Gå till innehåll

AcidSpy, konsumtionsgrind i sommar.


Patfor

Recommended Posts

Inte äns träna kan du göra korrekt. Du kan ju för i helvete inte köra knäböj i smithmaskin. Det blir inte en naturlig rörelse! Googla stronglift 5x5 och kör deras program...

 

"På sjätte dagen skapade Gud gymmet och såg det var gott." På sjunde dagen vilade Gud och skrattade belåtet över idioterna som var där och tränade med onaturliga maskiner och övningar."

 

Finnsv väl för f-n inget naturligt över något på ett gym? Har aldrig sett en hantel eller skivstång eller något annat gymrelaterat ute i naturen. Benböj i smithmaskin tar bra, thats it! Onaturlig rörelse? Har man väl varje gång man har s-x också! Eller går ni runt och juckar allmänt på stan så där lite till och från? :mrgreen:

 

Ok allvarlig då, kör man tungt kan det belasta fel och bli knepigt, men det ni menar med tungt finns inte i min värld... Har dessutom ont i ett knä och stabiliteten i en Smithmaskin passar utmärkt då, känns inget i knät.

 

Rumpövningar är alltid intressant, ska spana på det. Börjar seriös träning på måndag med uppdelning av kroppen, kan börja fokusera ännu mer på ben/rumpa då.

 

Intressant dialog på Maxi mellan frugan och mig igår (evigheter sedan vi handlade ihop, men flickorna var hos farmor och farfar och lilleman tycker det finns mycket att se på Maxi).

 

Frugan: "Ska vi köpa hem choklad?" (menas Marabou 200gr)

Jag: "Nja, ska vi inte vara duktiga?" (menas, du gnäller på att du är fet och

då behöver du inte äta choklad)

Frugan: "Men det är ju snart helg!" (menas, kom igen då, lite choklad kan ju i

inte skada!)

Jag: "Blir ju att vi smäller i oss en chokladkaka per kväll, det vet du ju." (menas, du kommer bli ännu fetare och det vill inte någon av oss, ha karaktär nu!).

Frugan: "Men det är ju så gott!" (menas, jag vet ju att du älskar mig fastän jag är fet.)

Jag: "Ok vi köper choklad, men mörk choklad, Marabous 70%, 10gr i 24 pack." (menas: ok du har dålig karaktär men jag har en utmärkt lösning på problemet.)

Frugan: "Men de är så dyra." (menas: f-n vad du är smart, men det kan jag ju inte erkänna.)

Jag: "Räcker ju med att äta en bit så är man ju nöjd och blir faktiskt billigare än att äta en halv 200gr. (menas: Jag är ett gen!)

Frugan: "Ok då." (menas: Du är bäst och jag älskar dig vansinigt mycket!)

 

Skönt att man vet vad som gäller i det officiella ordutbytet!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

"På sjätte dagen skapade Gud gymmet och såg det var gott." På sjunde dagen vilade Gud och skrattade belåtet över idioterna som var där och tränade med onaturliga maskiner och övningar."

 

Finnsv väl för f-n inget naturligt över något på ett gym? Har aldrig sett en hantel eller skivstång eller något annat gymrelaterat ute i naturen. Benböj i smithmaskin tar bra, thats it! Onaturlig rörelse? Har man väl varje gång man har s-x också! Eller går ni runt och juckar allmänt på stan så där lite till och från? :mrgreen:

 

Ok allvarlig då, kör man tungt kan det belasta fel och bli knepigt, men det ni menar med tungt finns inte i min värld... Har dessutom ont i ett knä och stabiliteten i en Smithmaskin passar utmärkt då, känns inget i knät.

 

Rumpövningar är alltid intressant, ska spana på det. Börjar seriös träning på måndag med uppdelning av kroppen, kan börja fokusera ännu mer på ben/rumpa då.

 

Jag vet inte ifall du försöker vara rolig, eller om du är efterbliven. De argument som du lägger fram både när det gäller poker och träning får mitt huvud att explodera.... frimärksamling och skogspromenader kanske kan vara nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte ifall du försöker vara rolig, eller om du är efterbliven. De argument som du lägger fram både när det gäller poker och träning får mitt huvud att explodera.... frimärksamling och skogspromenader kanske kan vara nåt?

 

Sluta läs hans db helt enkelt då...är inte svårare än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte ifall du försöker vara rolig, eller om du är efterbliven. De argument som du lägger fram både när det gäller poker och träning får mitt huvud att explodera.... frimärksamling och skogspromenader kanske kan vara nåt?

 

Vet du vad det bästa är? Lyckas ganska hyfsat med både pokern och gymmandet! :shock: Lyssnar alltid på vad andra säger/tycker men går oftast en egen väg som är ett mischmasch av synpunkter och stilar.

 

Limpar mer i pokern än vad som är accepterat hos expertisen för att fungerar bra på 0,5/1(dock ökat aggfaktorn en del efter analyserat synpunkter här). Ska jag upp i nivå måste jag ändra min stil, naturligtvis.

 

Benböj i Smithmaskin är ett ypperligt verktyg i mitt program för ben, för att det belastar inte mitt knä lika illa som fristående benböj gör. Sedan ska jag undersöka de tips och råd jag fick av dig och se om det är något användbart. Det du måste förstå är att i mitt liv så är inte allt som sägs/skrivs av "experter" en allenarådande lag utan måste ses som en synpunkt till ditt egna liv ochh det blir upp till dig att ta reda på vad som passar just dig bäst.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lämnar träningsmaskinsdiskusionen för en stund (misstänker jag kommer behöva återkomma till den igen) och startar härmed "Proteinpulver diskussionen"!

 

Har svårt att få i mig rätt energi efter jag tränat, otroligt gosdissugen/snacks/snabbmatsugen efter träningen och inte direkt det man vill ha i sig. Lösningen är ju naturligtvis någon form av proteindryck eller dyligt. Impulsköpte en Gainer på Maxi som hette "Sportsmax GAINER" och den har varit god (choklad) ocg tagit bort suget efter "flöt". Dock så sjunger den på sista refrängen och impulsköpte igen en annan pulverblandning på Maxi då Sportmaxen inte fanns kvar. Den nya heter "Weider Super Mega Mass 2000". Namnet skriker ju oseriöshet och den innehåller dessutom taurin såg jag nu. När jag dricker taurin och koffein i samma energidryck får jag hjärtklappning och svettningar vilket inte är någon höjdare. Har dock aldrig intagit bara taurin (dvs utan koffein) och undrar nu om risken finns att jag åker på samma symptom med bara taurin som jag gör med kombinationen koffein/taurin?

 

Om jag nu ska lämna tillbaka denna produkt, vad ska jag köpa istället?

 

Tack på förhand!

 

Mvh Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp inte gainers (Mega Mass, Gain osv). Det är bara proteinpulver med snabba kolhydrater. Du betalar onödigt mycket för dessa kolhydrater jämfört med att köpa proteinet för sig och sedan blanda med maltodextrin eller varför inte skippa det senare och typ äta pasta eller något. Styrketränande har inte samma behov av kolhydrater, och framför allt inte snabba, som hårt konditionstränande har. Styrketränande har ofta 48 timmar på sig, om inte mer, mellan träningspassen för samma muskelgrupper och då kommer kroppen hinna att fylla på glykogenförråden.

 

Vet inte om priserna har ökat mycket sen sist men du borde kunna hitta vassle för 100 kr/kg och EsaPro för ca 2,5-3x det priset. EsaPro är dock billigare då man tar mindre doser, som ändå är effektivare.

 

Och som sagts tidigare, djupa knäböj för lår och ROOOMPAH (som tjejerna uppskattar) är det bästa. Lite knäböjporr:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp inte gainers (Mega Mass, Gain osv). Det är bara proteinpulver med snabba kolhydrater. Du betalar onödigt mycket för dessa kolhydrater jämfört med att köpa proteinet för sig och sedan blanda med maltodextrin eller varför inte skippa det senare och typ äta pasta eller något. Styrketränande har inte samma behov av kolhydrater, och framför allt inte snabba, som hårt konditionstränande har. Styrketränande har ofta 48 timmar på sig, om inte mer, mellan träningspassen för samma muskelgrupper och då kommer kroppen hinna att fylla på glykogenförråden.

 

Vet inte om priserna har ökat mycket sen sist men du borde kunna hitta vassle för 100 kr/kg och EsaPro för ca 2,5-3x det priset. EsaPro är dock billigare då man tar mindre doser, som ändå är effektivare.

 

Och som sagts tidigare, djupa knäböj för lår och ROOOMPAH (som tjejerna uppskattar) är det bästa. Lite knäböjporr:

 

 

Thx för tips. Googlade lite om proteinerna i pulverdryckerna, visste sedan tidigare visste jag att det är olika kvalité på proteiner från olika livsmedel, men visade sig att det verkar som upptaget i tarmen mellan de olika proteinformerna skiljer något oerhört om man kan lita på det som skrivs på nätet.

 

Högkvalitativt vassleprotein är tydligen helt outstanding, dock apdyrt på den siten jag hittade det på. Funderar ändå på att köpa detta och blanda med "fulbulk" från Maxi. Behöver ju något efter träningen för att låta bli "junkfood" och fulbulk är ju mycket bättre än ex kakor och chips. Dessutom vill jag det ska vara enkelt och smidigt, iofs inga problem att koka pasta och äta men är lite krångligare än en pulvershake. Trimmar man sedan fulbulken med hökvalitativt vassle så kan det nog bli riktigt bra!

 

Nu poker!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vassleprotein är oerhört billigt. Mycket billigare än mat. Men mat är givetvis bättre då det innehåller näringsämnen.

 

Om du tvivlar så räkna ut hur många g protein du får per krona för följande livsmedel:

 

* Vassleprotein

* Mjölk

* Ägg

* Kött

 

Jag tror du kommer finna att priset faktiskt ökar när man går ner längs min lista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vassleprotein är oerhört billigt. Mycket billigare än mat. Men mat är givetvis bättre då det innehåller näringsämnen.

 

Om du tvivlar så räkna ut hur många g protein du får per krona för följande livsmedel:

 

* Vassleprotein

* Mjölk

* Ägg

* Kött

 

Jag tror du kommer finna att priset faktiskt ökar när man går ner längs min lista.

 

Vassleproteinet jag tittade på kostar 399kr för 900gr, inte så billigt i mina ögon! Men du kanske pratar om marsvinsmjölk, guldägg och Kobebiff? ;-)

 

Pokern sprang jag inte bra på. 400kr back och ska casha ut och starta om med 1000kr på måndag. Vilka idioter jag mött i kväll/natt, en del troligtis asfulla, men j-vlar så mycket tur dom hade. Småstackar som dubblade upp mot mig gång på gång med sina utdagningar. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta till sist. Intressant är att jag har haft 4 backsessioner i februari och jag har haft 4 stycken 4tal i februari, gissa på vilka sessioner fyrtalen har kommit?

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävlar! Det var ju svindyrt. Jag har köpt Vassle för 90 kr/kg. Tror priserna nu, pga de höjda kostnaderna för mejerierna, är närmare 120 kr/kg. Och gå inte på det där med "vårt vassle är av högre kvalitet och därför dyrare". Det är bullshit. Vatten är vatten, syre är syre, vassle är vassle. När det kommer till kosttillskott tar vissa företag mer betalt och justifierar sitt pris på grund av... sitt pris. Det är rätt sjukt.

 

Jag snackar om mellanmjölk, burhönsägg, och fläskkotletter.

 

Exempel:

1 kg vassleprotein - 120 kr: 8,33 g/kr

1 liter mjölk (35g) - 10 kr: 3,5 g/kr

1 ägg (6g) - 2 kr: 3 g/kr

1 kg kött - 70 kr: 2,86 g/kr

 

Så du ser vilken vara som sticker ut som ekonomisk? Rätt roligt, men det blev exakt den rangordning som jag skrev tidigare. Bönor borde väl hamna rätt högt upp dock, å andra sidan är det av sämre kvalitet, ungefär samma kvalitet som kött. Mjölk, men särskilt ägg, har betydligt bättre kvalitet i sitt protein.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävlar! Det var ju svindyrt. Jag har köpt Vassle för 90 kr/kg. Tror priserna nu, pga de höjda kostnaderna för mejerierna, är närmare 120 kr/kg. Och gå inte på det där med "vårt vassle är av högre kvalitet och därför dyrare". Det är bullshit. Vatten är vatten, syre är syre, vassle är vassle. När det kommer till kosttillskott tar vissa företag mer betalt och justifierar sitt pris på grund av... sitt pris. Det är rätt sjukt.

 

Jag snackar om mellanmjölk, burhönsägg, och fläskkotletter.

 

Exempel:

1 kg vassleprotein - 120 kr: 8,33 g/kr

1 liter mjölk (35g) - 10 kr: 3,5 g/kr

1 ägg (6g) - 2 kr: 3 g/kr

1 kg kött - 70 kr: 2,86 g/kr

 

Så du ser vilken vara som sticker ut som ekonomisk? Rätt roligt, men det blev exakt den rangordning som jag skrev tidigare. Bönor borde väl hamna rätt högt upp dock, å andra sidan är det av sämre kvalitet, ungefär samma kvalitet som kött. Mjölk, men särskilt ägg, har betydligt bättre kvalitet i sitt protein.

 

Ok är vassle vassle så behöver jag ju inte betala 400+ per kilo. Får luska mer på priser då! Tack så mycket för hjälpen!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressantare synvinkel, istället för +1, vore att få feedback om 10BB pre är en bättre stategi med 75s eftersom den oftast blir nersynad på 3-5BB med Q10 av random fi.

 

Seriöst orkar inte ens läsa hela posten... Men nej du ska inte höja till 10bb pre.. Du ska heller inte limpa 75s då äre bättre att inte spela den! Samt om du har position med 75s mot Q10 har du sjuk mer edge och större chans att ta hem potten efter flop, än om du limpar. Jag har spelat 0.5/1 väldigt mycket och kan säga att jag vinner mycket mer än dig där, kan ge ett tips att alltid höja till 4bb pre med hela ditt urval och om någon limpat höj till 5bb pre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst orkar inte ens läsa hela posten... Men nej du ska inte höja till 10bb pre.. Du ska heller inte limpa 75s då äre bättre att inte spela den! Samt om du har position med 75s mot Q10 har du sjuk mer edge och större chans att ta hem potten efter flop, än om du limpar. Jag har spelat 0.5/1 väldigt mycket och kan säga att jag vinner mycket mer än dig där, kan ge ett tips att alltid höja till 4bb pre med hela ditt urval och om någon limpat höj till 5bb pre

 

Så ja! Lite konstruktivt! Blir det tusen frågor förstås!

 

1. Nick på SvS för att se om jag mött dig!?

 

2. Om jag tolkar dig rätt så har du 100% 4BB/5BB höjningar där du är förste bettare?

 

3. Vad landar du på för flop% med det spelet?

 

4. Hur många BB per bord och timme gör du med det spelet?

 

Mvh Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ja! Lite konstruktivt! Blir det tusen frågor förstås!

 

1. Nick på SvS för att se om jag mött dig!?

 

2. Om jag tolkar dig rätt så har du 100% 4BB/5BB höjningar där du är förste bettare?

 

3. Vad landar du på för flop% med det spelet?

 

4. Hur många BB per bord och timme gör du med det spelet?

 

Mvh Patfor

 

haha, trodde du hade en dagbok för att utveckla ditt spel. men du kan ju fortsätta limpa, miniraisa och allmänt spela som en indisk risodlare så kommer du vara på nosebleed nivåerna inom en snar framtid:lol:

ett tips, börja lyssna på de som kan spela poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ja! Lite konstruktivt! Blir det tusen frågor förstås!

 

1. Nick på SvS för att se om jag mött dig!?

 

2. Om jag tolkar dig rätt så har du 100% 4BB/5BB höjningar där du är förste bettare?

 

3. Vad landar du på för flop% med det spelet?

 

4. Hur många BB per bord och timme gör du med det spelet?

 

Mvh Patfor

 

När semiklonk obv är topp 5 microspelare (imho) bör du ta till dig vad han säger, då det bör vara klokt eftersom han krossar stakesen.

 

Sen kan jag ju förövrigt tillägga att jag har en hel del händer mot dig, och jag sitter dig mer än gärna då jag tycker du är sjukt värde...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När semiklonk obv är topp 5 microspelare (imho) bör du ta till dig vad han säger, då det bör vara klokt eftersom han krossar stakesen.

 

Sen kan jag ju förövrigt tillägga att jag har en hel del händer mot dig, och jag sitter dig mer än gärna då jag tycker du är sjukt värde...

 

Kul att man kan glädja någon! Iofs säker på att det finns många spelare på SvS 0,5/1 som ger mer värde än vad jag gör. Alldrig påstått att jag är bäst, men vinner ok med pengar på 0,5/1, men alltid trevlig att kunna vinna mer! Sedan att jag limpar med 57s eller inte avgör inte om jag är vinnande på 0,5/1eller inte, dock kan ett mer optimalt spel med dom ge ökad winrate. Frågorna i mitt förra inlägg känns relevanta, speciellt frågorna om BB/h och om han håller 100% prefloppraises. Kan banne mig inte på rak arm säga att jag lagt märke till någon som spelar så, trots att det borde sticka ut rejält med ett sådant spel på ett 0,5/1 bord. Sett tendenser till det på 2,5/5, helt klart.

 

Om jag vinner eller inte handlar om hur många sådana här jag åker på per timme och hur ofta jag får sessioner där man springer dåligt. 5-10 sådana i timmen och det är svårt för mig att vinna pengar, bara erkänna. Kanske finns spelare som hela tiden får så bra betalt på sina andra händer att de klarar att vinna trots många utsragningar. Klart en bättre spelare än mig hittar fold på river i flera händer.

 

***** Hand 1253918559 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 28 februari 2010 02:22:49

Anna 170 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: madde1j (36.91)

Plats 2: flitte (209.42)

Plats 3: AcidSpy (173.68)

Plats 4: lolwtf333 (204.07)

Plats 5: makarov (178.65)

flitte lägg LM 0.50

AcidSpy lägg SM 1.00

 

** Giv **

AcidSpy [6r, 8r]

 

*** Bet Runda 1 ***

lolwtf333 Lägg

makarov Höj till 3.50

madde1j Lägg

flitte Syna 3.50

AcidSpy Syna 3.50

 

*** Flop(Board): *** : [6s, 10k, 8k]

*** Bet Runda 2 ***

flitte Passa

AcidSpy Passa

makarov Satsa 10.50

flitte Syna 10.50

AcidSpy Höj till 30.00

makarov Syna 30.00

flitte Syna 30.00

 

*** Turn(Board): *** : [6s, 10k, 8k, 10s]

*** Bet Runda 3 ***

flitte Passa

AcidSpy Passa

makarov All-in 145.15

flitte Lägg

AcidSpy Lägg

 

*** Showdown *** : Rake: 2.51 Totalpott: 97.99

AcidSpy Lägger mig Vinst: 0.00

makarov Vinner potten Vinst: 97.99

 

 

***** Hand 1253903782 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 28 februari 2010 01:55:49

Anna 170 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: flitte (41.64)

Plats 3: AcidSpy (81.83)

Plats 4: lolwtf333 (233.02)

Plats 1: LAFOURS (187.69)

Plats 5: Alvar10 (30.59)

AcidSpy lägg LM 0.50

lolwtf333 lägg SM 1.00

 

** Giv **

AcidSpy [Es, Ek]

 

 

*** Bet Runda 1 ***

Alvar10 Lägg

LAFOURS Lägg

flitte Syna 1.00

AcidSpy Höj till 10.00

lolwtf333 Lägg

flitte Syna 10.00

 

*** Flop(Board): *** : [8h, 7s, 9s]

*** Bet Runda 2 ***

AcidSpy Satsa 32.00

flitte All-in 31.64

*** Turn(Board): *** : [8h, 7s, 9s, 10k]

*** River(Board): *** : [8h, 7s, 9s, 10k, Kk]

 

*** Showdown *** : Rake: 2.10 Totalpott: 82.18

flitte [Kh, 10h] Två par, kungar och tior Vinst: 82.18

AcidSpy [Es, Ek] Par i ess Vinst: 0.00

 

 

***** Hand 1253909835 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 28 februari 2010 02:05:58

Anna 170 (Vanlig /Cash Game )

Plats 3: AcidSpy (121.19)

Plats 4: lolwtf333 (214.27)

Plats 5: makarov (63.35)

Plats 1: Rockstar11 (191.91)

Plats 2: flitte (129.72)

lolwtf333 lägg LM 0.50

makarov lägg SM 1.00

** Giv **

AcidSpy [9h, Eh]

*** Bet Runda 1 ***

Rockstar11 Lägg

flitte Höj till 4.00

AcidSpy Syna 4.00

lolwtf333 Syna 4.00

makarov Lägg

 

*** Flop(Board): *** : [7k, 9k, Ek]

*** Bet Runda 2 ***

lolwtf333 Passa

flitte Satsa 5.00

AcidSpy Höj till 21.00

lolwtf333 Lägg

flitte Syna 21.00

 

*** Turn(Board): *** : [7k, 9k, Ek, 8h]

*** Bet Runda 3 ***

flitte Passa

AcidSpy Satsa 55.00

flitte Syna 55.00

 

*** River(Board): *** : [7k, 9k, Ek, 8h, Kns]

*** Bet Runda 4 ***

flitte Satsa 34.00

AcidSpy All-in 41.19

flitte Syna 41.19

 

*** Showdown *** : Rake: 6.18 Totalpott: 241.20

AcidSpy [9h, Eh] Två par, ess och nior Vinst: 0.00

flitte [10s, 9s] Stege med högsta kort knekt Vinst: 241.20

 

 

***** Hand 1253895114 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 28 februari 2010 01:41:50

Anna 108 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: AcidSpy (403.40)

Plats 5: Dash2 (175.54)

Plats 1: AnGel747 (29.00)

Plats 3: Josefin_21 (90.27)

Plats 4: orrborat (207.44)

Dash2 lägg LM 0.50

AnGel747 lägg SM 1.00

 

** Giv **

AcidSpy [Ek, Ks]

 

 

*** Bet Runda 1 ***

AcidSpy Höj till 6.00

Josefin_21 Lägg

orrborat Syna 6.00

Dash2 Syna 6.00

AnGel747 Lägg

 

*** Flop(Board): *** : [Er, 3k, 7r]

*** Bet Runda 2 ***

Dash2 Satsa 14.25

AcidSpy Höj till 33.50

orrborat Lägg

Dash2 Syna 33.50

 

*** Turn(Board): *** : [Er, 3k, 7r, Kk]

*** Bet Runda 3 ***

Dash2 Satsa 43.00

AcidSpy Syna 43.00

*** River(Board): *** : [Er, 3k, 7r, Kk, 10r]

*** Bet Runda 4 ***

Dash2 Satsa 86.00

AcidSpy Syna 86.00

 

*** Showdown *** : Rake: 8.59 Totalpott: 335.41

AcidSpy Lägger mig Vinst: 0.00

Dash2 [Kr, 9r] Färg med ess i topp Vinst: 335.41

 

Skönt med några tusingar till in på kontot i alla fall trots att jag sprungit uselt senaste veckan. Stora problemet är fortfarande att kunna ha längre sessioner där jag vinner konstant över hela sessionen med utspridda utdragningar för fi. I princip 100% av fallen så åker jag på en hel rad utdragningar på kort tid som kostar massor. Så tråkigt att behöva sluta spela efter 30-60 minuter bara för att jag ligger 1/1-2 inköp upp, även om det är j-vligt optimalt för mig.

 

Gaming med grannen ikväll, skönt att få döda lite tyskar och japaner som omväxling till frustrerande poker.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan även tillägga att sedan jag började spela sc, mellanpar och Axs mer aggresivt preflopp så har jag haft mycket sämre BB/h än normalt. Tyvärr går det ju inte rent vetenskapligt bevisa om jag sprungit dåligt under just denna period eller om vissa personer har mer tur än mig och då passar detta spel bättre.

 

Nu ska ja baka pizza med salami, bacon ,skinka färsk basilika och mozarella, det är gott!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att man kan glädja någon! Iofs säker på att det finns många spelare på SvS 0,5/1 som ger mer värde än vad jag gör. Alldrig påstått att jag är bäst, men vinner ok med pengar på 0,5/1, men alltid trevlig att kunna vinna mer! Sedan att jag limpar med 57s eller inte avgör inte om jag är vinnande på 0,5/1eller inte, dock kan ett mer optimalt spel med dom ge ökad winrate. Frågorna i mitt förra inlägg känns relevanta, speciellt frågorna om BB/h och om han håller 100% prefloppraises. Kan banne mig inte på rak arm säga att jag lagt märke till någon som spelar så, trots att det borde sticka ut rejält med ett sådant spel på ett 0,5/1 bord. Sett tendenser till det på 2,5/5, helt klart.

 

Om jag vinner eller inte handlar om hur många sådana här jag åker på per timme och hur ofta jag får sessioner där man springer dåligt. 5-10 sådana i timmen och det är svårt för mig att vinna pengar, bara erkänna. Kanske finns spelare som hela tiden får så bra betalt på sina andra händer att de klarar att vinna trots många utsragningar. Klart en bättre spelare än mig hittar fold på river i flera händer.

 

***** Hand 1253918559 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 28 februari 2010 02:22:49

Anna 170 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: madde1j (36.91)

Plats 2: flitte (209.42)

Plats 3: AcidSpy (173.68)

Plats 4: lolwtf333 (204.07)

Plats 5: makarov (178.65)

flitte lägg LM 0.50

AcidSpy lägg SM 1.00

 

** Giv **

AcidSpy [6r, 8r]

 

*** Bet Runda 1 ***

lolwtf333 Lägg

makarov Höj till 3.50

madde1j Lägg

flitte Syna 3.50

AcidSpy Syna 3.50

 

*** Flop(Board): *** : [6s, 10k, 8k]

*** Bet Runda 2 ***

flitte Passa

AcidSpy Passa

makarov Satsa 10.50

flitte Syna 10.50

AcidSpy Höj till 30.00

makarov Syna 30.00

flitte Syna 30.00

 

*** Turn(Board): *** : [6s, 10k, 8k, 10s]

*** Bet Runda 3 ***

flitte Passa

AcidSpy Passa

makarov All-in 145.15

flitte Lägg

AcidSpy Lägg

 

*** Showdown *** : Rake: 2.51 Totalpott: 97.99

AcidSpy Lägger mig Vinst: 0.00

makarov Vinner potten Vinst: 97.99

 

 

***** Hand 1253903782 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 28 februari 2010 01:55:49

Anna 170 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: flitte (41.64)

Plats 3: AcidSpy (81.83)

Plats 4: lolwtf333 (233.02)

Plats 1: LAFOURS (187.69)

Plats 5: Alvar10 (30.59)

AcidSpy lägg LM 0.50

lolwtf333 lägg SM 1.00

 

** Giv **

AcidSpy [Es, Ek]

 

 

*** Bet Runda 1 ***

Alvar10 Lägg

LAFOURS Lägg

flitte Syna 1.00

AcidSpy Höj till 10.00

lolwtf333 Lägg

flitte Syna 10.00

 

*** Flop(Board): *** : [8h, 7s, 9s]

*** Bet Runda 2 ***

AcidSpy Satsa 32.00

flitte All-in 31.64

*** Turn(Board): *** : [8h, 7s, 9s, 10k]

*** River(Board): *** : [8h, 7s, 9s, 10k, Kk]

 

*** Showdown *** : Rake: 2.10 Totalpott: 82.18

flitte [Kh, 10h] Två par, kungar och tior Vinst: 82.18

AcidSpy [Es, Ek] Par i ess Vinst: 0.00

 

 

***** Hand 1253909835 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 28 februari 2010 02:05:58

Anna 170 (Vanlig /Cash Game )

Plats 3: AcidSpy (121.19)

Plats 4: lolwtf333 (214.27)

Plats 5: makarov (63.35)

Plats 1: Rockstar11 (191.91)

Plats 2: flitte (129.72)

lolwtf333 lägg LM 0.50

makarov lägg SM 1.00

** Giv **

AcidSpy [9h, Eh]

*** Bet Runda 1 ***

Rockstar11 Lägg

flitte Höj till 4.00

AcidSpy Syna 4.00

lolwtf333 Syna 4.00

makarov Lägg

 

*** Flop(Board): *** : [7k, 9k, Ek]

*** Bet Runda 2 ***

lolwtf333 Passa

flitte Satsa 5.00

AcidSpy Höj till 21.00

lolwtf333 Lägg

flitte Syna 21.00

 

*** Turn(Board): *** : [7k, 9k, Ek, 8h]

*** Bet Runda 3 ***

flitte Passa

AcidSpy Satsa 55.00

flitte Syna 55.00

 

*** River(Board): *** : [7k, 9k, Ek, 8h, Kns]

*** Bet Runda 4 ***

flitte Satsa 34.00

AcidSpy All-in 41.19

flitte Syna 41.19

 

*** Showdown *** : Rake: 6.18 Totalpott: 241.20

AcidSpy [9h, Eh] Två par, ess och nior Vinst: 0.00

flitte [10s, 9s] Stege med högsta kort knekt Vinst: 241.20

 

 

***** Hand 1253895114 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 28 februari 2010 01:41:50

Anna 108 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: AcidSpy (403.40)

Plats 5: Dash2 (175.54)

Plats 1: AnGel747 (29.00)

Plats 3: Josefin_21 (90.27)

Plats 4: orrborat (207.44)

Dash2 lägg LM 0.50

AnGel747 lägg SM 1.00

 

** Giv **

AcidSpy [Ek, Ks]

 

 

*** Bet Runda 1 ***

AcidSpy Höj till 6.00

Josefin_21 Lägg

orrborat Syna 6.00

Dash2 Syna 6.00

AnGel747 Lägg

 

*** Flop(Board): *** : [Er, 3k, 7r]

*** Bet Runda 2 ***

Dash2 Satsa 14.25

AcidSpy Höj till 33.50

orrborat Lägg

Dash2 Syna 33.50

 

*** Turn(Board): *** : [Er, 3k, 7r, Kk]

*** Bet Runda 3 ***

Dash2 Satsa 43.00

AcidSpy Syna 43.00

*** River(Board): *** : [Er, 3k, 7r, Kk, 10r]

*** Bet Runda 4 ***

Dash2 Satsa 86.00

AcidSpy Syna 86.00

 

*** Showdown *** : Rake: 8.59 Totalpott: 335.41

AcidSpy Lägger mig Vinst: 0.00

Dash2 [Kr, 9r] Färg med ess i topp Vinst: 335.41

 

Skönt med några tusingar till in på kontot i alla fall trots att jag sprungit uselt senaste veckan. Stora problemet är fortfarande att kunna ha längre sessioner där jag vinner konstant över hela sessionen med utspridda utdragningar för fi. I princip 100% av fallen så åker jag på en hel rad utdragningar på kort tid som kostar massor. Så tråkigt att behöva sluta spela efter 30-60 minuter bara för att jag ligger 1/1-2 inköp upp, även om det är j-vligt optimalt för mig.

 

Gaming med grannen ikväll, skönt att få döda lite tyskar och japaner som omväxling till frustrerande poker.

 

/Patfor

 

Klart du blir utdragen, du miniraisar ju varenda hand...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ja! Lite konstruktivt! Blir det tusen frågor förstås!

 

1. Nick på SvS för att se om jag mött dig!?

 

2. Om jag tolkar dig rätt så har du 100% 4BB/5BB höjningar där du är förste bettare?

 

3. Vad landar du på för flop% med det spelet?

 

4. Hur många BB per bord och timme gör du med det spelet?

 

Mvh Patfor

 

Vart är dom resterande 996 frågorna?

 

Förstår inte varför du måste bli så här rasande när jag försöker ge dig ett tips och förbättra ditt spel... Jag vinner inget på att ge ut sådan info till dig... Kan väl iaf säga att jag till 100% höjer till 4- eller 5bbs på 0.5/1 som PFR.

 

Du spelar sekvenskort i färg, då vill du ju få in en tung träff i form av ett monsterdrag på floppen och få in all deg. Men hur kul är det, att få in dessa träffar när det ligger 3-5bbs i potten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

råd & tips

 

Varför anstränger du dig?

 

Patfor har varit medlem här sedan 2005 och har ännu inte greppat dom mest grundläggande koncepten i poker. Han är ovillig att ta emot kritik och verkar faktiskt tro sig vara en bra pokerspelare trots att han gång på gång postar massa urusla spel som han försvarar till varje pris. Har man med över 5 års erfarenhet av poker inte förstått varför massa limpar preflop är dåligt gör man det aldrig, oavsett hur många som försöker förklara det för en.

 

Lägg energin på folk som verkligen vill lära sig, samt kan ta till sig råd utan att gå in i försvarsposition så fort någon invänder mot han spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart är dom resterande 996 frågorna?

 

Förstår inte varför du måste bli så här rasande när jag försöker ge dig ett tips och förbättra ditt spel... Jag vinner inget på att ge ut sådan info till dig... Kan väl iaf säga att jag till 100% höjer till 4- eller 5bbs på 0.5/1 som PFR.

 

Du spelar frekvenskort i färg, då vill du ju få in en tung träff i form av ett monsterdrag på floppen och få in all deg. Men hur kul är det, att få in dessa träffar när det ligger 3-5bbs i potten?

 

Sorry mate, du missförstår mig. Inte ett dugg rasande, inte ens lite irriterad, riktigt glad att du bemödade dig att svara. Faktiskt helt ärliga frågor som jag var nyfiken på och du fick ju dessutom ett "mvh" och inte bara /!. Har jag ju fått svar på hur du spelar postflopp, ok att inte ge ut sitt nick. Men hur mkt du gör i BB/h och bord på detta spel vore oerhört intressant att få svar på. Kan ju PM:a om du inte vill göra det officiellt i dagboken.

 

Att folk sedan tror jag är helt ovillig att ändra mitt spela är inte sant, lagt om det mkt senaste veckorna med bl.a aggresivare spel med sc, mellanpar och Axs, är dock inte där med 100% preflopraise ännu! Att jag sedan väljer att visa utdragningar som förklarar ett back är bara en sida av myntet. Varför jag inte lagt om spelet tidigare kan man undra, men faktiskt inte haft behov av det, men sämre trafik på SvS och faktiskt blivit bättre snitt på spelarna, även på 0,5/1 är bidragande orsaker. Time for a change!

 

Är inte helt överens med läsekretsen om pushen med ex 75s pre även om det är ett passande spel för er, får se om det behöver mogna fram eller jag kommer fortsätta limpa med dom. Viktigt att ta med faktorn hur man är som spelare, jag är inte uberaggresiv och det passar inte mig att spela hårt på alla händer jag ser en flop med. Klart det måste finnas olika spelsystem som kan vara vinnande i poker precis som i fotboll, där spelsystemet måste kunna anpassas efter vilket spelarmaterial man har. Så tänker jag.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...