Gå till innehåll

Bli bättre på att läsa av motståndare?


kresch

Recommended Posts

Hejsan boyz, jag har några frågor angående att lära sig läsa hur mina motståndare spelar. Jag tycker det är så fruktansvärt svårt. Det känns ofta som man måste ha med en för stor chansning för att våga "spela ut" :oops: .

 

Så hjälp mig gärna - berätta hur ni tänker när ni sitter och klurar ut motståndarens hand, vilken teknik används, länka mig vidare till bra sidor om "tells by play", ös litteratur över mig om ämnet, gör vad ni vill bara ni hjälper mig att läsa folks händer :D

 

Jag uppskattar alla svar, från nybörjare till wizzes. Eftersom jag anser mig själv vara den nybörjigaste av de nybörjiga nybörjarna.

 

tackar

 

* Förtydligar rubriken, undvik att uppa trådar! - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag spelar bara online så följande gäller alltså bara online spel.

 

Bettingmönster - (NL/PL) hur mycket någon bettar kan avslöja en hel del om deras händer. min. raises till exempel kan vara ett försök att få andra att inte höja sällan kommer dom att syna en stor raise. I vissa fall speciellt turneringar så kan ett limit raise betyda att de har en hand som dom vill spela hårt. Se upp om en vanligtsvis aggresiv spelare plötsligt gör ett lågt bet. Kolla in dina motspelare och deras bettingmönster och vad det betyder när dom höjer si och så. När du inte spelar själv så ska du kolla in dina motspelares spel och försöka lära dig så mycket som möjligt och föra anteckningar som stöd. Kolla in deras händer och om dom är kapabla att bluffa mycket viktigt att veta när du ställs inför en möjlig bluff senare. Allt det här blir förstås viktigare ju högre limits det gäller och hur ofta du spelar mot samma spelare.

 

Betänktetid- blixtsnabb check ganska ofta att dom har nada och det är grönt ljus för att stjäla potten. vissa är till och med så dum så dom har check/fold ikryssad eller raise any osv -det säger en hel del om deras hand ifall dom har nån sån ikryssad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...