Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjao.

Jag går under smeknamnet Farte. Jag nöjer mig med de, då jag inte vill blotta mitt riktiga namn här på den vilda webben!

Jag går en civilekonomisk utbildning med Teknisk inriktning vid Örebro universitet. Föör kul.

Nå, för att bli seriösare i mitt pokerspelande så har jag fått rådet att skriva här. Jag har tänkt mig att lira NL Texas Holdem, 1/2 Euro och 2/4 Euro. Dett ska då ske via Redbets riggade site. Jag kommer även att lira endel turneringar på Eurobet.

Att man ska ha en Rulle på 3000 ggr big blind skiter jag fullständigt i:shock:

Jag kommer heller inte att joina borden med fulla inköp, utan en regel jag har är att köpa in 45% av max. I extremfall så tiltar jag med att köpa in 50% av max!

Fråga mig inte varför, men jag spelar alltid bäst då jag inte köper in med allt för mycket :-D

Så jag har nu satt in 1000 Euro som rulle på Redbet.

Postad

Angående HH och lite reslutat så måste jag tyvärr säga att det är svårt att få fram HH från redbet. Men jag ska försöka.

Resultat:

Efter lite berg&dalbana så ligger jag plus €600 :mrgreen:

har bara lirat 2/4 och köpt in €80

Postad

Har lirat två korta sessioner nu och plussa €232 sammanlagt:-)

Situation:

Jag sitter i small blind med €80 och får Q7 Clubs. Alla foldar, jag synar 2 och Big Blind Checkar.

Flopp: 5[cl] 6[cl] Q

Jag bettar 8, BB höjer till 16 och jag ställer. Han blixt synar

Turn: 2[h]

River: 7

Jag rivrar två par och han visar AA

Är det helt fel agerat av mig?

Postad

Situation:

Jag sitter i small blind med €80 och får Q7 Clubs. Alla foldar, jag synar 2 och Big Blind Checkar.

nej jätterätt

Postad

Lite Resultat..

-har lirat rätt bra cashgame faktiskt även om det blev någon tilltning!! ibland blir an sjukt trött på b2b. Hur som hellst så lyckades jag hålla bra nivå på lirandet och jag har nu en rulle på 2400:mrgreen:

Redbet: 1400

Banken: 1000

Helt okej på en dag :D

Jag har en HH som jag gärna skulle vilja ha kommentar på:

Sitter med €145 på NL 2/4

Får QQ på knappen

Under the gun foldar och personen efter också. 3e man synar, ja raisar till 16, small blind synar BB foldar. 3e man synar.

Flop: 5 7[h] 9[h].

SB checkar, 3e man också, jag bettar 24, small blind raisar till 74. SB foldar.

Vad gör jag?

Postad

Efter en tragisk helg så har jag varit nära att tilta loss totalt! förlorade 3 AA på bara några varv. AA vs 44. AA vs 88. AA vs KQ. 2/3 var preflop..

Har AK klöver. en fisk vid bordet som jag har bra koll på raisar som vanligt sina 25. jag re raisar han synar. kommer 2 3 9 två klöver, han bettar 75, jag ställer mina 390 € han funderar och synar med A 10 off. kommer 10 på river.

Har AJ. kommer J J 4. jag raisar får en reraise och synar. Turn 10. Vi blir all in kommer 5 på river. han visar upp J5...:evil:

och så nyligen: har 550 euro vid bordet. får AK i big blind. All synar raisar 30. En syn. kommer K 5 6 jag betar 50, han synar. kommer 9. jag bettar 100, han ställer direkt. jag tvekar ett tag sen synar jag. kommer 10 på river han visar upp K 10 :-(

Hur ska jag tänka för att inte hamna i det spelet att jag synar hela tiden för att jag vill ha upp rullen igen?

Redbet: € 1200

Banken: € 1000

Postad

Situation:

Nej, verkligen jatteratt. Pardon my lack of swedish letters.