Gå till innehåll

PLO, 0.1/0.2, underkåk med blockers


gnurfen

Recommended Posts

en hand jag funderat mycket på från omaha 0.1/0.2

Blir lite extra klurig för mig beroende på stackdjupet. DVS, jag kan vara lite rädd om mina pengar ibland, vilket inte alltid är en fördel.

 

10 pers runt bordet, jag har spelat upp mina 20 dollar till 80 (man kan köpa in för 40, så det är egentligen bara dubbla inköpet). Fi 2 har 95 dollar. Fi 1 har typ 8-10 dollar, minns inte riktigt.

 

Jag är usel på datorer, så har inte lyckats få nån handkonverterare att funka, och Tains handhistory funkar inte för mig just nu, så det blir ur minnet.

Jag har spelat ganska många händer, mest beroende på att jag fått jävligt bra kort (annars brukar jag spela tight). När jag visat har jag dock alltid haft OK händer,

Min huvudmotståndare har spelat väldigt få händer, men vunnit en monsterpott med AA som blev kåk, när han inte kunde släppa mot stege, (A på turn)och drog ut på rivern när de redan var allin. han kan alltså ha svårt att släppa händer.

 

Nåväl. Jag som sitter i mittposition får 68910ss. Brukar höja sådana händer, eftersom många på denna nivå tror man sitter på AA när man höjer. Så här i efterhand var det kanske mindre smart beroende på usel position

 

X1 syn

X syn

X syn

Fold

Jag bet 0.80 (med 68910ss, ruter och hjärter)

X fold

Fi 1 syn

X fold

SB fold

Fi2 BB syn

X1 syn

X fold

X fold

 

4 till flop, potten på 3.70 (2 spader, 6 ruter, 8 ruter) (jag har ruter 9 och 10, så jag plockar upp tvåpar, stegdrag, färgdrag o färgstegedrag. Alla lär ju inte vara levande, men ändå.

Fi 2 check

X 1 check

Jag bet 3.70

Fi 1 call

Fi 2 call

X 1 fold

 

3 till turn, pott på 14.80 (2spader, 6 ruter, 8 ruter, 10 klöver)

Mitt reonemang här är att potten kan bli jättelik, jag har en massa outs, frågan är hur många som är levande, samt att stege är en mycket obehaglig möjlighet hos mina motståndare. Bestämmer mig för halvpott, och att lägga mig mot ett potomslag från fi2. Fi 1 sätter jag allin med ett halvpotbet.

 

Fi 2 check

Jag bet 8

Fi 1 allin (minns inte exakt, men han hade ungefär 5 dollar kvar)

F 2 syn.

 

3 till river, pott typ 35.80 (2spader, 6 ruter, 8 ruter, 10 klöver, 6 spader).

 

Där satt min kåk, och det är allt jag hinner tänka innan Fi2 kör ett potbet på 35.80. Vad gör jag nu? Jag har satsat ungefär 12.50, och har underkåk, dock har jag blockers för de två högre kåkarna, samt att jag inledningsvis representerat AAxx. Är det ett plättlätt kast? är jag satt och funderade blev jag helt rådvill, i vanliga fall kastar jaghär, men jag har blockers och har spelat handen som att jag har AAxx, med fegt bet på turn. Jag har inbjudit till et bluförsök, men det är ett jävlgt stort bet att syna med en underkåk. Tanken att höja slg mig inte, för jag har svårt att se Fi2 syna med en underkåk/stege/total bluff.

 

Edit: (glömde delar av resonemanget) Om jag själv hade haft 88, skulle jag definitivt ha slagit tillbaka på floppen, så därför kändes den handen mndre trolig. Vilka troliga 10 10 synar å andra sidan floppen? Tyckte det var en väldigt svår hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag är för tight, det var väl det jag hade listat ut när jag analyserade i efterhand.

 

I alla fall, jag foldade, förmodligen för att jag resonerade fel och inte riktigt insåg att hans spel inte stämde överens med de kort han försökte representera. I alla fall, han hade 9 10 10 J, dvs högre kåk. Resultatorienterat gjorde jag rätt, men jag tror så här i efterhand att det var lite väl tight, ofta spöar jag en hans hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...