Gå till innehåll

Problem i början av MTT


superlirarn

Recommended Posts

Jag har problem i början av MTT:s.

Jag spelar ganska TAG men har ibland svårt att få igång spelet. På de två, tre första blindnivåerna spelar jag få händer men upptäcker snart att jag känner mig pressad att ställa in med skräp som K10o, A9 m.m. PÅ de två första blindsnivåerna (säg att de är 15/25 och 25/50) tycker jag inte att det finns något värde i att stjäla blindsen medan på nästa nivå (i mitt fall 50/100)

så känns det mycket. Ska jag spela mer LAG,fortsätta spela TAG eller spela på något annat sätt???

 

När jag har fått igång spelet, fått mycket marker så är dett problem borta. Det skulle hjälpa mycket om ni skulle kunna ge mig några trix och råd om detta.

 

MVH superlirarn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är startstackarna? låter som en jävligt brant struktur!!! Sluta spela turbos är mitt svar där...hehe

 

Men annars, ja den enkla lösningen är såklart och slänga till dealern en spänn och se till så du får lite finkort...

 

Allvarligt då. Det beror väldigt mkt på hur bordet spelar, om det är väldigt aktivt med höjningar varje runda och folk som spelar mkt och långt in i handen då är det väl bara att ta det lugnt, ja skulle nog se till och ta lite floppar i position och/eller med högimplicita händer som SCs och självklart små/med pp.

Och spela dom snabbt och hårt med träff på bra drag el. set. på såna här bord får du se till och bygga en stack eller busta. Ja det är ju planen annars oxå men det är svårare och sitta och småbygga din stack med raise pf och sen c-bet flopp.

 

Vid tightare bord är det väl just positionsspelet som är poängen, raisa mkt i position och c-betta 95%. små små potter hela tiden. raisa limpers, ta potten på flop. raisa blindsen, ta potten på flop. Min favorit e folk som limpsynar pf med allt möjligt och sen foldar flop när dom missar.

 

Tänk inte så mkt på dina egna kort utan mer på situationer och de andra spelarna. Finns folk som alltid synar ditt flopbet, men lägger 90% på turn. Då får du börja betta 2 streets mot dom. andra lägger inte om dom väl börjat syna, då får du stänga av. Titta efter folk som bet/foldar mkt. Släng in en raise. En annan favorit e när du börjar bli sådär short och har ett jävla limpbord där det alltid e 2-3 limpers som alltid vill va med med sina k6c, 68o och gud vet vad. Du har 1000 i bb med 3 limpers i mp/lp på 50/100. Ännu en gång ser du 73o på handen. Jag e all in!!!! Lite läskigt men sjukt värt det. Se bara till att spela dina kungar på samma sätt i liknande situationer så du inte blir helt genomskinlig....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ps, det handlar inte lika mkt om att sno blindsen på de tidiga niveårna utan om få syn och c-betta. plus såklart skapa en hyfsat aktiv image så det inte blir roundfold så fort du raisar. när du attackerat dina blinds från knappen, co några gånger vet man aldrig vad de kan få för sig när du väl har en hand...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela som du känner för, men du behöver inte va alldeles för tight i början. Mörkarna i starten har väl också ett värde? Varför inte sno dom lite då å då, skadar absolut inte.

En anledning att inte sno dem är att det är mycket svårare. Högre implicita odds och lägre varians i förhållande till stacken gör att mörkarna har större anledning att syna standardhöjningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...