Gå till innehåll

ta ut $5k via bank wire, bra ide?


Opteron

Recommended Posts

Tänkta plocka ut $5k från WPX (utanför EU).

Hur sannolikt är det att farbror staten blir arg på mig och vill ha pengar av mig om jag gör detta?

 

Mitt andra alternativ är att använda Neteller men det är lite jobbigt eftersom jag har bytt bank och måste faxa in massa papper...

 

Har för övrigt Neteller några avgifter/ofördelaktiga växelkurser när jag tar ut pengar och skickar vidare till mitt bankkonto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkta plocka ut $5k från WPX (utanför EU).

Hur sannolikt är det att farbror staten blir arg på mig och vill ha pengar av mig om jag gör detta?

 

Mitt andra alternativ är att använda Neteller men det är lite jobbigt eftersom jag har bytt bank och måste faxa in massa papper...

 

Har för övrigt Neteller några avgifter/ofördelaktiga växelkurser när jag tar ut pengar och skickar vidare till mitt bankkonto?

 

Först och främst kommer du förmodligen få göra en ny insättning via NetEller efter att du skickat in papperna, det krävde dem från mig på bl a UltimateBet och Full Tilt Poker då jag bytt mitt NetEller-konto från € till $.

 

Överföring till NetEller har ingen kostnad, men när du plockar ut pengar från NetEller till bankkonto, kommer du först och främst åka på en avgift om $1 från NetEller. Utöver den avgiften kan din bank ev ta någon avgift, växlingsavgifter etc.

 

Edit: Riskerna med att ta ut från en icke-skattefri site eller dirrekt från NetEller har jag ingen aning om. Jag skulle försöka göra uttag via en skattefri site istället, dock sägs det att det är handhistoriken som är avgörande och inte kvitton från uttagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde en bank wire för $1675 med Neteller, igår kom pengarna in på mitt bankkonto och de hade då det enorma värdet av 8.968,78 SEK. Jag fick alltså betalt 5.35 SEK för varje dollar.. HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJAAAAAAAAAAAAA

 

Edit: Ringde till min bank och de sa att insatta dollar var 1285.. vafan e detta liksom. $400 borta ??????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde en bank wire för $1675 med Neteller, igår kom pengarna in på mitt bankkonto och de hade då det enorma värdet av 8.968,78 SEK. Jag fick alltså betalt 5.35 SEK för varje dollar.. HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJAAAAAAAAAAAAA

 

Edit: Ringde till min bank och de sa att insatta dollar var 1285.. vafan e detta liksom. $400 borta ??????

 

Det låter jävligt mysko. Du borde fått ca 11 500kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...