Hyggglo Postad 6 Februari , 2007 Rapport Share Postad 6 Februari , 2007 Båda fi är ungefär 25/10/1.5 Jag sitter på knappen med och raisar $2 och får syn av SB och BB. pot($6) Flop BB bettar $4, SB synar, HERO?? Syn/raise? Alla sitter med ungefär $55 i stacken Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tobjoern Postad 6 Februari , 2007 Rapport Share Postad 6 Februari , 2007 höj till $14-$16 typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nizzor Postad 6 Februari , 2007 Rapport Share Postad 6 Februari , 2007 en hand som du antingen vill få in mycket deg på flop lr ta den direkt så höj upp runt 15 och sätt press på FI. Här borde Fi ta ett beslut om han ska lägga eller va me all the way och då har du gjort det enkelt för dig och trycker på syn knappen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
grebgokz Postad 7 Februari , 2007 Rapport Share Postad 7 Februari , 2007 Du har ganska precis 15 outs. 9 till färg 5 till tvåpar/triss och ett bakdörrs stegdrag 1 ytterligare out. 15 outs på två gator gör dig faktiskt till favorit. lägg till att fi på den här brädan, om han tror att du höjde med två höga kort, försöker bluffa bort dig från potten så kanske du redan nu har bästa handen. All-in och håll tummarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 7 Februari , 2007 Rapport Share Postad 7 Februari , 2007 Du kan nog inte pusha med dessa stackar tyvärr... Höj till 18 och räkna med att du tar ner det här direkt oftast. Om nån hänger på så är du ordentligt efter eller han är envis med drag och han kommer inte folda turn. Så ta då gratiskortet på blank turn (eller betta med träff). Du har lite showdownvärde iaf om han också skulle vara på drag så skulle inte bluffa river om du missar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tofert Postad 7 Februari , 2007 Rapport Share Postad 7 Februari , 2007 Jag hade vikt. Är man verkligen "ahead" här? Jag spelar sällan drag på dessa nivåer så vida jag inte har ett open-ended straightdrag också.. EDIT: syn föresten, du har oddsen.. Det är ju bara set och högre färgdrag som du ligger pissigt till emot.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 7 Februari , 2007 Rapport Share Postad 7 Februari , 2007 Jag hade vikt. Är man verkligen "ahead" här? Jag spelar sällan drag på dessa nivåer så vida jag inte har ett open-ended straightdrag också.. EDIT: syn föresten, du har oddsen.. Det är ju bara set och högre färgdrag som du ligger pissigt till emot.. BB bettar $4, SB synar... Seriöst, denna action kan betyda exakt vad som helst. Jag höjer ofta här med luft och räknar med att de lägger sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tofert Postad 7 Februari , 2007 Rapport Share Postad 7 Februari , 2007 BB bettar $4, SB synar... Seriöst, denna action kan betyda exakt vad som helst. Jag höjer ofta här med luft och räknar med att de lägger sig. Jag hann edita innan du svarade hehe.. I vilket fall är väl SB först ut, så det borde väl bli tvärt om? SB bet, BB syn.. Skitsamma, syn är nog bra spel vid närmare eftertanke. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snabelguy Postad 7 Februari , 2007 Rapport Share Postad 7 Februari , 2007 Det rätta här är nog att höja runt 15 som några här redan sagt. Själv hade jag nog bara synat men det känns vekt och dessutom kan det ge en problem senare. All in känns inte direkt motiverat om vi inte vill sno potten direkt. Vem skulle syna en all in här? Antingen får vi syn av ngn som slår oss eller så foldar bägge och vi får den ironiska kommentaren "Nice overbet!" i chatten. Så - höj till 16. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tofert Postad 7 Februari , 2007 Rapport Share Postad 7 Februari , 2007 Det rätta här är nog att höja runt 15 som några här redan sagt. Själv hade jag nog bara synat men det känns vekt och dessutom kan det ge en problem senare. All in känns inte direkt motiverat om vi inte vill sno potten direkt. Vem skulle syna en all in här? Antingen får vi syn av ngn som slår oss eller så foldar bägge och vi får den ironiska kommentaren "Nice overbet!" i chatten. Så - höj till 16. Bara nyfiken - om vi raisar till 16 och får syn och vår färg fylls, vad gör vi då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
grebgokz Postad 7 Februari , 2007 Rapport Share Postad 7 Februari , 2007 Varför jag inte gillar syn är helt enkelt att med 15 outs och två gator kvar är vi ca 1,2:1 favorit att förbättra handen. men om vi bara synar och turnkortet är blankt eller kanske ett skrämselkort och fi fortsätter att beta så måste vi nästan vika oss. men man kan som någon skrivit reraisa till 15-18 för att uppnå samma effekt om fi synar den måste vi ju med all säkerhet förbättra handen för att vinna och då får man ju kanske vika turn till en högre kostnad jämfört med syn. Med all-in så får vi se alla gator men det blir dyrt i 0,8:1 av fallen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
grebgokz Postad 7 Februari , 2007 Rapport Share Postad 7 Februari , 2007 Bara nyfiken - om vi raisar till 16 och får syn och vår färg fylls, vad gör vi då? Jag skulle check-raisa, check-representera ett par överkort och hoppas fi representerar färdig färg (bluff) och raisa all-in för att hindra han att dra ut dig om han sitter med ett överkort i färgen. Alternativt bombar du på och hoppas att han ändå synar med två överkort men det är ju inte helt sannolikt att han skulle syna dig med tex JJ utan att den ena av dem är suited. hur du spelar här beror ju väldigt mycket på vem du spelar emot. en LAG check-raise. En LPA bet 3/4-1/1 av pott. TAG ??? de har jag altid haft svårt att få betalt av. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 7 Februari , 2007 Rapport Share Postad 7 Februari , 2007 Varför jag inte gillar syn är helt enkelt att med 15 outs och två gator kvar är vi ca 1,2:1 favorit att förbättra handen. men om vi bara synar och turnkortet är blankt eller kanske ett skrämselkort och fi fortsätter att beta så måste vi nästan vika oss. men man kan som någon skrivit reraisa till 15-18 för att uppnå samma effekt om fi synar den måste vi ju med all säkerhet förbättra handen för att vinna och då får man ju kanske vika turn till en högre kostnad jämfört med syn. Med all-in så får vi se alla gator men det blir dyrt i 0,8:1 av fallen. Men om vi höjer på floppen i position kommer oftast fi att checka till oss på turn så att vi kan ta ett gratiskort om vi vill. Dessutom är det stor chans att vi vinner direkt på floppen. Med syn hamnar vi bara i problem, det kan bli dyrt på turn, fi får inte chansen att lägga en hand som slår oss redan på floppen och om vi träffar kommer vår hand vara mer genomskinlig än om vi höjde ordentligt. Problemet med all in på flop är att vi bara får syn av händer vi inte har bra equity mot (sets, top2 etc) och foldar de vinner vi bara en liten pott efter att ha riskerat mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 7 Februari , 2007 Rapport Share Postad 7 Februari , 2007 Jag skulle check-raisa, check-representera ett par överkort och hoppas fi representerar färdig färg (bluff) och raisa all-in för att hindra han att dra ut dig om han sitter med ett överkort i färgen. Hur ska du check-raisa när du sitter på knappen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tofert Postad 7 Februari , 2007 Rapport Share Postad 7 Februari , 2007 Jag skulle check-raisa, check-representera ett par överkort och hoppas fi representerar färdig färg (bluff) och raisa all-in för att hindra han att dra ut dig om han sitter med ett överkort i färgen. Alternativt bombar du på och hoppas att han ändå synar med två överkort men det är ju inte helt sannolikt att han skulle syna dig med tex JJ utan att den ena av dem är suited. hur du spelar här beror ju väldigt mycket på vem du spelar emot. en LAG check-raise. En LPA bet 3/4-1/1 av pott. TAG ??? de har jag altid haft svårt att få betalt av. Jag håller med dig i att leda ut turn, men på denna nivå (jag spelar iofs ännu lägre) känns det som om vi kan lika gärna vara uppe mot en KQs som mot ett set (därför lutade jag mig ursprungligen mot vik). Betar vi kan vi ju aldrig folda senare i handen om färgen fylls? Mot en TAG får vi sällan betalt om vi slår om då vi förstör hans odds att dra mot färg, men vi vinner oftast poten. True? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
grebgokz Postad 7 Februari , 2007 Rapport Share Postad 7 Februari , 2007 Hur ska du check-raisa när du sitter på knappen? Detaljer detaljer.. naturligtvis så måste jag välja mellan att checka eller beta och om jag då fått färgen måste jag ju beta för att hindra fi att dra ut mig gratis. Annars om jag inte fått färgen och fi betar mot mig så beror det ju på vad mina odds är om jag synar eller lägger. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
grebgokz Postad 7 Februari , 2007 Rapport Share Postad 7 Februari , 2007 Jag håller med dig i att leda ut turn, men på denna nivå (jag spelar iofs ännu lägre) känns det som om vi kan lika gärna vara uppe mot en KQs som mot ett set (därför lutade jag mig ursprungligen mot vik). Betar vi kan vi ju aldrig folda senare i handen om färgen fylls? Mot en TAG får vi sällan betalt om vi slår om då vi förstör hans odds att dra mot färg, men vi vinner oftast poten. True? Sant om färgen fylls så får vi nog betala och hoppas att han inte har högre färg (händer ju ibland). TAG släpper väl om han inte redan har oss slagna. om han inte tror att du bluffar eller är en LAG maniac som betar så med TPTK dvs A8 och han själv sitter med ett överpar på handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snabelguy Postad 7 Februari , 2007 Rapport Share Postad 7 Februari , 2007 Bara nyfiken - om vi raisar till 16 och får syn och vår färg fylls, vad gör vi då? Hade varit lite rädd för en högre färg. Hade förmodligen synat en större bet (raisat en mindre) alternativt betat halvpott vid check från Fi. Checkraisar Fi oss med en högre färg är det bara att syna, lyfta på hatten och svära för oss själva. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tofert Postad 7 Februari , 2007 Rapport Share Postad 7 Februari , 2007 Detaljer detaljer.. Tror jag har gjort precis samma fel i tre poster på diverse forum idag... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snabelguy Postad 7 Februari , 2007 Rapport Share Postad 7 Februari , 2007 Jag håller med dig i att leda ut turn, men på denna nivå (jag spelar iofs ännu lägre) känns det som om vi kan lika gärna vara uppe mot en KQs som mot ett set (därför lutade jag mig ursprungligen mot vik). Betar vi kan vi ju aldrig folda senare i handen om färgen fylls? Mot en TAG får vi sällan betalt om vi slår om då vi förstör hans odds att dra mot färg, men vi vinner oftast poten. True? Varför är vi med överhuvudtaget i handen om vi ska lägga oss när vi i princip får den flop vi vill ha? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tofert Postad 7 Februari , 2007 Rapport Share Postad 7 Februari , 2007 Varför är vi med överhuvudtaget i handen om vi ska lägga oss när vi i princip får den flop vi vill ha? Precis. Jag menade att vi inte har fått den flop vi vill ha, vi behöver ett bättre stegdrag också. Eller åtminstone mindre action på nuvarande flop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nizzor Postad 8 Februari , 2007 Rapport Share Postad 8 Februari , 2007 Bara nyfiken - om vi raisar till 16 och får syn och vår färg fylls, vad gör vi då? Man tänker "yes äntligen kan ja få träffa mitt satans drag för en gångs skull" Sen gör man vad man kan för att få in Fis stack i mitten. Synar han en raise till 15 med enbart ett drag är han lite av en apa som antagligen givmilt kommer betala tillbaka. Har han A högt drag o ska spela det måste han pusha flopen för att det ska vara ens lite rätt och då är vi före. Det jobbiga kan som nämnt vara om han synar och turn blankar. Pushar han då får det bli vik men checkar han e de väl bara o slå med stora hammaren och pusha. När jag tänker närmare på det skulle man ju kunna checka bakom oxå och ta ett gratiskort men då försvinner i princip dom implicita + att han troligen kommer pusha många blanka då vi visat svaghet så jag tror det bästa är att hitta pushen vid blank turn och check. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 8 Februari , 2007 Rapport Share Postad 8 Februari , 2007 Min åsikt är att man bara ska pusha sitt drag på turn om man har koll på fi. Om han är någon som kommer tänka och tänka och sen ta gråtsyn med sin 1-par hand eller om han är okänd är det inte ett bra spel på SSNLHE. Om man däremot har reads på fi som någon som kan folda relativt starka händer och som kanske ser hero som en stabil spelare så gillar jag det mycket mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nizzor Postad 8 Februari , 2007 Rapport Share Postad 8 Februari , 2007 Min åsikt är att man bara ska pusha sitt drag på turn om man har koll på fi. Om han är någon som kommer tänka och tänka och sen ta gråtsyn med sin 1-par hand eller om han är okänd är det inte ett bra spel på SSNLHE. Om man däremot har reads på fi som någon som kan folda relativt starka händer och som kanske ser hero som en stabil spelare så gillar jag det mycket mer. Jag håller med. Fi är mycket viktig i turnbeslutet då flopen lite mer spelar sig själv. Kan han släppa så e de pushen. E han synstation så ta ett gratiskort o träffa din hand o ta betalt med en färdig hand i stället. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ah_derka Postad 8 Februari , 2007 Rapport Share Postad 8 Februari , 2007 Jag tycker att det finns ytterligare en fördel med raise: Vi höjer upp pre. Detta gör vi med x antal procent av vår handdistrubition. När vi höjer flop med denna marginella, men potentellt starka, hand så viktar vi också genemot de gånger vi faktiskt har en premium hand som AA, KK, AsKs och dylikt. Ärligt talat: på NL50, vem höjer inte med AA eller liknande på den floppen "för att ge motståndaren dåliga odds"? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts