Hyggglo Postad 8 Februari , 2007 Rapport Postad 8 Februari , 2007 Låt oss säga att det ligger 10 i potten en bettar 5 och en synar så att det ligger 20 i potten hur mycket skulle en potraise vara av mig då? Altså min fråga är hur formeln för potbettar ser ut Citera
Myssion Postad 8 Februari , 2007 Rapport Postad 8 Februari , 2007 Du räknar pottstorlek efter en tänkt syn av dig. Alltså, räkna först in kostnad för syn, dvs 5. Då skulle det således ligga 10+5+5+5=25 i potten. Därefter räknar du in pottstorleken, som är 25. Lägg ihop. 5+25=30, det är vad en potsized raise skulle vara. Citera
antfarmer Postad 9 Februari , 2007 Rapport Postad 9 Februari , 2007 Tjena, Det enklaste är följande: Pot=3XCurrent bet/raise+Previous bets/raises+Pot Så, i ditt exempel så är det 3 multiplicerat med 5 + 5 + 10 = 30. mvh Ant Citera
Appel Postad 9 Februari , 2007 Rapport Postad 9 Februari , 2007 Antfarmers formel funkar om första beten är potbet (och ingen efter ha synat) 3Xcurrent bet alltså. Citera
Snabelguy Postad 9 Februari , 2007 Rapport Postad 9 Februari , 2007 3(5+5+10)=30? 3*5+5+10=30 - ta bort parentesen Citera
antfarmer Postad 9 Februari , 2007 Rapport Postad 9 Februari , 2007 Antfarmers formel funkar om första beten är potbet (och ingen efter ha synat)3Xcurrent bet alltså. Hej hej, Den funkar faktiskt när som i en hand, den kommer från min tid som dealer Låt mig lägga in lite paranteser för att tydliggöra: Pot=((3XCurrent bet)+Previous bets (in same round) + Current pot) Notera att "bet" även kan innebära "raise". Så, även om nån har gjort en raise innan dig i rundan, kan du ändå applicera detta. mvh Ant Citera
Recommended Posts