Gå till innehåll

pokertracker stats


sentenced

Recommended Posts

Tänkte höra om någon har koll på pokertracker och om någon kan förklara för mig vad dessa siffror säger och om det betyder att jag är för tight/lös.

 

16.600 händer: PF raise PF AF Flop AF Turn AF River AF Total AF

10.85 / 0.74 / 3.82 / 2.81 / 2.08 / 1.39

 

annan nivå PF raise PF AF Flop AF Turn AF River AF Total AF

2.800 händer 10.33 / 0.99 / 5.71 / 2.90 / 3.23 / 1.73

 

 

är jag supertight etc vad säger dessa siffror egentligen? (är kass på pokertracker ganska nytt för mig) just ja BB/100 hands är 9.00 för 16.600 händer och 6.43 för 2800 händer.

 

Spelet är nolimit shorthanded 6 manna och VP$IP är för 16.600 händer 23.72

och för 2.800 händer ligger den på 19.28

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser stabilt ut. Det är väldigt få händer spelat dock så man kanske inte skall börja dra några slutsatser än... Att nämna statsen för 2800 händer säger inte direkt något, och 16000 händer är inte mycket det heller. Det blir liksom ganska meningslöst att börja fundera på om man skall finjustera det ena eller det andra med så pass dåligt statistiskt underlag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VP$IP är hur många procent av dina händer du stoppar in nån deg i potten med. Normalt här för 6 max brukar väl vara runt 18-24%.

 

PFR är hur många procent av dina händer du höjer eller återhöjer med preflop. Den här bör vara ganska nära din VP$IP, annars är du för passiv. Ca 16-18% är väl normalt för en tight-aggressive med 20% VP$IP.

 

AF är (antal bet + antal raise) / (antal call) på den gatan det gäller. Denna varierar väldigt mycket med spelstil, men runt 4 på flop, 2 på turn och 3 på river är väl ganska vanligt för tight-aggressive spelare. Under 1 är oftast inte nåt vidare bra (för passivt).

 

BB/100 är din winrate (räknas i "big bets" = 2bb per 100 händer). Man kan inte dra några stora slutsatser av den från 16000 händer men det mesta tyder väl på att du inte är en förlorande spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska helt enkelt nästan dubblera händer jag raisar med känns ruskigt svårt eftersom jag raisar med alla par först in många suited connectors först in och alla stora kort typ AK AQ AJ etc finns inte många fler händer jag vill raisa med känns det som men hur ska det gå till att nästan dubbla min PF raise på nu 10% det har jag ingen aning om :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
ska helt enkelt nästan dubblera händer jag raisar med känns ruskigt svårt eftersom jag raisar med alla par först in många suited connectors först in och alla stora kort typ AK AQ AJ etc finns inte många fler händer jag vill raisa med känns det som men hur ska det gå till att nästan dubbla min PF raise på nu 10% det har jag ingen aning om :-(

 

Du kan testa att stjäla lite oftare? Då lär procenten öka lite mer. Sedan beror det ju lite på vad det är för typ av spelare vid bordet. Är det tex många tighta lirare så kan det löna sig att höja upp lite oftare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska helt enkelt nästan dubblera händer jag raisar med känns ruskigt svårt eftersom jag raisar med alla par först in många suited connectors först in och alla stora kort typ AK AQ AJ etc finns inte många fler händer jag vill raisa med känns det som men hur ska det gå till att nästan dubbla min PF raise på nu 10% det har jag ingen aning om :-(

Trebeta mer preflop. Var inte rädd att öppna mycket i c/o och på knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

lånar en tråd här lite.. :shock:

 

funderar oxå på de här statsen man ska ha, tex jag spelar ofta 5handed som verkar va lite standard på ongame, om pf raise ska va runt 20% betyder det alltså att jag ska raisa elr trebeta en gång per varv, och man vill ju helst göra det i sen pos så man får se till o göra det istort sett varje gång man är på co elr knapp?

 

sen när de börjar förstå att man raisar lite för mkt så börjar de floata en massa och slå upp alla mina cb med alla slags träffar...alltså det känns svårt att fortf vara aggressiv då och de tappar respekten för en vid bordet..men det kanske man vill sträva efter? så att de synar mer när man har stål?

 

märker att jag svarar på mina egna frågor, elr ger påståenden iaf men nån glad kanske har kommentarer och tips ändå? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...