Blattanfejan Postad 31 Januari , 2007 Rapport Postad 31 Januari , 2007 Jag inser att call inte finns så frågan är push eller fold. Jag ogillar tomtar som openraisar när de borde ställa in....gör det svårt att sätta dem på HD. Å andra sidan, om han pushat vad gör Hero då? Poker Stars No Limit Holdem Tournament Blinds: t50/t100 5 players Converter Stack sizes: UTG: t1195 CO: t1245 Button: t3930 SB: t5890 Hero: t1240 Pre-flop: (5 players) Hero is BB with J♠ A♠ UTG folds, CO raises to t300, 2 folds, Hero? Citera
Kenan83 Postad 31 Januari , 2007 Rapport Postad 31 Januari , 2007 Jag inser att call inte finns så frågan är push eller fold. Jag ogillar tomtar som openraisar när de borde ställa in....gör det svårt att sätta dem på HD. Å andra sidan, om han pushat vad gör Hero då? Poker Stars No Limit Holdem Tournament Blinds: t50/t100 5 players Converter Stack sizes: UTG: t1195 CO: t1245 Button: t3930 SB: t5890 Hero: t1240 Pre-flop: (5 players) Hero is BB with J♠ A♠ UTG folds, CO raises to t300, 2 folds, Hero? Jag trycker där. Hinner han trycka före mig så går jag på read Citera
Blattanfejan Postad 31 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 31 Januari , 2007 Standardresteal imho Jepp lutar åt det. Om man lajjar i Pokerstove ser man AJs + och AKo+ samt JJ+ motsvarar 3,6%. Motsvarande siffra för pocketpar är 77+. Fråga, hade det varit standardresteal med 77 oxå? Och följdfrågan på detta blir förstås, vad kan man anta är acceptabla bubblan och semibubblanplaceringar? Citera
vetgirig Postad 1 Februari , 2007 Rapport Postad 1 Februari , 2007 Jag inser att call inte finns så frågan är push eller fold. Jag ogillar tomtar som openraisar när de borde ställa in....gör det svårt att sätta dem på HD. Å andra sidan, om han pushat vad gör Hero då? Blinds: t50/t100 CO: t1245 Button: t3930 SB: t5890 Hero: t1240 Pre-flop: (5 players) Hero is BB with J♠ A♠ UTG folds, CO raises to t300, 2 folds, Hero? Fi har 12BB - varför skulle han ställa ? Det är lite för mycket för att ställa in med. En standardraise på 3 BB kan ta hem potten ohotad och då är det bra att inte behöver riskerar mera. En höjning till 3 BB är lite starkare än att ställa-in. Ställer man inte så säger man - syna mig inte. Man har själv 12BB vilket är perfekt storlek för en re-steal genom att själv ställa in. Det enda problemet med en re-steal är om Fi sitter på KK/QQ och synar. Dvs fi höjer bara med 3BB för att få aktion och betalt med en lite bättre hand. Citera
Gäst Postad 1 Februari , 2007 Rapport Postad 1 Februari , 2007 Fi har 12BB - varför skulle han ställa ? Det är lite för mycket för att ställa in med. En standardraise på 3 BB kan ta hem potten ohotad och då är det bra att inte behöver riskerar mera. En höjning till 3 BB är lite starkare än att ställa-in. Ställer man inte så säger man - syna mig inte. Man har själv 12BB vilket är perfekt storlek för en re-steal genom att själv ställa in. Det enda problemet med en re-steal är om Fi sitter på KK/QQ och synar. Dvs fi höjer bara med 3BB för att få aktion och betalt med en lite bättre hand. Om SB har en någorlunda fungerande hjärna så ställer han med ATC och därför är det dåligt spelat av CO. Citera
Blattanfejan Postad 1 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2007 Om SB har en någorlunda fungerande hjärna så ställer han med ATC och därför är det dåligt spelat av CO. ATC? Citera
Blattanfejan Postad 1 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2007 Om SB har en någorlunda fungerande hjärna så ställer han med ATC och därför är det dåligt spelat av CO. Okej, och SB ställer med ATC pga hans stackstorlek? Hmmm, resteal med ATC med BB short och en openraise...Jag har så mycket kvar att lära:-( Citera
Gäst Postad 1 Februari , 2007 Rapport Postad 1 Februari , 2007 Okej, och SB ställer med ATC pga hans stackstorlek? Ja. Nu är ju det här på lite lägre buy-in så jag förväntar mig inte att han verkligen kommer att göra det, men i Vetgirigs resonemang framstår det inte att en någorlunda duktig SB kommer ställa och därför suger CO's spel (förutsatt han han inte har nöten dvs). Citera
Max Cady Postad 1 Februari , 2007 Rapport Postad 1 Februari , 2007 Intressant hand och tråd! Jag hade pushat med AJ i det här läget. Hero ökar sin stack med över 30% om han vinner. De slantarna behövs för spelet på bubblan, speciellt då han har en fet stack före sig som kaaanske blir lite mer försiktig med att ställa/raisa mot Hero. Citera
Recommended Posts