manshora Postad 31 Januari , 2007 Rapport Postad 31 Januari , 2007 Hand 1: Vad gör man i detta läget? ska man bluffa? fi spelade väldigt löst, han hadde ungefär 55% sawflop o han kan ha lite vad som helst.. men hur som helst, i regel, vad gör jag på denna floppen? han har ju väldigt lite kvar och skulle kunna ställa direkt och jags kulel ha ganska bra odds för att syna? Party Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $0.25/$0.50 5 players Converter Stack sizes: UTG: $114.12 CO: $31.45 Button: $14.70 SB: $4.35 Hero: $84.18 Pre-flop: (5 players) Hero is BB with UTG raises to $2, CO calls, 2 folds, Hero raises to $8, UTG folds, CO calls. Flop: ($18.25, 2 players) Hand 2: Party Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $0.25/$0.50 6 players Converter Pre-flop: (6 players) Hero is Button with UTG calls, 2 folds, Hero raises to $2.5, SB folds, BB raises to $7.5, UTG folds, Hero calls. Flop: ($15.75, 2 players) BB bets $8.95, Hero raises to $26, BB raises all-in $34.05, Hero calls. ska jag syna där? jag har ju pottodds för att syna med det mesta men.. vi säger att det hadde rört sig om 50 till? och ska jag göra den reraisen på floppen? men det ska jag va? dom troligaste händerna han kan ha är ju AK,AQ,AJ och jag slår ju 2 och splittar mot en? mitt read var att fi var en ganska duktig spelare, och att 3betta 77, AT och TT trodde jag inte att han skulle göra pre flop. eller tänker jag fel? vad jag undrar är om jag spelade handen fel helt enkelt:D Citera
Jerico Postad 31 Januari , 2007 Rapport Postad 31 Januari , 2007 hand 1: betta $10, om han synar eller höjer så är det bara att ge sig. Trist läge OOP. hand 2: Hans svaga donk signalerar ju att han vill bet-3betta all-in om han är en kompetent spelare, jag skulle nog välja att bara syna för att spoliera den planen. På en blank turn skulle jag dock höja honom all in. Citera
manshora Postad 1 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2007 hand 1:betta $10, om han synar eller höjer så är det bara att ge sig. Trist läge OOP. hand 2: Hans svaga donk signalerar ju att han vill bet-3betta all-in om han är en kompetent spelare, jag skulle nog välja att bara syna för att spoliera den planen. På en blank turn skulle jag dock höja honom all in. hand 2: men.. varför ska jag höjja honom allin på en blank turn, om jag är slagen nu så är jag ju det på en blank turn också? och om jag inte äre det måsste jag ju höjja upp han nu så han inte får ett frikort, kommer det tex en spader till så börjar det ju bli jobbigt? Citera
cOP Postad 1 Februari , 2007 Rapport Postad 1 Februari , 2007 hand 2: men.. varför ska jag höjja honom allin på en blank turn, om jag är slagen nu så är jag ju det på en blank turn också? och om jag inte äre det måsste jag ju höjja upp han nu så han inte får ett frikort, kommer det tex en spader till så börjar det ju bli jobbigt? Jag tror Jericos tanke är ungefär: har han en hand han vill trebetta all in här har han dig antingen slagen by far eller så är det ungefär 50/50 (combodrag). Om du låter draget missa en gata (inte spader på turn) och pushar där spelar han fel om han synar. Du har dessutom fördelen av position och kan utvärdera hans agerande på turn. Givetvis kan han ändå ha dig slagen men har du synat en trebet pre med AK och träffat A tycker jag du får rida ut stormen de gånger han håller AA/TT. Jag tror dock att jag också hade höjt rejält på flopp (i princip all in). Har man synat med AK så har man. Då kan man fan inte grina ihop för fi inte viker Citera
Jerico Postad 1 Februari , 2007 Rapport Postad 1 Februari , 2007 Hand 2: Att vänta på en blank turn och utvärdera är dels för att på ett mycket billigare sätt få reda på om du redan är slagen och dels för att ge en del av hans bet-3bet range (drag) sämre läge. Om han donkar svagt igen eller checkar på en blank turn skulle jag tro att han verkligen har drag och då är det bara att trycka in, om han pushar turn skulle jag ta mig en ordentlig funderare och antagligen ta gråtsyn, men det beror på känsla och read. Om spader kommer på turn kommer han antingen att representera den (urk) eller (förhoppningsvis) bli lika rädd och du kanske får en billig showdown vilket du verkligen vill ha i detta läge. Eller om du är riktigt trixig kanske till och med du kan pusha en spaderturn om han checkar och ge honom ett sjukt svårt beslut. Ditt spel är inte heller dåligt. Även om du låter fi spela perfekt genom att höja floppen så är potten ändå redan så stor att det kanske är dumt att ens tänka på att minimera förluster om du är krossad. Citera
manshora Postad 1 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2007 mmm iofs.. mycket sant:P han hadde förövrigt AK i spader.. och jovisst, det kom en spader till Citera
manshora Postad 1 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2007 brukar förövrigt inte syna ett 3-bett med AK, dock brukar jag just 3-betta AK själv... men fyfan. jag verkligen hatar AK, man vet ju att man bara kommer förlora på den så fort den kommer.. typ som JJ Citera
Recommended Posts