Gå till innehåll

Bra läge att squeeza?


Recommended Posts

Skit i att det är NL50 låtsas att det är NL600 eller något 8-).

 

Är det här är att bra läge att squeeza om båda fi har ungefär 24/15 i stats och båda kan lägga en ganska bra hand???

 

 

PokerRoom No-Limit Hold'em, $1 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Button ($56.60)

SB ($41.20)

Hero ($61.25)

UTG ($52.50)

MP ($47.55)

 

Preflop: Hero is BB with 7spade.gif, 5spade.gif.

2 folds, Button bets $1.5, SB calls $1.25, Hero bets $6.5,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

generellt så squeezar jag med anytwo (nästan) när hela bordet är limp benäget. Dock så tycker jag inte man kan skita i att det är nl50 för squeeze play är garanterat ev- på den nivån. Fast, frågan var ju inte om det. Ja det är ett fint squeeze läge och handen är helt okej att göra det med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

generellt så squeezar jag med anytwo (nästan) när hela bordet är limp benäget. Dock så tycker jag inte man kan skita i att det är nl50 för squeeze play är garanterat ev- på den nivån. Fast, frågan var ju inte om det. Ja det är ett fint squeeze läge och handen är helt okej att göra det med.

Jag håller inte med. Handen har fint synvärde, så det känns lite onödigt att välja den typen av hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver att du gör det när bordet är limpbenäget, och jag förstår inte riktigt vad det har med squeeze att göra.

 

Sen tror jag det är ganska vettigt att fundera på vilken hand vi väljer. Att göra det med en hand som har synvärde är ju lite grann jämförbart med att bluffa med en hand med showdownvärde, typ TPGK.

 

Jag multitablar ganska oframgångsrikt för tillfället, så jag kan yra rätt duktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså det beror ju helt på knappens HD och huruvida man har stor FE mot denna HD med ett 3bet (+cbet). Tror knappast att de stoxvideor du sett är på NL50? Problemet med att syna för setvärde mot en knapphöjning är ju att fi sällan har en premiumhand som villigt betalar av ditt set. På NL50 kan man få betalt av så mycket diverse skit så det är lika bra att bara jaga set ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat en del på stoxtrader och han 3-bettar en hel del med pocket när han sitter i blindsen och knappen har höjt.

Det beror nog på att det inte finns tillräckliga implicita mot en duktig knapphöjare. Handen faller ju då i kategorin som inte har synvärde men ändå potential, med andra ord ett bra squeezeläge. På lägre nivåer (låga midstakes och neråt) tror jag definitivt man har nog bra implicita för att syna ska vara bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...