Gå till innehåll

NLT100 - Konstig hand och kluriga beslut på varje gata


Recommended Posts

PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

UTG ($197.45)

HERO ($162.90)

CO ($54)

Button ($59.60)

SB ($116.50)

BB ($98.55)

 

Preflop: Hero is MP with Kclub.gif, Aspade.gif.

1 fold, HERO raises to $4, 2 folds, SB calls $3.50, 1 fold.

 

Flop: ($9) Jclub.gif, 2club.gif, Kheart.gif(2 players)

SB bets $5, HERO raises to $18.5, SB raises to $32, HERO calls $13.50.

 

Turn: ($73) Kspade.gif(2 players)

SB bets $26, HERO calls $26.

 

River: ($125) 5club.gif(2 players)

SB bets $10, HERO raises to $100.9

 

 

Inga direkta reads på Fi, enda jag vet är att Fi han har VP$IP på 80% efter 20 händer. Vad säger ni om spel på samtliga gator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumt skumt skumt...

 

Sett till helheten skulle jag spontant sätta honom på en svag kung på river och din value-shove känns rätt. Har han kåk så kan du känna dig fett grundlurad.

 

Har han en svag kung spelar han den mycket konstigt, speciellt på flop. Fast han hade ju iofs VPIP på 80% så det är nog fullt möjligt ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan man inte tänka sig en värdebet på typ 60 på river med tanke på hans konstiga bet. Hur mycket skull en sämre kung syna?

Med 100 är det den klasiska risken med att du bara får syn av bättre.

Totalt känns det lite som att han mjölkar dig på ett svagt sätt.

 

Men nu är ju grejen den att Fi bara har 10+44 kvar i stacken så det kvittar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns ju rejält som att han blockbetar för att få en billig showdown. Jag tror aldrig att han betar en kåk så här då han borde pusha i hopp om att du satt färgen. Färgen borde han heller aldrig beta så konstigt. Som någon sa är faktiskt inte AA en helt otänkbar hand, speciellt med tanke på flop spelet. När sedan kungen kommer blockbetar han turn och även rivern. Alternativet är en svagare kung eller om Fi är en going tom en hand som AJ eller QQ. Jag tror iaf att din push för värde är rätt även om jag är tveksam på att jag själv analyserat handen tillräckligt långt för att själv göra den in action:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan i princip aldrig få syn av en sämre hand med din riverbet, så ge fan i den.

 

I teorin ja, men i praktiken på NL100 med 44 kvar i stacken så får du syn av alla kungar... Lägg på en nolla på alla siffror mot normalfienden så får du inte betalt.

 

Känns som att 10-beten på river är en stoppbet.

 

Med 80% VPIP så skulle jag gissa att han hade J2 på handen och träffade tvåparet på floppen, och stoppbetar därefter... I så fall är det ju som jello sagt dumt att höja rivern. Men hoppet står till K7 och liknande händer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några här hade hittat min tankegång. På floppen när han RR så tycker jag mest att det känns skumt då den är så liten, kanske ett set eller så är vi uppe mot någon form av galning med bred HD. Mitt val står mellan fold och syn, dock ligger en syn mycket närmare tillhands då vi har fina odds (även om vi iofs måste räkna med att betala mer för att komma till rivern) och fi har också en VP$IP på 80% (endast 20 händer, men säger ändå något).

 

Fi kör en mes bet på rivern och det känns som han inte riktigt gillade kungen mer än att han "mjölkar" med ett set som blivit kåk. Tror vi hittar en del pp och ngt par i Fi:s HD samt en del svaga kungar. Väljer att syna för att inte skrämma bort honom. Han kör en "mini-bett" på rivern och jag väljer att pusha för att få betalt av sämre händer, jag är övertygad om att många spelare betalar av med många händer som är sämre än min här. Hur som helst, vad hade då Fi? Han hade 9c7c och således dragit in färg på rivern. Sjukt lustigt spelat från hans sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min erfaranhet av såna där fiskbett från fi brukar vara att de har en riktigt svag hand å inte vill att du ska betta..jag hade höjt turn riktigt hårt....men som du spelade den är jag osäker om jag hade höjt rivern...fiskar brukar ju "act weak when they are strong"!svårt att se attt han kommer syna med en sämre hand...sämre K kanske...

vad hade han?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...