y0 Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 Som rubriken säger behöver jag ett program/script eller något som kan slå ihop textfiler. Borde inte vara speciellt krångligt. Det är ungefär 300 stycken a 0.5 MB om det spelar någon roll. Google gav mig ingen hjälp. Citera
Loveless Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 Går smidigt att göra via kommandotolken. Om det inte spelar roll i vilken ordning filerna läggs ihop (blir bokstavsordning tror jag): type *.txt > c:\tmp\result.txt Tänk på att resultatfilen inte får läggas i samma mapp som orginalen. Spelar ordningen roll så får du skriva in fil för fil i kommandot: type fil2.txt fil1.txt > c:\tmp\result.txt Tänk på att sätta " " runt filnamn som innehåller mellanslag. Citera
fredyr Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 Annars går det att använda copy också: Typ copy fil1+fil2+fil3 resultat Citera
y0 Postad 30 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 30 Januari , 2007 Tack! Fungerar perfekt. Citera
y0 Postad 20 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2007 Har stött på lite nya problem. Jag får för stora filer. Finns det något kommande som kan splitta en stor txt-fil till flera mindre? Det jag ska göra är att importera en stor mängd handhistorik till PT vilket verkar ganska krångligt eftersom PT inte kan importera obegränsat antal textfiler. En texfil på 10 MB får PT att hänga sig varje gång (när importerar jag händera löst fungerar det bra). All hjälp är välkommen! Citera
Myssion Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Säker på att det verkligen hänger sig. Står i Helpen att det kan se ut som att det hänger sig när det i själva verket kör på i bakgrunden, bara det att det kan ta en jäkla tid med stora filer. Citera
Loveless Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Vad Mys-Jon sa. Windows kontrollerar om ett program fungerar genom att sända en förfrågan, som programmet förväntas svara på inom en viss tid. Gör det inte det så klassas det som "Icke svarande". Om programmet är upptaget med annat (som att läsa in data ifrån fil), så kommer det inte att svara på frågan. Detta skulle Pat (programmeraren till PT) kunna åtgärda genom att tvinga en kontroll på inkomna meddelanden i långa processer. Detta problem orsakar för övrigt även problemet där programmets grafik inte uppdateras ordentligt (eller inte alls). Pat har en del annat bus för sig i sitt program som jag stör mig på, som att det ändrar datumet för hela operativet. Citera
y0 Postad 20 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2007 Jag är ganska säker på att det verkligen hänger sig. När jag importerar händerna (10-20k stycken åt gången) genom flera mindre textfiler fungerar det bra, tar kanske en halvtimme eller så. När jag kör en större har jag låtit PT stå på i flera timmar utan att det blir klart. Det kanske är PT som är extremt segt med att importera stora filer. Jobbigt blir det iaf då jag tänkt köra in nästan en halv miljon händer och inte har tid att passa datorn varje timme Tack iaf, fler förslag? Citera
Loveless Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 Problemet är ju att man inte kan dela filen hur som helst, utan vill klippa mellan två händer. För att göra detta måste man skriva ett program som letar efter just denna skillnad. Även om det är ett grisjobb, så skulle jag dela upp dem för hand. Citera
Recommended Posts