Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag är rätt ny vid bordet men har uppfattat Fi som rättså "movebenägen". Inga reads i övrigt. Ska jag beta rivern exempelvis? Tror inte jag ofta får syn av sämre händer samtidigt som jag ibland kommer bli bortbluffad om jag väljer att beta.

Poker Stars

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.50/$1

6 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $140.50

Hero: $190.50

CO: $179.20

Button: $569.40

SB: $43.25

BB: $100

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG+1 with K:spade: A:diamond:

UTG folds, Hero raises to $3, CO folds, Button raises to $11, 2 folds, Hero calls.

Flop: A:heart: T:club: 3:heart: ($23.5, 2 players)

Hero checks, Button bets $12, Hero calls.

Turn: Q:heart: ($47.5, 2 players)

Hero checks, Button checks.

River: 7:club: ($47.5, 2 players)

Hero checks, Button checks.

Postad

Turn tycker jag är rätt, alternativet på floppen är väl att check-raisa, då släpper han antagligen sitt par om han har nåt sånt. Frågan är om man inte får bättre värde av att syna och få in en mindre värdebet på senare gator. Men när turn är så tråkig så sket det sig.

IMHO.

Postad

Varför denna försiktighet?

Du får ju en hyffsad träff på floppen. Jag hade nog checkraisat floppen alternativt synat floppen och betta ut turn. Jag kan väl lika gärna låtsas att jag dragit in nå't. Får man mothugg där är det nog läge att fundera på att folda.

Om jag ska försöka sätta mig in i buttons situation så känns det lite som en sån där äcklig hand när man har JJ-KK och lägger ett CB bara för att testa om den andre har esset eller ej. När den andre synar vet man och drar i handbromsen. Han kan ju iof ha dragit nåt på turn men det får man ju veta om man bettar. Så som handen spelades hade jag absolut försökt mig på en värdebet på rivern. Fold mot omslag.