Existentialisten Postad 4 Februari , 2007 Rapport Postad 4 Februari , 2007 Har på senare tid råkat ut för ganska många som vill komma i kontakt med specifikt mig i chatten. De kommer med olika förslag m.m. men eftersom jag har chattmöjligheten avstängd får jag ju aldrig reda på vad saken gäller. Jag utgår självfallet från att dessa människor på ett eller annat sätt vill scamma mig men min undran är om det finns någon möjlighet för dem att lyckas tex ta sig in på mitt konto (om de verkligen går in för det) under förutsättning att jag inte lämnar några som helst uppgifter? Citera
Existentialisten Postad 5 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 5 Februari , 2007 Återigen när jag sitter och lirar tilltalas jag specifikt vid två olika tillfällen av två olika nick. De önskar komma i kontakt med mig... är de kära? vill de döda mig? Är det ingen som kan ge svar på min fråga? Citera
Tiggr Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 Nivå? På högre limits händer det ganska ofta att railbirdsen söker kontakt. På lägre nivåer verkar det ju lite skumt. Kan det vara en kompis som skojar med dig? Chatten avstängd, har du förolämpad eller liknande finns ju även risken att du retat ut någon dåre. Skriv upp deras nick för säkerhets skull. Citera
Existentialisten Postad 5 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 5 Februari , 2007 Nivå?På högre limits händer det ganska ofta att railbirdsen söker kontakt. På lägre nivåer verkar det ju lite skumt. Kan det vara en kompis som skojar med dig? Chatten avstängd, har du förolämpad eller liknande finns ju även risken att du retat ut någon dåre. Skriv upp deras nick för säkerhets skull. Spelar inte så högt att folk railar dessvärre Eftersom det är 4 olika, okända nick får det väl bedömas osannolikt att det rör sig om en skojfrisk kompis... Har haft min chat avstängd i nästan två år och grindar bara anonyma midstakes-cg så kan verkligen inte förstå hur någon kan ha fått upp ögonen för mig. Har skickat in nicken till sajten och de skulle kolla på det men på frågan om ev ansvarsfördelning eller hur bra säkerheten egentligen är fick jag inget svar... Citera
loser Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 Om vi utgår ifrån att dessa personer är scammare och har bestämt sig för att försöka lura dig så kan ju i alla fall kontaktförsöken i chatten inte påverka deras möjlighet att lyckas om du inte ger dem någon info tillbaka. Fundera över vilka åtgärder du kan vidta för att skydda dig själv inom rimliga gränser. Det vanliga att tänka på är väl Brandvägg, uppdaterat OS, uppdaterat virusprogram, svårt lösenord, ingen hotmail registrerad hos Pokersiten, svår kontrollfråga, ej automatisk inloggning, säker förvaring av koder. Är man försiktig av sig så tycker jag att man även bör fundera på om det skulle innebära någon säkerhetsrisk om någon stjäl ens dator fysiskt och letar igenom ens bostad. /Johan Citera
Zyr Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 från din profil "Nick på pokerrum: emma_92, sara_92, lina_92" Citera
hobbq Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 Oftast är de eller så jobbar de för nån affiliate som vill locka dig med RB eller andra deals på en annan site har hänt mig många gånger på B2B, tribeca osv men risken för folk som vill scamma finns ju den med. Citera
loser Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 från din profil "Nick på pokerrum: emma_92, sara_92, lina_92" :-D Citera
Burning Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 Och när man ändå är igång kanske man ska skaffa kyskhetsbälte... Nädå men låt det inte gå till paranoia. Vill du kolla upp dom lite mer så skaffa en hotmail och låt dom maila till den. Citera
morberg Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 från din profil "Nick på pokerrum: emma_92, sara_92, lina_92" Case closed. Citera
Existentialisten Postad 5 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 5 Februari , 2007 från din profil "Nick på pokerrum: emma_92, sara_92, lina_92" Tror du det är pedofiler som söker kontakt? Citera
Existentialisten Postad 5 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 5 Februari , 2007 Om vi utgår ifrån att dessa personer är scammare och har bestämt sig för att försöka lura dig så kan ju i alla fall kontaktförsöken i chatten inte påverka deras möjlighet att lyckas om du inte ger dem någon info tillbaka. Fundera över vilka åtgärder du kan vidta för att skydda dig själv inom rimliga gränser. Det vanliga att tänka på är väl Brandvägg, uppdaterat OS, uppdaterat virusprogram, svårt lösenord, ingen hotmail registrerad hos Pokersiten, svår kontrollfråga, ej automatisk inloggning, säker förvaring av koder. Är man försiktig av sig så tycker jag att man även bör fundera på om det skulle innebära någon säkerhetsrisk om någon stjäl ens dator fysiskt och letar igenom ens bostad. /Johan Bra inlägg Johan. Jag ger dig en mental guldstjärna Citera
Björn85 Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 lol, det här måste ju vara ett skämt Citera
Recommended Posts