Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi i denna handen är en maniac. Han har spelat 41/30/7 baserat till 90% på 6-handat, nu är bordet 3-handat. Frågan är om jag ska hitta synen på river när han ställer för drygt 2*potten? Jag kanske t.o.m. ska slå om igen på turn?

Poker Stars

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.25/$0.50

3 players

Converter

Stack sizes:

Button: $73.95

SB: $95.85

HERO: $88.15

Pre-flop: (3 players) HERO is BB with :Ad::7d:

Button calls, SB folds, HERO checks.

Flop: :5d::3d::2d: ($1.25, 2 players)

HERO bets $2.5, Button calls.

Turn: :3c: ($6.25, 2 players)

HERO bets $5, Button raises to $10, HERO calls.

River: :qh ($26.25, 2 players)

HERO checks, Button is all-in $60.95, HERO :shock:

(Ser nu i efterhand att jag betar 2ggr pott på floppen, ingen aning om varför jag överbettar här faktiskt)

Postad

Gillar inte din check preflop, A7 suited threehanded, förvisso ur position...

Samma sak med överbeten på flop som du själv identifierat. Varför ens betta den drömfloppen efter att ha passivt checkat preflop?? Mycket skum linje du valt.

Självklart skulle jag calla på river. Han kan ha triss, eller fan som helst, men kåken känns långt borta om du nu läst honom rätt. Vad callar en maniac med på knappen threehanded? Hade han haft kåken på turn hade han väl ändå checkat i hopp om det ska komma en till ruter på brädan och eventuellt ge dig färg...

Jaja. Så månag tankar, så sent på natten.

Postad
Gillar inte din check preflop, A7 suited threehanded, förvisso ur position...

Samma sak med överbeten på flop som du själv identifierat. Varför ens betta den drömfloppen efter att ha passivt checkat preflop?? Mycket skum linje du valt.

Självklart skulle jag calla på river. Han kan ha triss, eller fan som helst, men kåken känns långt borta om du nu läst honom rätt. Vad callar en maniac med på knappen threehanded? Hade han haft kåken på turn hade han väl ändå checkat i hopp om det ska komma en till ruter på brädan och eventuellt ge dig färg...

Jaja. Så månag tankar, så sent på natten.

Där var det inte många rätt.

Postad

Ok, alla verkar vara överens om att syn är rätt här, det tyckte jag också, och således synade jag. Fi vänder upp Q3 för kåken. Inget att göra alltså enligt forumiternas uppfattning...

Postad
Ok, alla verkar vara överens om att syn är rätt här, det tyckte jag också, och således synade jag. Fi vänder upp Q3 för kåken. Inget att göra alltså enligt forumiternas uppfattning...

Höj preflopp så får du bort skräphanden och vinner potten.