Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag sitter på knappen med 10 dollar på ett 10/20cent bord och har KK. Jag höjer ganska rejält preflop eftersom de flesta limpat in och tre st synar. Alla dessa har också 10dollar och jag har ingen read på dom för jag satte mig just vid bordet.

På floppen kommer : Qh 9d 7h och alla checkar till mig varpå jag betar 2 dollar i en pott på ungefär 2 dollar.

Två synar snabbt och den tredje foldar.

Nu känns det lite oroligt, nån kan ju ha floppat set (med tanke checkcallandet)

eller tvåpar till och med (även om jag inte tror att nån gått med på Q9 efter mitt bet preflop).

Jag sätter dock den ene på AQ och den andre på flushdraw.

Turn kommer 2c och potten är nu ungefär på 8dollar de två kvarvarande checkar till mig och jag betar 6dollar varpå de två synar snabbt.

Nu misstänker jag att en av dem har floppat ett set och slowspelar det och den andre sitter på flushdraw eller en Q.

På rivern kommer 5h

De checkar till mig i vanlig ordning varpå jag också checkar (känns idiotiskt att beta här).

Den förste visar upp QQ och den andre satt komiskt nog på A9 offsuit.

Spelar jag rätt här? Att de checkcallar är ju inte så kul men samtidigt kan man väl inte låta sig förlamas av tanken på att nån har floppat ett set och börja spela passivt för oftast så har man ju inte den bästa tänkbara handen och man bör väl inte låte det stoppa ens spel utan när man är säker?

Borde jag ha betat 4dollar istället för 6 på turn som ett blockbet?

tacksam för åsikter!

Postad

Det blev ju ganska bra det där för dig kan inte se hur du skulle kunna klara dig billigare undan. Själv skulle jag ha förlorat hela stacken lika bra att dega in på turnen oftast är det Q och färgdrag där som synar hej villt. Om jag inte hade gjort det så skulle jag dega in på rivern alla dar i veckan:-)

Postad

Du spelade okej. Men tänk på att inte betta så mycket att ditt (förmodade) riverbet blir löjligt.

Du höjde preflop, u betade $2 på flop, $6 på turn. Du hade $10 i stacken. Alltså typ $1 kvar för riverbet. På turnen borde du antingen beta all in, eller checkraisa all-in. Om du verkligen tror att du är slagen kan du göra en fin fold och skryta om det för dina kompisar i en vecka efter.

Postad
Odla ett liv och dö.

Varför? Han gav ju betydligt bättre råd än vad du gjorde. OP höjde till 2,5bb när typ 3 pers limpat. Runt 7bb hade vart vettigare. Floppspelet och turnspelet, som du väljer att anmärka på, är däremot helt okej. Visst är det konstigt att de sitter med en dollar kvar inför river, men vad har det för betydelse?

Förövrigt kan man inte checkraisa när man sitter på knappen.

Postad

Borde jag ha betat 4dollar istället för 6 på turn som ett blockbet?

tacksam för åsikter!

Skulle inte ha kallat det blockbet. Blockbet lägger du ur position, och de skall vara mindre bet. Inte 2/3 potbet.

Postad

Du spelade okej. Men tänk på att inte betta så mycket att ditt (förmodade) riverbet blir löjligt.

Du höjde preflop, u betade $2 på flop, $6 på turn. Du hade $10 i stacken. Alltså typ $1 kvar för riverbet. På turnen borde du antingen beta all in, eller checkraisa all-in. Om du verkligen tror att du är slagen kan du göra en fin fold och skryta om det för dina kompisar i en vecka efter.

är det jag eller du som tänker på fel sätt men borde jag inte anpassa beten efter

potten istället? Hindra draws mm kommer väl före hur mkt jag väntas ha kvar på river?

utvckla gärna