv som bestämmer dig för vad du svarar på och vad du inte svarar på. Om jag visste att du ställde krav mina inlägg skulle jag aldrig förbrukat din tid (nåt som jag aldrig bett om heller):shock:

Den sista meningen säger väl det mesta... "Oändligt mycket svagare när han checkar flop", för att därefter raisa. Spela du på som du gör, jag ska sluta att ge dig råd, så sätt på spamfiltret på mig:mrgreen:

 

Eh, alltså. Om du styr upp sån här yra med dina tomteinlägg men sedan bara lämnar diskussionen utan förvarning, då försämrar du forumet.

Det är väl upp till dig, och det lär väl bara hända en gång att vi orkar bry oss, men det är jävligt synd.

 

Och exakt vad säger den sista meningen dig?

Din hjärna tycks inte ligga på samma våglängd som min, så det du ser som "uppenbart" känns ofta dimmigt för mig, men än oftare "uppenbart det motsatta det du tycker".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inte så mycket till hand eller hd att bestämma sig för här. Allt vi vet när vi CB:ar är att fi minraisar i tidig position och sedan synar omslag, och checkar flop OOP. I regel på lågnivå är spelare som är så dåliga att de öppnar med minraise också väldigt lösa, och i stort sett oförmögna att släppa för ett omslag. Dvs vi kanske är uppe mot 25% av alla händer här. Ska vi beta eller inte?

 

 

 

Varför inte? Vi har ju bevisligen inga problem med att släppa handen utan träff. Om vi driver upp potten så att vi inte kan släppa den med träff (TPTK+) så är det i regel bra för oss, för vi kommer få spela mot så många sämre händer.

Det fi gör med sin minraise dock är att vi kanske kanske kan slinka om vi har träff, det är delvis därför hans spel är idiotiskt.

 

 

 

Och du spelar...högt, säger du?

 

 

 

Så om han lika ofta får syn på 400 som på 600 (mitt rimliga antagande), så bör han endast checkminraisa som bluff, är det korrekt uppfattat?

Och eh...va? Skulle jag beta 200, syna checkminraise, och beta turn tom om han checkar? Finns såna spelare?

 

 

 

Varför skulle AK committa sig tom? Det fiskiga är ju att i princip så är checkminraise den enda raise vi teoretiskt skulle kunna syna, men ändå kunna slinka för stack, i slutändan.

 

 

 

Och hur kan vi sätta fi på något annat än till stora delar luft, i den här handen?

CB med AK är bara en positiv bieffekt. Huvudförtjänsten är att du har en mycket stark hand när du väl träffar. Att höja preflop och CB:a flop med any two är INTE lika effektivt som att göra det med AK. Dels för att det finns fler A och K kvar i leken åt motståndarna (dvs, du möter starkare hds), och dels för att om du börjar spela ännu fler händer tidigare nivåer så får dina höjningar och betar mer mindre respekt.

 

En stor del i varför CB med AK är så effektivt är att en halvkompetent fi inser att du har AK eller QQ+. Dvs, på en flop som är J-hög eller lägre så har du i över 50% av fallen ett överpar. Den här styrkan går förlorad om du börjar spela 74 på samma sätt. Samt naturligtvis att man måste floppa mycket hårt med 74 för att kunna spela den starkt för handvärde postflop.

Lägg därtill de sällsynta men existerande fall då man hamnar AI pre med AK, ofta dominerar man då motståndarens hand.

 

 

 

Där är vi överens. Jag tror därför på att försöka vinna de (fåtal) händer jag spelar på första nivåerna så tidigt som möjligt.

 

 

 

Har du förklarat varför CB är fel just i det här fallet?

Vad menar du med positionsspel? Att fi redan har checkat och indikerat svaghet när vi ska beta? Perfekt!

 

För att du inte ska bryta ihop så ska jag svara på ditt utmärkta svar som det tog dig så lång tid att få ihop, som jag uppfattar det!!!

1. Om du är uppe mot 25% av alla händer så är det kanske bättre att ta gratiskort än att gå i fällan? Hur spelar du 2 par här? hur spelar du Q?

2. Du slinker ut för att det är ett miniraise eller för att du förstår att du är slagen?

3. redan besvarad.

4. ja det är korrekt, torde vara mer ev+ att endast behöva lägga 400 för samma effekt som för 600. Ja, jag är en sån spelare (om jag läser fi på bluff, men det kan man tydligen inte göra enligt dig)

5. Så varför bygga pott så tidigt utan träff då? Du vill ju inte comitta dig säger du ju:shock:

6. Du säger ju också uttryckligen att du sätter fi på bluff, så varför inte komma över toppen då?

7. CB med AK är väl inte väldigt mycket starkare än valfria 2 i det här läget. Du vill väl vinna potten här och nu? Cb halvpott tycker jag är för lågt, tror att fi tyckte det också och testade att skicka tillbaka ett bet.

8. När nån raisar sådär så har han enligt dig alltså AA, KK,QQ eller AK? Inga händer är aktuella? Vad synar isf fi med som har öppnat UTG?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kombination av dessa skulle jag vilja säga med tyngdpunkten på det andra alternativet.

 

Exakt hur bra hand ger du honom cred för här?

Andra: Finns det något bra sätt jag kan hämta ut såna här situationer i klump ur PT?

 

För att du inte ska bryta ihop så ska jag svara på ditt utmärkta svar som det tog dig så lång tid att få ihop, som jag uppfattar det!!!

1. Om du är uppe mot 25% av alla händer så är det kanske bättre att ta gratiskort än att gå i fällan? Hur spelar du 2 par här? hur spelar du Q?

2. Du slinker ut för att det är ett miniraise eller för att du förstår att du är slagen?

3. redan besvarad.

4. ja det är korrekt, torde vara mer ev+ att endast behöva lägga 400 för samma effekt som för 600. Ja, jag är en sån spelare (om jag läser fi på bluff, men det kan man tydligen inte göra enligt dig)

5. Så varför bygga pott så tidigt utan träff då? Du vill ju inte comitta dig säger du ju:shock:

6. Du säger ju också uttryckligen att du sätter fi på bluff, så varför inte komma över toppen då?

7. CB med AK är väl inte väldigt mycket starkare än valfria 2 i det här läget. Du vill väl vinna potten här och nu? Cb halvpott tycker jag är för lågt, tror att fi tyckte det också och testade att skicka tillbaka ett bet.

8. När nån raisar sådär så har han enligt dig alltså AA, KK,QQ eller AK? Inga händer är aktuella? Vad synar isf fi med som har öppnat UTG?

 

1. ? Jag leder stort, men i ett läge då jag mår ytterst bra av att plocka ner potten, men ska gå in i passive mode för att hoppas förbättra min hand som redan nu är bra nog? Lägg därtill att jag får många småpar att lägga sig med min bet så har jag svårt att tro att ditt svar var genomtänkt.

Jag har aldrig två par här. AQ spelar jag givetvis likadant.

 

2. Jag slinker för att jag blir checkraisad och har A hög.

 

4. Du påstår på fullaste allvar att det är en bra ide att floata preflop och checkminraisa flop tom i hopp om att fi har AK och släpper?

 

5. Jag committar mig inte nånstans, jag släpper jättelätt här. Var får du allt ifrån?

 

6. Jag har inte ens varit i närheten av att antyda att jag tror fi har luft. Fi HAR luft när han checkar. När han CR:ar oss har han givetvis en klart mycket snävare HD. Det här är jääääättebasic.

Förstår du nu varför det är bättre att höja pre, och CB:a med AK än med t.ex 42?

 

7. Som sagt, dels finns färre A och K kvar i leken, dels så är AK den enda tomma hand vi kan sitta med här. Om fi känner att vi är tomma för att vi betar halvpott och CminR:ar oss så får jag bara säga nh och hoppas han aldrig lär sig.

 

8. Varifrån kommer alla dessa påståenden? Jag har ingen aning om vad han har, men jag tvivlar på att A hög står sig särskilt bra mot hans hd, och jag är näst intill övertygad om att han aldrig viker för en push här.

Vad han synar med? Som sagt, en väldigt stor andel av de händer han minraisar preflop med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt hur bra hand ger du honom cred för här?

Andra: Finns det något bra sätt jag kan hämta ut såna här situationer i klump ur PT?

 

 

 

1. ? Jag leder stort, men i ett läge då jag mår ytterst bra av att plocka ner potten, men ska gå in i passive mode för att hoppas förbättra min hand som redan nu är bra nog? Lägg därtill att jag får många småpar att lägga sig med min bet så har jag svårt att tro att ditt svar var genomtänkt.

Jag har aldrig två par här. AQ spelar jag givetvis likadant.

 

2. Jag slinker för att jag blir checkraisad och har A hög.

 

4. Du påstår på fullaste allvar att det är en bra ide att floata preflop och checkminraisa flop tom i hopp om att fi har AK och släpper?

 

5. Jag committar mig inte nånstans, jag släpper jättelätt här. Var får du allt ifrån?

 

6. Jag har inte ens varit i närheten av att antyda att jag tror fi har luft. Fi HAR luft när han checkar. När han CR:ar oss har han givetvis en klart mycket snävare HD. Det här är jääääättebasic.

Förstår du nu varför det är bättre att höja pre, och CB:a med AK än med t.ex 42?

 

7. Som sagt, dels finns färre A och K kvar i leken, dels så är AK den enda tomma hand vi kan sitta med här. Om fi känner att vi är tomma för att vi betar halvpott och CminR:ar oss så får jag bara säga nh och hoppas han aldrig lär sig.

 

8. Varifrån kommer alla dessa påståenden? Jag har ingen aning om vad han har, men jag tvivlar på att A hög står sig särskilt bra mot hans hd, och jag är näst intill övertygad om att han aldrig viker för en push här.

Vad han synar med? Som sagt, en väldigt stor andel av de händer han minraisar preflop med.

 

okej, grattis att du investerat 1/3 av stacken utan att veta var du nånsin stod i handen. Frågan gällde huruvida det är fiskigt av fi att minibeta här, och ditt svar är att det helt klart är det. Därifrån har diskussionen skjutits över till om det är rätt att CB:a här eller inte! Jag tycker fortfarande inte att fi:s spel med nödvändighet är fiskigt. Det behöver AK:s inte heller vara, men det är inte alltid rätt att CB:a här. Särskilt inte så tidigt i turneringen. Jag skulle ta ett kort till gratis för att se vad fi gör på turn, kanske för passivt, men jag vill inte investera mer i potten utan träff. Är inte helt övertygad att det är Ev+ här, men du är ju helt säker, så jag får väl böja mig för din kunskap. Men att säga att miniraise alltid är fel är ju BS. Det handlar ju som bekant inte bara om pottens storlek, utan även om din och fi:s stackstorlek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, grattis att du investerat 1/3 av stacken utan att veta var du nånsin stod i handen. Frågan gällde huruvida det är fiskigt av fi att minibeta här, och ditt svar är att det helt klart är det. Därifrån har diskussionen skjutits över till om det är rätt att CB:a här eller inte! Jag tycker fortfarande inte att fi:s spel med nödvändighet är fiskigt. Det behöver AK:s inte heller vara, men det är inte alltid rätt att CB:a här. Särskilt inte så tidigt i turneringen. Jag skulle ta ett kort till gratis för att se vad fi gör på turn, kanske för passivt, men jag vill inte investera mer i potten utan träff. Är inte helt övertygad att det är Ev+ här, men du är ju helt säker, så jag får väl böja mig för din kunskap. Men att säga att miniraise alltid är fel är ju BS. Det handlar ju som bekant inte bara om pottens storlek, utan även om din och fi:s stackstorlek.

 

FOA, han investerar 380/1500, vilket är ca 25% av stacken. Själv hade jag spelat 120 pre och 180 på flop, vilket är 20% av stacken.

Jag förstår inte varför jag ska behöva veta var jag står mer än att allra allra oftast har jag redan vunnit potten, och gör jag inte det så är jag i regel klar med handen, då jag bör ligga riktigt illa till.

 

Fördelen med en CB är så klart att du oftast kommer vinna potten, för en relativt bra investering, samt att du balanserar dina överpar. Det är dessutom inget bra läge för fi att bluffa oss, men väljer han ändå att göra det har vi edge på honom så det räcker.

Vad vill du med gratiskort till? Det är ett gratiskort för fi också...

Dessutom har du svårare att plocka hem potten på flop än på turn.

Det krävs för det första att han checkar turn, för det andra att han inte förbättrat, och för det tredje tror jag han viker oftare på flop än på turn.

 

Exakt hur talar relativa stackstorlekar här FÖR en minraise?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag älskar när någon retar upp Eury:-D

Skämt åsido, det positiva när någon sticker ut hakan lite är att det blir ett väldigt argumenterande. Denna tråd innehåller betydligt mycket mera infor än "syn pre, fold flop".

 

Instämmer till fullo.

Mycke givande att läsa alla inlägg om än det ena och än det andra spelsättet.

Som någon klok sa en gång, finns det något rätt eller fel i pokern mer än mattematiska uträkningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...