Gå till innehåll

För liten skärm


Hap

Recommended Posts

Hade tänkt slänga min PC och göra allt på min 13" Macbook framöver - även spela poker.

 

Nu visar det sig att PO2 inte verkar stödja Micro table view (Microgaming) och skärmen är för liten för att köra i normal view.

 

Har någon annan också problem med små laptopskärmar och hur löser ni det?

 

För övrigt tycker jag Micro view är otroligt jobbigt, men man kanske vänjer sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kör macbook 13" sen i november..hemma kör jag med extern skärm..funkar kanon..men jag flyttar runt rätt mycket och är ca 2 veckor hos flickvännen då får jag nöja mig med att 4 tabla.. blir lite överlappning men tycker inte det är några problem.. miniview etc använder ja inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kör macbook 13" sen i november..hemma kör jag med extern skärm..funkar kanon..men jag flyttar runt rätt mycket och är ca 2 veckor hos flickvännen då får jag nöja mig med att 4 tabla.. blir lite överlappning men tycker inte det är några problem.. miniview etc använder ja inte

 

Jag har en ganska sunkig gammal 20" Dell flatscreen som jag kan använda antar jag, men jag hade hoppats på ett mer stilrent arbetsbord utan massa sladdar (därav Macbooken). Vad kallas kabeln/adaptern som går från Macbooken?

 

För övrigt, kör du Windows på macen, och i så fall, i 1200x800? Jag kan köra normal view såklart men det blir ju extrem överlappning. Ett bord tar ju upp 75% av skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För egen del är det omöjligt att spela på mindre än 19" (20" flat)

Får för ont i ögonen, samt att jag vill kunna ha fyra fönter brevid varandra!!!

Så jag har inte haft det problemet du själv har. Men jag skulle lösa det genom att köpa en 20" flatscreen.

 

Word!

Har själv en Lappis och en 20-tummare ...

Är dock sugen på en till =)

 

Phett snyggt också med en massa skärmar! 8-)

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh vad fint! Köpte en miniDVI->VGA kabel och kopplade in min plattskärm till min 13" Macbook.

 

Nu kör jag OS X på Macbooken, och Windows XP i fullskärm på den externa skärmen. Itunes + msn + pf.nu + 2+2 på Macen, poker + pokeroffice i Windows. 1GB RAM distribuerat till Windows, 1GB till OS X.

 

Sweet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...