Gå till innehåll

Avsnitt 2 , 23,30 fredag


Lite-on

Recommended Posts

Angående analysen ibörjan så tycker du Ola att han med färgdraget spelar dåligt och att han med KQ spelar bra. Han med färgdraget var sådär spelat tycker jag me. Men han med KQ tycker jag spelar dåligt också. Han betar ju för lite tycker jag. Jag skulle tryckt på mer på turn. Jag hade kanske även gått all in för att sätta maximal press på han med färgdraget.För han måste väl sätta han på de? För då kan han väl inte hitta synen med bara färgdraget med ett kort kvar? Det är tidigt i turneringen också så då vill man ju inte riskera för mycket av sin stack. Det är vad jag tycker iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående analysen ibörjan så tycker du Ola att han med färgdraget spelar dåligt och att han med KQ spelar bra. Han med färgdraget var sådär spelat tycker jag me. Men han med KQ tycker jag spelar dåligt också. Han betar ju för lite tycker jag. Jag skulle tryckt på mer på turn. Jag hade kanske även gått all in för att sätta maximal press på han med färgdraget.För han måste väl sätta han på de? För då kan han väl inte hitta synen med bara färgdraget med ett kort kvar? Det är tidigt i turneringen också så då vill man ju inte riskera för mycket av sin stack. Det är vad jag tycker iallafall.

 

 

Han betar tillräckligt mycket så att färgdraget får (marginellt) dåliga pottodds.

 

Att gå all-in kan vara en riktigt bra eller riktigt dålig idé, beroende på vad motspelaren har... han kan ju mycket väl vara slagen, och då är det inget lyckat att ställa in alla markerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intervjun med Magnus Pettersson var bland det bästa jag sett. Vilken kille! Gav oerhört utförliga och bra svar på i stort sett alla frågor. Verkar vara en väldigt ödmjuk och klyftig kille.

 

Håller med.

 

Ni har exakt samma kläder som förra veckan.

 

Vi spelade in fyra avsnitt på samma dag. I avsnitt tre och fyra får man även se mig gnugga mig konstant i ögonen eftersom de är torra pga det starka ljuset i studion. Bonus dock: Jag bytte faktiskt kläder mellan avsnitt två och tre, så nästa vecka slipper du min svarta skjorta...

 

EPT vinnaren pratade om 10-20NL som om de vore 1-2NL. Är 10-20NL lågt nuförtiden? blev lite chockad.

 

Jag tror Magnus missförstod min fråga där jag frågade om han gick in på "motsvarande nivå" när han började spela NL. Med motsvarande nivå mot 75/150 FL menade jag 5/10 eller 10/20, men jag tror han fick för sig att jag trodde han gick in och spelade NL på 50/100 eller liknande, vilket inte var fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite fel formulerat av Ola som mest försökte skojja lite om att jag fanns med på bild när vi var i London och säkerligen inte gav samma coola "no-tell" intryck som...Fergusson vid pokerbordet. Londonbilderna kommer dock i nästa avsnitt om jag minns rätt. Tyvärr har vi ingen "tell-diskussion" i samband med dem, men det kanske vi borde ha någon gång framöver. To be continued...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...