Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

- Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1 - Table "Torreblanca"

Players(max 6):

HERO (EUR 142,89 in seat 1)

4ELENTANO (EUR 164,14 in seat 2)

LFCpool (EUR 76,64 in seat 3)

Zoreshine* (EUR 0,00 in seat 4)

HejNestor (EUR 148,55 in seat 5)

OXE73 (EUR 42,50 in seat 6)

Dealer: LFCpool

Small Blind: HejNestor (0,50)

Big Blind: OXE73 (1,00)

HERO was dealt: :Qs::Qd:

HERO Raise (4,00)

4ELENTANO Raise (12,00)

LFCpool Fold

HejNestor Fold

OXE73 Fold

HERO Call (8,00)

Flop :Jd: - :3s: - :7c:

HERO Check

4ELENTANO Bet (20,00)

HERO Raise (65,00)

Finns det någon anledning att beta rätt ut på floppen här? Finns det något alternativ till en c/r.

Postad

Jag har ingen read vad han kan re-raise(a) mig med pre flop, men man kan ju anta att han tycker om sin hand i alla fall, men det kan ju betyda mycket på NL100.

Jag tänkte så här i alla fall. I vanliga fall med mindre stackar tycker jag checksynen nästan är given och låta honom bluffa mig både på floppen, turn och kanske till och med river. Men frågan är ifall checksynen verkligen är rätt väg att gå när de effektiva stackarna är 142bb, jag tycker inte det i alla fall. Ifall jag betar rätt ut på floppen och han synar, vad gör jag då på turn? Ett svårt beslut får jag i alla fall, så den vägen ville jag inte gå. Om jag checkar över till honom istället kan jag få AK, AQ och kanske några fler händer som jag slår slänga in en bluffbet som jag kan checkraisa och då har jag fått både extra värde av sämre händer och extra information om min hand på samma gång. Om han synar där eller höjer efter min c/r så får man ju anta att man är slagen.

Vad tycker ni om mitt resonemang rätt, fel, ett godkänt alternativ?

Postad
Jag har ingen read vad han kan re-raise(a) mig med pre flop, men man kan ju anta att han tycker om sin hand i alla fall, men det kan ju betyda mycket på NL100.

Jag tänkte så här i alla fall. I vanliga fall med mindre stackar tycker jag checksynen nästan är given och låta honom bluffa mig både på floppen, turn och kanske till och med river. Men frågan är ifall checksynen verkligen är rätt väg att gå när de effektiva stackarna är 142bb, jag tycker inte det i alla fall. Ifall jag betar rätt ut på floppen och han synar, vad gör jag då på turn? Ett svårt beslut får jag i alla fall, så den vägen ville jag inte gå. Om jag checkar över till honom istället kan jag få AK, AQ och kanske några fler händer som jag slår slänga in en bluffbet som jag kan checkraisa och då har jag fått både extra värde av sämre händer och extra information om min hand på samma gång. Om han synar där eller höjer efter min c/r så får man ju anta att man är slagen.

Om killen kan betta en andra salva med ex. AK kommer du ju tappa värde genom att gör din CR på flop, du gör ju här om handen till en bluff i det närmaste... (vad gör du mot push på flop?)

Känns som att linjen med checksyn funkar även med dessa stackar!

Postad

En snustorr bräda. Känns kallt att som någon ovan sa göra om din hand till en ren bluff. För du planerar inte att syna om han pushar misstänker jag? Ofta ger nog AK och AQ upp på turn. Skjuter han igen på turn får man gå på read och magkänsla men jag tror att du e slagen ofta om han gör det. Är han inte aggro och slår om mycket är en vanlig NL100s 3-bets HD JJ+ och AQs+ då folk ofta är mycket gladare för att syna pre. Synar du flop i en 3betad hand vet han att du har en hand och ger då ofta upp en missad AKish hand. Jag hade gjort vad jag kunnat för att springa till showdown så billigt som möjligt.

Postad

Fel. Du kan syna flopp och turn till samma kostnad och väl på river kommer kommer fis HD vara sämre.