Gå till innehåll

Era tre bästa tips!


Dave^

Recommended Posts

- Sätt en gräns på hur mycket du får förlora en dag.

- Sikta inte för högt! Sätt därför en gräns på hur mycket du får vinna innan du tar ut en viss del, för att så kunna gå i vinst. (Det är inte kul att åka på en bad-beat och förlora de 4 inköpen du lyckades kamma in nyss)

- Spela INTE om du sovit dåligt. Ser du prickar som flyger runt i luften så är det verkligen bara att glömma att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Sikta inte för högt! Sätt därför en gräns på hur mycket du får vinna innan du tar ut en viss del, för att så kunna gå i vinst. (Det är inte kul att åka på en bad-beat och förlora de 4 inköpen du lyckades kamma in nyss)

 

Håller inte med. Har du edge vill du ju spela med stora stackar. Riskerar gärna en bad beat om jag får gå in som favorit i en 8-inköpspott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. På med klonkutrustningen:lol: mössa, kalsonger osv.

 

2. Sätt inte upp dagsmål, utan sätt upp långsiktiga mål. Sluta spela när det går bra.. ELLER INTE! fortsätt tills du börjar tappa fokus! Tappar du fokus efter 5 min, ta en paus(om det är cashgame). Är det turneringar och du inte har fokus, spela tajt.

 

3. Gå för segern och bomba runt bubblan!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2. Sätt inte upp dagsmål, utan sätt upp långsiktiga mål. Sluta spela när det går bra.. ELLER INTE! fortsätt tills du börjar tappa fokus! Tappar du fokus efter 5 min, ta en paus(om det är cashgame). Är det turneringar och du inte har fokus, spela tajt.

 

Var väl mer sådär jag menade. Sitter på man på en edge och styr bordet så lämnar man det inte. Men som sagt, börjar man tappa fokus så dra in kosingen och var nöjd..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur det är med er andra, men det är just trashtalk i chatten jag börjar tilta av, när jag har chatten av så är det ganska svårt för mig att börja tilta :P

 

Mina råd är för NLT:

 

1. Spela nästan bara i position.

2. Följ pottoddsen.

3. Syna inte turn utan att ha kostnaden för river inräknad.

(4. Ta en rejäl paus om du backat tre inköp.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...