okocha Postad 8 Februari , 2007 Rapport Postad 8 Februari , 2007 Fi i denna handen är en maniac. Han har spelat 41/30/7 baserat till 90% på 6-handat, nu är bordet 3-handat. Frågan är om jag ska hitta synen på river när han ställer för drygt 2*potten? Jag kanske t.o.m. ska slå om igen på turn? Poker Stars No Limit Holdem Ring game Blinds: $0.25/$0.50 3 players Converter Stack sizes: Button: $73.95 SB: $95.85 HERO: $88.15 Pre-flop: (3 players) HERO is BB with Button calls, SB folds, HERO checks. Flop: ($1.25, 2 players) HERO bets $2.5, Button calls. Turn: ($6.25, 2 players) HERO bets $5, Button raises to $10, HERO calls. River: :qh ($26.25, 2 players) HERO checks, Button is all-in $60.95, HERO (Ser nu i efterhand att jag betar 2ggr pott på floppen, ingen aning om varför jag överbettar här faktiskt) Citera
thekid Postad 8 Februari , 2007 Rapport Postad 8 Februari , 2007 Gillar inte din check preflop, A7 suited threehanded, förvisso ur position... Samma sak med överbeten på flop som du själv identifierat. Varför ens betta den drömfloppen efter att ha passivt checkat preflop?? Mycket skum linje du valt. Självklart skulle jag calla på river. Han kan ha triss, eller fan som helst, men kåken känns långt borta om du nu läst honom rätt. Vad callar en maniac med på knappen threehanded? Hade han haft kåken på turn hade han väl ändå checkat i hopp om det ska komma en till ruter på brädan och eventuellt ge dig färg... Jaja. Så månag tankar, så sent på natten. Citera
thekid Postad 8 Februari , 2007 Rapport Postad 8 Februari , 2007 Det kan vara för att det är sent på natten, i morgon kommer jag inse att tråden är ett skämt? Eller? Citera
eyedol Postad 8 Februari , 2007 Rapport Postad 8 Februari , 2007 Gillar inte din check preflop, A7 suited threehanded, förvisso ur position... Samma sak med överbeten på flop som du själv identifierat. Varför ens betta den drömfloppen efter att ha passivt checkat preflop?? Mycket skum linje du valt. Självklart skulle jag calla på river. Han kan ha triss, eller fan som helst, men kåken känns långt borta om du nu läst honom rätt. Vad callar en maniac med på knappen threehanded? Hade han haft kåken på turn hade han väl ändå checkat i hopp om det ska komma en till ruter på brädan och eventuellt ge dig färg... Jaja. Så månag tankar, så sent på natten. Där var det inte många rätt. Citera
Jerico Postad 8 Februari , 2007 Rapport Postad 8 Februari , 2007 Instacall mot denna fi i ett 3-handed spel. Citera
okocha Postad 8 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 8 Februari , 2007 Ok, alla verkar vara överens om att syn är rätt här, det tyckte jag också, och således synade jag. Fi vänder upp Q3 för kåken. Inget att göra alltså enligt forumiternas uppfattning... Citera
vetgirig Postad 8 Februari , 2007 Rapport Postad 8 Februari , 2007 Ok, alla verkar vara överens om att syn är rätt här, det tyckte jag också, och således synade jag. Fi vänder upp Q3 för kåken. Inget att göra alltså enligt forumiternas uppfattning... Höj preflopp så får du bort skräphanden och vinner potten. Citera
gruvan123 Postad 8 Februari , 2007 Rapport Postad 8 Februari , 2007 Jag tycker också att en call är på sin plats och att du anske borde slängt in en raise pre flopp för att rensa bort lite skräphänder. Citera
Recommended Posts