the_bean Postad 3 Februari , 2007 Rapport Postad 3 Februari , 2007 Hamnade nyligen i en situation som jag alltid haft ganska svårt för, känns lite som att syn/fold är 50/50, samtidigt som fold känns vekt med en så bra hand, ännu mer mot en kompetent Fi som kanske känner av min svaghet. Har inte sett Fi spela särskilt många händer och han sitter med ett fullt inköp. Som spelat så anser jag i efterhand att han inte behöver sitta med färgen, ett starkt A eller tvåpar är nog också möjliga händer. Vet också att jag borde höjt mer på floppen, då kanske jag även hade undvikit denna situationen. Vad jag undrar är: Hur troligt är det att Fi har färgen här och vad tyder/tyder inte på färg ? Detta är min första HH jag postar så ha överseende Jag har 28$ och UTG 49$. Full Tilt Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $0.25/$0.50 6 players Converter Pre-flop: (6 players) Hero is BB with :tc :ts UTG calls, 4 folds, Hero raises to $2, UTG calls. Flop: :qs :2h :th ($4.25, 2 players) Hero bets $2.5, UTG calls. Turn: :5h ($9.25, 2 players) Hero checks, UTG checks. River: :ad ($9.25, 2 players) Hero bets $4, UTG raises to $16.5, Hero ? Citera
Dave^ Postad 3 Februari , 2007 Rapport Postad 3 Februari , 2007 Betta pott på flopp i stället, så du inte ger Fi odds till att dra till färgen. Som spelat bör du syna. Ofta han höjer för värde med olika två par till exempel. Citera
the_bean Postad 3 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2007 Jo är inne på exakt samma linje själv, då valde jag att folda men nu när jag ser HH igen så känns det som att syn är ett bra alternativ här. Visade som sagt en hel del svaghet i handen. Jaja gör om gör rätt, nästa gång. Citera
Recommended Posts