Gå till innehåll

Hur mycket skall man tjäna???


vbgvbg81

Recommended Posts

säg att du får in 20k händer/månad i det tempot. med 2BB/100händer så blir det typ $4k/månad. räkna med ca $3k/swings också. så mellan $1k-7k/månad är väl ett bra resultat. räkna dock med att downswingen kommer förr eller senare....

 

för att spela 10/20 bör man nog ha ~$10k i rullen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samt 3k swings på 10/20 FL?? Jag hävdar att det är minst det dubbla i svingar.
Beror ju mycket på om det är short och vilka motståndare man har.

 

Oavsett så är låglimit ett uselt drag eftersom spelarbasen är mycket mindre än i NL och raken slår löjligt hårt. Gör man inte bättre pengar i NL på den nivån så ska man nog inte spela poker alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

frågan var ju om 5-10, hakar ni upp er på något jag skriver så citera och hitta inte på saker jag inte har sagt.

 

ni som spelat några månader på 5-10 hur mycket har det svängt varje månad?

 

läser ni det jag skrev så står det att downswingen kommer komma. men då får man ju gå ner i nivå och vinna tillbaka så man har rulle för nivån igen.

 

imho, om man backar $3k på FLT 1-2 eller 2/4 så ska man nog se över sitt spel. tvivlar på att en 2BB/100händer 2bords-spelare utan tilt/slask-problem kommer uppleva såna swings under sin livstid. över mina kanske 200k händer på 2/4 där jag låg på 3BB/100händer så hade jag som största downswing $1000. okej, jag har väl tur hela tiden som vanligt, men har aldrig hört någon som backat $3k på 2/4 som tidigare varit vinnande över en längre tid på nivån. för att inte tala om 1-2. backa 3k på 1-2 låter väldigt fiskigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med, 3k är vad det svänger för vissa på 1-2/2-4 fl
Backar man så mycket på de nivåerna så är man med typ 99,99% säkerhet inte en förväntad vinnare.

 

ni som spelat några månader på 5-10 hur mycket har det svängt varje månad?
Problemet är ju inte så mycket downswings som upswing följt av konsumtionsorgie och regression-to-the-mean. Den kombon har ju gulat rätt många spelare.

 

Ett stort problem med att hoppa ned i nivå med limit är ju att raken biter ännu hårdare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En snabb fråga.

 

 

Har blivit erbjuden försäljningsjobb idag, 100% provision, hur mycket skall jag tjäna i månaden om jag jobbar 40/h i veckan?

 

 

Oj, glömde det viktigaste, det är inom data och it.

Förstår jag din fråga rätt, säljer du en sak för 1000kr så får du 500kr?

Ska dom eller du betala arbetsgivaravgifter/egenavgifter... dvs, ska du jobba åt dom, eller på uppdrag åt dom... dvs, måste du starta egen firma och fakturera dom?

Och sista och den viktigaste frågan, dvs: -Hur mycket vill/bör du få i handen efter skatt varje månad?

Dvs... dvs så behöver vi veta mera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår jag din fråga rätt, säljer du en sak för 1000kr så får du 500kr?

Ska dom eller du betala arbetsgivaravgifter/egenavgifter... dvs, ska du jobba åt dom, eller på uppdrag åt dom... dvs, måste du starta egen firma och fakturera dom?

Och sista och den viktigaste frågan, dvs: -Hur mycket vill/bör du få i handen efter skatt varje månad?

Dvs... dvs så behöver vi veta mera.

 

Ok.

 

Tycker du inte att min fråga var ganska lik trådskaparens?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

frågan var ju om 5-10, hakar ni upp er på något jag skriver så citera och hitta inte på saker jag inte har sagt.

 

 

 

Jag behöver inte citera för det står fanemej på ditt inlägg högre upp exakt som dom citerade?

aja..

 

ni snackar om 20k rulle på 10-20 . det tycker jag verkar lite väl mycket. Eller är det bara jag som är otroligt stabil spelare? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är ju inte så mycket downswings som upswing följt av konsumtionsorgie och regression-to-the-mean. Den kombon har ju gulat rätt många spelare.

Skoja inte!! Visste inte det var ett allmänt fenomen... det värmer ju.

 

Ett stort problem med att hoppa ned i nivå med limit är ju att raken biter ännu hårdare.

Jo men att spela begränsat på för hög nivå med för liten rulle slår hårdare än den proportionerligt högre rejken när man behöver återbygga rullen lägre ner. Betänk också att BB/100 stiger iom sämre motstånd.

 

 

I övrigt spelar jag bäst shortstackat oavsett vad folk säger. Har jag en rulle på $6-8K på $10/20 kan jag bränna den och stannar först när jag har obetydligt kvar vid en fet downswing. Har jag $4-5K blir fallet kortare eftersom jag stoppar upp eller gå ner i nivå först när det blir väldigt grunt. Att hålla den "liten" (200-300BB) och casha ut ofta har gett mig bäst resultat hittills.

 

Kanhända blir det annorlunda om man har $10-20K i rullen för den nivån men har hittills inte velat ta risken att se efter. Tror mitt problem är att inte kunna sätta gränser när jag fortfarande har tillgångar. Som sagt har det där konsumtionsorgiemomentet ibland ställt till det... men det hade det nog ändå och då har jag ju fått nånting för pengarna i alla fall. :-) Är säker på att en fungerande modell har med hur man är som person att göra så schabloner och råd om hur stor rullen bör vara går inte att generalisera, även om de kan vara rådgivande!

 

Edit: stavfel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men att spela begränsat på för hög nivå med för liten rulle slår hårdare än den proportionerligt högre rejken när man behöver återbygga rullen lägre ner. Betänk också att BB/100 stiger iom sämre motstånd.
Fast innan så var låglimit mycket mjukare, tror inte det stämmer fortfarande. Iaf så är det ju ett falskt val iom att det går att spela låg NL istället. Tror dessutom att skillnaderna mellan 5-10 och 2-4/3-6 inte är så jättestora längre.

 

Är säker på att en fungerande modell har med hur man är som person att göra så chabloner och råd om hur stor rullen bör vara går inte att generalisera, även om de kan vara rådgivande!
Jo, jag håller ju i stort sett med om det. En tanke kan ju vara att sätta pengarna i någon form av låst konto/fond/whatever. Det är ju när man är ung som man har absolut störst nytta av att investera och spara pengar. Att investera 50 papp nu blir ju väldigt mycket pengar när man är 45.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöver inte citera för det står fanemej på ditt inlägg högre upp exakt som dom citerade?

aja..

 

ni snackar om 20k rulle på 10-20 . det tycker jag verkar lite väl mycket. Eller är det bara jag som är otroligt stabil spelare? :P

 

OP frågar först om 5-10. en 5åring kan ju räkna ut att mitt räkneexempel gäller 5/10. sedan har han en följdfråga om 10/20 så jag antar att han funderar på att gå upp. svarar på hans fråga i nästa stycke. glasklart?

 

jag vill nog också ha $20k i rullen om jag avser spela 10/20 som enda inkomstkälla för all framtid. annars riskerar man behöva gå ner när man swingar neråt och då tappar man värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iaf så är det ju ett falskt val iom att det går att spela låg NL istället.

Om jag spelar NL kommer jag ha -BB/100 oavsett nivå. :)

 

Tror dessutom att skillnaderna mellan 5-10 och 2-4/3-6 inte är så jättestora längre.

3/6 och 5/10 är rätt lika även om jag ser en skillnad, men det kan också bero på sajt och tid på dygnet.

 

Väntar alltid för länge med steget neråt eftersom det betyder mera jobb, mer rake i förhållande till insatsen och samtidigt lägre rb, även om BB/100 stiger. Men det finns ju inga genvägar så antingen lyckas jag vara rädd om rullen, eller så gular jag nån gång i halvåret och får börja om. Har dock blivit bra på att snabbt bygga från grunden tack vare det.

 

Hur är skillnaderna mellan 10/20 - 15/30 - 20/40? Var spelar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är skillnaderna mellan 10/20 - 15/30 - 20/40?
Givet att spelkvalitéten är lika och att bankrulle inte är ett problem så är det mycket lättare att vinna på 20-40 än 10-20. Imo så verkar skillnaden inte vara särskilt stor så länge strukturen på mörkarna är 1-2, istället för 2/3-1 som det är på en del 15-30.

 

Problemet är dock att snittnivån på samtliga nivåer är mycket högre än exempelvis i somras.

 

Var spelar du?
Fixlimit kring 50-100 lite beroende på humör och speltillgång, lite här och där. Nu för tiden så tittar jag dock mest på PLO och NL.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...